strategie voor een wit/groen deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

strategie voor een wit/groen deck

Bericht door dyuziak »

hallo allemaal,

ik ben bezig een wit groen deck aan het maken, dus heb ik wat leuke kaarten bij elkaar gegooit.
Maar nu heeft mijn deck nog geen strategie! :cry:
Nou mijn vraag: wat is een leuke strategie voor een groen/wit deck dat wel tegen een stootje kan!!(want als ik speel krijg ik vaak te maken met irriterende spells en/of abilities van de tegenstander)
en de kaarten die ik dan nodig heb moeten niet te oud zijn, het liefst niet ouder dan ninth edition
8O

Alvast bedankt!! :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

een startegie kan zijn de eerste beurt opgeven, of altijd mulligannen tot je 0 kaarten in hand hebt. Kun je niet iets specifieker zijn over wat je leuk vindt bv?

Standaard groen/wit zou ik aan kleine snelle beestjes denken met pomp effecten. (Zeg suntail hawk en giant growth)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

ok bij een groen wit deck denk ik aan de volgende strategien maar ik weet niet welke ik moet kiezen:

lifegain
overpower(weet niet goed wat dat betekent :P )
prevent
enz.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

lifegain is geen strategie om te winnen, het is een strategie om niet te verliezen. En daarbij eentje die vaak niet zo heel goed werkt als je puur alleen op lifegain mikt.

Ik zou niet weten wat overpower mag zijn. Dat is in ieder geval geen standaard magic term.

Prevent klinkt als ongeveer hetzelfde als lifegain.

Wat vind je zelf leuk?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

@Pi: Met lifegain kan je wel winnen. Heel erg goed zelfs (in casual dan;)).

Mijn groen/wit deck is een beetje standaard aggro/token deck, kan je ook proberen.

Ook kan je enchantment decks spelen met wit/groen. Eigenlijk zijn er heel erg veel soorten decks waarmee je kan spelen.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

kan je een paar leuke wit/groen (niet te oude)kaarten noemen die in een token deck passen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

@evilpoffertje: lifegain kan je per definitie niet laten winnen (aangezien je niet wint door meer levens te hebben). Maar als je er wat bij hebt om daadwerkelijk mee te winnen dan is het wel een methode om meer tijd te krijgen. Punt is dat de lifegain dan vaak zoveel ruimte in moet nemen dat je weinig plek in je deck over houdt als je zoveel levens wilt proberen te krijgen dat je een deck bij houdt dat steeds meer creatures speelt (lifegain is namelijk vaak maar 1x te gebruiken) of iets dergelijks. Lifegain als ondersteuning van iets anders is wel een optie. Temple acolyte bijvoorbeeld is een van mijn favoriete multiplayer kaarten. De kaart is goedkoop, sterk genoeg om veel burn te overleven, niet dreigend, maar geeft je wel een relevante hoeveelheid leven zonder op te vallen. Zo'n kaart kun je makkelijk in een ander deck stoppen en je deck beter maken, maar daarmee heb je no geen lifegain deck.

Inderdaad is aggro/token wel een optie en vrij makkelijk te doen met het vrij recente ravnica block.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

@dyuziak: Zoals Pi al zegt: In het Ravnica zitten daar veel goede kaarten voor;) Om een paar voorbeelden te noemen:
Selesnya Guildmage
Fists of Ironwood
Scatter the Seeds
Glare of Subdual
Dit zijn voorbeelden van kaarten die je over het algemeen goed in casual kan gebruiken:)

@Pi: Een lifegain deck hoeft toch niet voor 100% uit lifegain+landjes te bestaan? Test of Endurance is volgens mij vaak de kill kaart van zo'n deck. Als je dan ook nog kaarten speelt als Essence Warden , die pomp je dan op+ Spirit Link =effectief en makkelijk:)

Edit: Over life gain decks: Ageless Entity als alternatieve kill bijvoorbeeld;)
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat je te weinig groene creatures speelt voor de wildebeests. Verder zou ik vooral op zoek gaan naar kaarten die een stukje minder mana kosten om te casten. Ik zie er nu aardig wat dure dingen bij zitten die veel te lang duren voor je ze kan casten.

Verder geef ik altijd de tip om zoveel mogelijk consistentie in een deck proberen te krijgen, waarbij 1 van de methodes daarvoor is om de goede kaarten zo vaak mogelijk te spelen en de slechte kaarten er uit te halen. Ga dus van heel veel kaarten 1x of 2x naar kaarten 3x of 4x en dump de slechte.

mazzel

pi

p.s. @evilpoffertje: ik ben niet van mening dat dat decks zijn die veel kans maken in de groep waar ik mee speel. Als je de test of de entity moet pakken om te kunnen winnen dan ziet de tegenstander dat ver vantevoren aankomen en heeft ie tegen de tijd dat het nodig is vast wel een oplossing. Aan de andere kant, meer kaarten spelen die goed zijn bij life gain zorgt dat je minder ruimte hebt voor de life gain zelf en dat betekent dat je steeds minder een life gain deck speelt. Ik denk niet dat in een deck ruimte is voor genoeg life gain, win condities en kaarten om de win condities te bereiken. Ik zou je graag een life gain deck zien posten dat ook daadwerkelijk een goede kans maakt, maar tot de tijd dat ik er een zie twijfel ik heel erg aan de haalbaarheid er van.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Over het deck: Er zitten best wel goede kaarten bij (bijvoorbeeld de mire boa) Probeer die zoals Pi al zegt, vaker te spelen. Voor de rest kan ik je wel allemaal kaartnamen gaan geven, maar het is leuker als je zelf een deck maakt neem ik aan.

@Pi: Ik denk dat de groep waarin jij speelt ook wel een hoger niveau als mij heeft:p Tegen supersnelle aggro decks zal een lifegain bijvoorbeeld 95% verliezen. Ik zal eens kijken of ik nog een deckje heb staan op workstation op de laptop;)
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

ik weet dat ik meer van de zelfde kaarten in mijn deck moet stoppen maar het probleem is dat ik veel kaarten alleen maar 1 keer heb :oops:
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Dat probleem had ik eerst ook ;) Speelt iemand in de omgeving magic? Zijn er winkels die magic kaarten verkopen? Dan heb je al gauw meer kaarten voor je deck.

Als die 2 niet in de buurt zitten, net zoals bij mij, dan kan je het via internet gaan, of gewoon een keer iets opzoeken waar wel magic wordt geruild.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

@evilpoffertje:Er zijn genoeg winkels in mijn buurt, maar via internet doe ik liever niet.

hebben jullie nog suggesties voor leuke kaarten?
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

internet, zeker de winkels, is wel betrouwbaar. Gezond verstand is natuurlijk wel noodzakelijk.

De mire boa's zijn inderdaad goed, in dezelfde buurt zitten river boa en spectral lynx. Over silhana ledgewalker heb ik anderen goede dingen horen zeggen. Selesnya guildmage en watchwolf zijn ook best ok.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie