Mono blue deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

7 KM klopt niet helemaal voor beverwijk hoor, dan zit je vanaf mijn huis net in het begin van Amsterdam of het begin van Purmerend. Maar mocht je ooit op een zondag in Amsterdam zijn of iets dergelijks kun je gerust eens komen kijken bij de groep waar ik mee speel. (Mits ouder dan 18, we zitten in een openbare gelegenheid, maar wel eentje met een leeftijdsgrens).

Je deck ziet er heel behoorlijk uit voor een beginner, ik denk dta ik je vooral zou aanraden eht nu eerst te testen en het dan te posten als je aan kaarten gaat twijfelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

@pi, dat was uiteraard het plan! En Amsterdam... Tja, kzie het nog wel. :P
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Oké, vandaag lekker 3,5 uur in de winkel gestaan! Samen met de eigenaar (speelt mono-blauw) en een vriend van hem (speelt Goblins rood/zwart) heb ik wat kaarten laten vallen, wat bijgekocht en ook wat advies gekregen. Een paar kaarten hadden ze niet meer, waren uitverkocht. Ook kreeg ik van die vriend vd eigenaar 2x pestermite & 1 mulldrifter cadeau! Die mulldrifter paste al mooi in het plan, en die pestermites heb ik ook toegevoegd! Binnenkort een nieuw lijstje!
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

2 sage owl
2 phantom warrior
3 thieving magpie
1 air elemental
2 clone (1 moet ik nog kopen)
4 cloude sprite (Moet ik nog kopen!)
1 serra sphinx
2 sprite noble (Moet ik nog kopen!)
3 mulldrifter
---
2 unsummon
2 telling time
1 Boomerang
2 cancel
3 Fairie Trickery
1 tidings
2 loxodon warhammer
2 Pestermite
2 Deluge (Moet ik nog kopen!)
1 kraken's eye
---
22 island

Even wat veranderingen:

Ipv. 4 cancel en 2 boomerang, heb ik nu 2 cancel, 1 boomerang en 3 Faerie Trickery. Ipv. 2x snapback heb ik nu 2x pestermite. Ook is er één extra thieving magpie toegevoegd. Ook de kaart kraken's eye heb ik terug gedaan, toch wel een mooie kaart in een blue-only deck! (Elke blue spel, +1 life)

Geplaytest is hij nog niet.

Edit; Ik heb hem nu 1x geplaytest, heb het deck tegen zichzelf laten spelen met een vriend. Het ging flink gelijk op, maar één deck had wel krakens eye, en de andere niet. Uiteindelijk won het deck met krakens eye omdat die net die extra leven kreeg. Nu nog tegen andere kleuren playtesten.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een deck tegen zichzelf spelen is altijd vreemd, dat zegt echt heel erg weinig over het deck. Zo lijkt bv de eye nu een hele goeie kaart, terwijl die in andere potjes mogelijk amper wat doet. Ik zou tegen andere decks testen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

pi schreef:Oy,

een deck tegen zichzelf spelen is altijd vreemd, dat zegt echt heel erg weinig over het deck. Zo lijkt bv de eye nu een hele goeie kaart, terwijl die in andere potjes mogelijk amper wat doet. Ik zou tegen andere decks testen.

mazzel

pi
Heb ik ondertussen ook gedaan! Getest tegen rood/groen (Maffe combinatie, maargoed) en tegen een rood/zwart deck. Krakens eye gaf me in beide potjes toch net die extra levens die wel handig zijn. Ook de loxodon warhammers werkten heel goed samen met de wat zwakkere creatures. Vooral in het tweede potje gaf ik een warhammer aan de serra sphinx, deze had toen 7/4, en toen won ik al heel snel. Eerste potje net aan verloren, ik kreeg alleen dure creatures in mijn beginhand, ook toen ik een muligan nam, dat was pech. Of zou ik dan toch teveel dure creatures hebben? De mana-curve loopt volgens Magic: Suitcase goed.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

toch zou ik persoonlijk de kaart niet spelen omdat hij niks doet dan je levens geven (hetgeen op zichzelf alleen maar je dood uitstelt). Enige uitzondering hierop die ik wel eens speel is sun droplet omdat die ook echt heel hard en heel veel levens kan geven in multiplayer (mijn favoriete format).

Ik zou in ieder geval nog wat meer potjes testen voor je conclusies trekt. Toch in ieder geval in de buurt van 20/30 potjes als je de tijd daarvoor hebt (sommige decks kun je makkelijk in je eentje testen anderen bijna alleen tegen andere decks).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

@pi, ja ga ik zeker ook doen! Binnekort ga ik weer naar de winkel om wat te playtesten en daarna op advies ook nog wat andere kaarten kopen eventueel. Dan kan ik altijd nog zien wat ik met krakens eye doe.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Ik heb even zitten denken, en zou het misschien beter zijn om kraken's eye inwissel voor een tweede serra sphinx? Misschien dat ik hem dan eventueel in mijn side deck kan doen, voor het geval ik tegen een blauw deck kom te staan?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

speel je voor de lol? Dan gebruikt niemand een sideboard.

Verder zou ik zeggen probeer het eens.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

pi schreef:Oy,

speel je voor de lol? Dan gebruikt niemand een sideboard.

Verder zou ik zeggen probeer het eens.

mazzel

pi
Ik speel fun + toernooitjes. :) Ik ga vanmiddag weer naar de winkel, even kijken of er wat mensen zijn die tegen me willen spelen!

EDIT: Klopt het dat de achterkant van tokens niet zoals de rest van de kaarten is?
Gebruikersavatar
MartinV
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 5:37 pm
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door MartinV »

De tokens die bij 10th edition en Lorwyn zitten hebben andere achterkanten ja. Zelfs voor bijv. 2 Goblin tokens kan het zijn dat ze andere achterkanten hebben.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Oké heel erg bedankt!
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Ik heb weer wat geschroeft aan mijn deck na wat potjes tegen een rood/zwart deck en een groen deck. Niet heel bijzonder, maar ik heb boomerang eruit gehaald en vervangen door robe of mirrors. Ook denk ik eraan om de ene air elemental & tidings in te wisselen tegen andere kaarten. (ook beetje random!) Ik vind ze toch te duur met weinig goede effecten. Ook heb ik ipv kraken's eye (Die tegen non-blue decks bagger is..) vervangen voor een tweede serra sphinx. Dit is een lijst tot nu toe trouwens:

2 sage owl
2 phantom warrior
3 thieving magpie
1 air elemental
2 clone
4 cloude sprite
2 serra sphinx
2 sprite noble (Moet ik nog kopen!)
3 mulldrifter
---
2 unsummon
2 telling time
1 robe of mirrors
2 cancel
3 fairie trickery
1 tidings
2 loxodon warhammer
2 pestermite
2 deluge
---
22 island

Tips zijn natuurlijk hartelijk welkom!

EDIT: Om ook nog even een droge indruk te geven van de mana-curve. Zoals je miss al ziet moet er nog iets aan gedaan worden! (Naar mijn mening, veel teveel 3-drops.

Afbeelding
( 1 drops || 2 drops || 3 drops || 4 dropss || 5 drops )

EDIT2: Ik heb net een hele mooie kaart gevonden in de morningtide spoiler op mtgsalvation! Grimoire Thief, link: http://forums.mtgsalvation.com/showpost ... stcount=80
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Update! Ik heb weer wat lopen knutselen. Ik heb uiteindelijk dit gemaakt:


2 sage owl
2 phantom warrior
3 thieving magpie
2 clone
4 cloude sprite
2 serra sphinx
2 sprite noble (Moet ik nog kopen!)
3 mulldrifter
3 grimoire thief (Morningtide kaart!)
---
3 unsummon (1 kopen)
3 cancel
3 fairie trickery
2 telling time
2 loxodon warhammer
2 deluge
---
22 island

Curve:
Afbeelding

Ik heb dit verwijderd:
2 pestermite
1 tidings
1 robe of mirrors
1 air elemental

Dit toegevoegd:
1 unsummon
1 cancel
3 grimoire thief

Ik zat eigenlijk ook te denken om 4 creatures die maar één mana kosten erin te doen ipv de 4 cloud sprite, deze kunnen namelijk alleen flying creatures blocken en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Misschien ook nog een hele goede bomb zoeken van 6 mana? Of dat meer uit me hoofd laten?

Tips, comments?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Plaats reactie