vraagjes^^

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
tertaim
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 20, 2008 11:41 am

vraagjes^^

Bericht door tertaim »

hallo ik heb een paar kleine vraagjes

1. ik heb protection from green(enchmantment)en er word een groene destroy target enchmanment gespeelt kan ik deze blocken

2 wat zijn tokens ^^ snap er niet meer van
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

1. Je omschrijving is wat vaag. Blocken wordt bijvoorbeeld alleen gebruikt bij beesten en dus bij combat-akties. Maar goed, indien het target van de destroy enchantment geen protection van green heeft dan kan het. In jouw omschrijving: jij hebt protection van green, maar jouw enchantments hebben dat (schijnbaar) niet. Dus ja, het kan.

2. Tokens zijn permanents met bepaalde eigenschappen (zoals aangegeven op de kaart die ze in het spel brengt). Zo zegt Sprout bijvoorbeeld dat je een 1/1 groen saproling creature token in het spel mag brengen. Dit token heeft dezelfde eigenschappen als een 1/1 groen creature. Het verschil met "echte" permanents is dat ze verdwijnen indien ze het spel verlaten. Ze gaan dus niet naar je hand als ze teruggestuurd worden en niet naar de graveyard als ze dood gaan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
tertaim
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 20, 2008 11:41 am

Bericht door tertaim »

met blocken bedoel ik tegen houden van die instant dat ik mijn enchanment kwijtraak
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

ehm ? met andere woorden je enchantment word vernield door bv door een naturalize maar je creature heeft protection from green ?

je kan niks tegenhouden hoor. aleen je creature can niet dood door groen. hij kan wel degelijk getarget worden.
tertaim
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 20, 2008 11:41 am

Bericht door tertaim »

oki dankje :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien kun je je eerste vraag wat verduidelijken met kaart voorbeelden? Ik denk dat de eerder gegeven antwoorden juist zijn, maar kan het niet echt zeker weten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
tertaim
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 20, 2008 11:41 am

Bericht door tertaim »

wel ik heb een witte protection from green card het zegt: (1): the next time a green source of your choise would deal dammage to you this turn, prevent that dammage. de tegenstander heeft gewoon een groen destroy enchantment kaart kan hij die gebruiken tegen mij?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ja, natuurlijk kan dat. Er wordt namelijk een enchantment vernietigd, en geen schade gedaan. Alleen schade dat van een groene kaart (source) komt, kan geprevent worden, verder niets.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Nee, dat kan niet.
Geen enkele bron van groene magie kan wat dan ook uitrichten.
bijvoorbeeld als een monster protection from blue heeft, kan hij niet door unsummon worden teruggestuurd. Terwijl unsummon geen damage doet.
Does een groene destroy enchanment kaart werkt ook niet
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

tertaim schreef:wel ik heb een witte protection from green card het zegt: (1): the next time a green source of your choise would deal dammage to you this turn, prevent that dammage. de tegenstander heeft gewoon een groen destroy enchantment kaart kan hij die gebruiken tegen mij?
Je moet je vraag iets duidelijk stellen.

De witte kaart waar jij het over hebt heet Circle of Protection: Green. Die geeft geen protection, die voorkomt groene schade. Dat is namelijk niet het zelfde.

Je tegenstander heeft dus een groene destroy enchantment kaart (naturalize of zo). Ben jij een enchantment? Dacht het niet. Die kan hij dus nooit "op jou" spelen. Enchantments mag hij wel targetten.

Ik denk dus dat je bedoelt dat je tegenstander met een Naturalize jouw CoP: green wil mollen. Dat mag.

Chameleon Colossus heeft bijvoorbeeld protection from black. Je mag nu geen zwarte spells spelen die de Colossus als target hebben. Dit geldt bijvoorbeeld voor Terror . Kaarten zoals Damnation werken nog wel. Ze zijn weliswaar zwart maar targetten niet (het woord "target" ontbreekt op de kaart). Bovendien kan de Colossus niet geblocked worden door zwarte beesten. (Blocken is een woord dat alleen gebruikt wordt in combat bij creatures). Tenslotte wordt alle zwarte schade die de Colossus krijgt voorkomen. Je kunt hem dus niet stuk maken met een Pestilence .

Hopelijk is het nu wat duidelijker.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie