R/W Borderland behemoth deck... tips a.u.b. :)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

R/W Borderland behemoth deck... tips a.u.b. :)

Bericht door Ramon »

ok, ben aan het denken over een deck gebaseerd op Borderland behemoth en Shields of Velis vel

het idee is om een groot aantal kleine beestjes te spelen, dan aan te vallen, waardoor Windbrisk heights getriggerd wordt met daaronder een borderland Behemoth

dan shields of velis vel spelen om al die beestjes giants te maken en met een gigantische behemoth aan te vallen.

probleem is dat ik meerdere beurten nodig heb en dat het dus een vrij kwetsbaar concept is...

iemand ideeen?


voorlopige lijst:

4x Windbrisk Heights
4x Ancient Amphitheater
4x Shields of Velis Vel
4x Borderland Behemoth
4x Giant Harbinger
4x Stinkdrinker Daredevil
4x Obsidian Battle-Axe
verder wat kleine beestjes, evt. 4 ornithopter

eventueel 1x Brion Stoutarm tegen een enorme overmacht aan beesten ofzo...

tips van harte welkom om deze "combo" goed te laten werken...

edit: wat ik me net bedenk is dat het wel heel goed zou uitkomen als ik zowel brion als die behemoth onder een heights heb liggen, en dan door de battle axe brion haste te geven, de shields spelen en de behemoth te saccen, dit alles na de attack phase uiteraard, en boem.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Je wil natuurlijk zoveel mogelijk giants hebben. Dus shapeshifters. runed stalactite is misschien handig. Je hebt nu namelijk alleen Shields of Velis Vel, wat wel een beetje weinig is om al je beestjes shapeshifter te maken. Ik weet niet hoeveel kleuren je wil gaan spelen, maar zwart heeft een aantal leuke changelings. skeletal changeling en nog eentje die je deathtouch kunt geven. Wit heeft voor zover ik nu uit mn hoofd weet geen goedkope changelings, maar wel eentje van 3W die je vigilance kan geven, wat misschien wel handig is. Anders kun je ook nog dingen als pollen lullaby en forfend spelen om ervoor te zorgen dat je borderland behemoth niet volledig naar de kloten wordt geholpen door eventuele terrors en warren weirding.

Succes ermee, het klinkt vet!

Yoris
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ja was sowieso ook wel van plan om er als "back up" 4 mirror entitys in te stoppen... misschien nog wat andere harbingers om de changeling kaarten er uit te zoeken. evt. taurean mauler is ook nog wel wat.
wil het sowieso 2 kleuren houden, eventueel wat goedkope burn spells om de tegenstander niet teveel voordeel te geven, en 4 oblivion rings.


zou Thousand-Year Elixir handig zijn? voor de ability van die mirror entity eventueel en voor brion stoutarm
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,
ik heb je bericht gelezen, en ik denk het volgende:
Mirror entity: Lijkt me niet nodig voor je deck, behalve dat het een shapeshifter is. De ability wil je toch niet spelen, omdat je borderland behemoth er over het algemeen zwakker van zal worden. Ook als je Tauren Mauler speelt, wordt die er waarschijnlijk nog zwakker van ook.
Tauren Mauler: Lijkt me heel erg cool. Zeker doen.
Oblivion Ring: Spreekt voor zich, goed in elk wit deck zullen we maar zeggen.
Thousand-Year Elixer is wel een goede kaart, maar waarschijnlijk niet zo nuttig voor je deck. De ability van mirror entity kun je sowieso al spelen. Daar heb je geen thousand year elixer voor nodig. Je kunt die kaart dus eigenlijk alleen gebruiken voor Brion Stoutarm. Op zich is het leuk dat je die ability van hem 1 beurt eerder kan spelen. maar om daarvoor nou de elixer in je deck te doen en mana voor te betalen..hmm, ik weet niet hoor.
Brion Stoutarm...geweldig. Zeeeeeker doen!
Als je bijvoorbeeld Taurean Mauler, en firebelly changeling ofzo veel gaat spelen (changelings dus) dan kun je misschien elemental harbringer spelen. Die is rood, en de goedkoopste van alle harbringers.
Veel succes ermee, ik denk dat dit deck heel erg goed kan/gaat worden :D

Tschus

Yoris
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

dat met die mirror entity, werkt als volgt. ik betaal bijvoorbeeld 1 voor X, dan worden alle beestjes 1/1, maar de meeste zouden dat toch al zijn, (kleine kithkin, ornithopter etc.) en krijgen ze alle creature types.
daarna triggert pas de ability van de borderland behemoth, waardoor die van alle (zeg 5 a 6) beesten om hem heen +4/+4 krijgt. dan zou ie dus evengoed groot genoeg worden.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hmm hmm, dat klinkt op zich wel zinnig. Maar dan nog heeft je borderland behemoth wel 3 minder dan als je bijvoorbeeld runed stalactite zou spelen. Ik denk dat je deck beter zou functioneren als je bijvoorbeeld geen kleine kithkin en ornithopter zou spelen, maar alleen wat je echt nodig hebt. dus de 2 harbringers en 1 banneret (elk 4 keer dan). En voor de rest wat je overhoudt gebruik je om jezelf te beschermen. incinerate bijv. of tarfire en pollen lullaby en wrath of god ofzo.
Hier een voorbeeld van wat ik zou spelen.

4 borderland behemoth
4 giant habringer
4 elemental harbringer
4 taurean mauler
4 brion stoutarm

4 shields of velis-vel
4 forfend
4 incinerate
4 runed stalactite

De landjes heb ik even buiten beschouwing gelaten.
Veel succes ermee

Yoris
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

goed punt, sowieso de flamekin harbingers, kan ik ook de shields mee fetchen. bedankt, goeie tips. ik hoop dat ik een goeie manier kan vinden om het een beetje snel te laten lopen, maar daar ga ik even over nadenken.

er komen waarschijnlijk wel 4 Burrenton Forge-Tenders in, protection from red is altijd handig in zo'n burn gevoelig deck :D
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Okee. protection from red lijkt me nou juist niet heel erg nuttig. Het is niet "rood-gevoelig" maar meer "zwart-gevoelig" lijkt mij. Van een tarfire of incinerate gaat je behemoth niet dood. en brion stoutarm ook niet. Het is meer dat iemand een Terror of een Damnation kan spelen. Dan ben je behoorlijk de sjaak. Zolang hij probeert je deck te verslaan door je monsters weg te burnen zul je het nog wel redden denk ik.

Succes ermee

Yoris :D
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ik doelde niet op de reuzen, meer de "kleine" beestjes die ik toch wel nodig heb... nouja er zal nog wel de nodige playtesting aan vooraf gaan voor het echt werkt...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Oh zo bedoel je. Ja dat zou kunnen. Best vervelend als die steeds worden vermoord ja...dan schiet het ook niet op :lol:
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

beetje getest. tegen B/R goblin... compleet van tafel geveegd... stinkdrinkers zijn te duur om goed te zijn, evenals de giant harbingers... geen idee hoe ik hier een toernooi deck van kan maken... casual wel geinig denk ik.. bizar eigenlijk dat er met giants als tribe eigenlijk onmogelijk een toernooi waardig deck te maken is... hooguit blind-spot giant en countryside crusher
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Ik denk dat er wel een goed deck mee te maken is. Maar je zult helaas van de changelings af moeten en ook groen gaan spelen. Dat is de enige manier gok ik. Als je zo snel mogelijk giants kunt spelen is de buit practisch binnen. Met de stinkdrinker gaat het al sneller. Maar als je het echt helemaal voluit wil doen zou ik gaan voor alleen maar giant creatures. rood en wit. Kies gewoon de beste giants uit. Sovereign, Borderland Behemoth.
En daarbij kun je spelen, ehm, favor of the mighty, rival's duel, crush underfoot om zo vervelende elf decks te stoppen. En recross the path en search for tomorrow om maar die landjes te pompen. Ik denk dat zoiets wel kans zou kunnen maken.

Tschus

Yoris
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je zou arena kunnen overwegen ipv rival's dual om het herhaaldelijk te kunnen doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Arena is inderdaad een betere kaart dan rival's duel.
Nu ik nog eens over een giant deck na denk zou je ook best rood kunnen spelen en groen splashen. Dan is het misschien makkelijker om aan de nodige mana te komen, want de giants zijn vrij duur. Als je snel borderland behemoth of sunrise sovereign op het veld kunt krijgen heb je natuurlijk wel een grotere winkans dan als dat 9 beurten duurt.

Tschus

Yoris
Plaats reactie