Mogg fanatic & grave pact

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert

Mogg fanatic & grave pact

Bericht door ijsbiertje »

Hoi,

Wanneer ik een grave pact in het spel heb en ik mijn mogg fanatic sacrifice om 1 damage te doen naar een 1/1 creature van mijn opponent, mag deze dat creature nog sacrificen aan de grave pact voordat de mogg fanatic zijn creature heeft destroyed.
Kan iemand me vertellen welke regel in de comp. rules hiernaar verwijst? Mag de tegenspeler altijd triggered abilities op de stack plaatsen voor een activated ability? Hoe gaat dit juist in z'n werk?

Alvast bedankt.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jij hebt priority om de mogg te saccen, je moet dna ene target declaren, dit gaat op de stack, dan komt ability van grave pact ook op de stack, die resolved dus eerst, dus kan de tegenstander jowu target van de mogg kiezen voor de grave pact en is de ability van de mogg countered on resolution.

Regels heb ik er zo snel niet bij.

Mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ijsbiertje
Expert

Bericht door ijsbiertje »

Ah, :D

Dank je Pi

Maar was er niet zo'n regel dat de tegenspeler de volgorde van verschillende triggered abilities (die tegelijk afgaan) mag kiezen? Dus stel, ik heb een smokestack (met 1 counter op) en een tangle wire (met nog 1 counter op). Mag de tegenspeler aan het begin van zijn upkeep de volgorde van deze triggered abilieties niet zelf kiezen?

Dank je
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Degene die de abilities controled bepaalt de volgorde. Mogg Fanatic heeft overigens geen triggered ability maar een activated ability.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie