Magic spelers registratie systeem

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Magic spelers registratie systeem

Bericht door Erik Louman »

Je leest op deze site en andere magic sites wel eens oproepen als "spelers gezocht in Lutjebroek" of waar dan ook.
Vaak levert dat weinig of geen resultaat op, al zijn er ook in Lutjebroek en WoGnum zat actieve magicers.

Daarom zou het handig zijn als er een registratie systeem zou zijn waarin je op kan geven waar er gespeeld word en waar je zou willen spelen, zodat je IRL andere magicers uit je omgeving kan ontmoeten.

Verder kan je denken aan functies als zoeken in een regio, wat wordt er gespeeld (casual, legacy etc), locatie beschrijving (bij iemand thuis, op de club, in het café etc. Verder moet je met elkaar kunnen communiceren zonder je email of adres op te moeten geven.
craprotation
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

voorbveelden op deze site:

Beverwijk/Heemskerk/IJmuiden
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2547

roermond/limburg
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2510

hellevoetsluis/spijkenisse
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2453

Ideaal zou natuurlijk zijn iets vergelijkbaar met marktplaats: toets je postcode in, een afstand en voila, een lijst met spelers bij jou in de buurt. maar goed, ik zou niet weten hoe ik dat digitaal in mekaar zou moeten flansen, maar bij deze: VRIJWILLIGERS GEZOCHT
en suggesties zijn ook welkom.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat je wilt is niet even een avondje werk. Zeker als je het een beetje serieus aan wilt pakken. Het idee is denk ik goed, maar wat je eigenlijk zou moeten hebben is iemand met aardig wat vrije tijd over die dit graag als hobby projectje uitvoert of een student die dit voor een studie project zou kunnen doen (lijkt me niet al te makkelijk om er door te krijgen, maar niet onmogelijk).

Hoe dacht je eigenlijk dit te promoten? Vermoedelijk wil elke site in ruil voor een advertentie zelf een link terug vanaf jouw systeem. Waarschijnlijk willen ze zelfs wel meer als er ook links naar andere sites op staan.

Mocht je dit willen gaan bouwen dan wil ik best een beetje schieten op plannen. Mocht het in PHP (of in mindere mate JAVA) gebouwd worden dan kan ik eventueel code technisch ook wat commentaar leveren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Hey Pi
dank voor je aanbod, maar ik denk dat iets anders probeer. Ik had op verschillende andere sites al een thread aan dit onderwerp gewijd en michiel smit heeft gezegd dat hij er ook al eens an had ged8. Het probleem is dat je natuurlijk nooit alle magicers van Nederland bij elkaar zal krijgen maar het streven is een zo groot mogelijk percentage van het totaal. Smit zal op Nedermagic een groot deel van zijn leden vangen. Ik had me al bedacht dat je door gebruik te maken van iets wat al bestaat veel meer mensen kan bereiken dan met iets nieuws.
iemand op KV Deckmasters somde wat argumenten op waarom het moeilijk zal worden, zoals je zelf ook al zei:
-Niet iedereen heeft behoefte om zijn gegevens te delen
-Niet iedereen heeft behoefte aan onbekende spelers aan de keukentafel
-Bereik, pas als je echt 80/90% van de magicspelers in NL heb is het systeem interessant
-Nooit up to date, mensen die stoppen of verhuizen zullen dit niet altijd aangeven. Ga je eens in de zo veel tijd om de status vragen van spelers, wordt het spam en gaan ze het negeren of zelfs afmelden.

Daarom heb ik iets anders bedacht:
maak je eigen hyves groepje aan voor een regio, stad of dorp.
Al deze afzonderlijke groepjes kunnen zich aanmelden bij Magic hyves.
craprotation
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

Het idee is leuk. De site bouwen zal opzich ook wel lukken.
Het lijstje wat je opsomde van iemand van KV Deckmasters valt opzich ook wel mee.

Het grote nadeel vind ik zelf dat ik geen zin heb om mijn adres en dergelijke op internet te zetten.
Misschien is het dus een idee om alleen namen/emailadressen weer te geven, zodat je toch wel in contact kan komen met die mensen.

En over het laatste... 99% van de magicspelers die ik ken hebben geen Hyves. :P
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

dat is t leuke van hyves, je hebt het zelf in de hand welke mate van privacy je wil. ook als je je bij een regiohyve aansluit weten mensen alleen je naam en dat je in de regio woont. toch kunnen mensen je een bericht sturen zonder dat ze weten wie je bent :)
het verbaast me overigens wat je zegt: 99%
dat betekent dat je 100 of 200 magicers kent waaarvan er 1 of 2 hyves hebben :P (flauw he)
op hyves staat dat er al ruim 6.5 miljoen leden zijn. dat lijken me niet allemaal bejaarden, mensen met dubbele accounts, gamehaters etc. ik denk dat er best magicers zijn van wie je het gewoon niet weet. ik zelf loop er ook niet mee te koop dat ik graag mijn hyves gebruik om foto's van chickies te bekijken (shit zei ik dat)
craprotation
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

Erik Louman schreef:dat is t leuke van hyves, je hebt het zelf in de hand welke mate van privacy je wil. ook als je je bij een regiohyve aansluit weten mensen alleen je naam en dat je in de regio woont. toch kunnen mensen je een bericht sturen zonder dat ze weten wie je bent :)
het verbaast me overigens wat je zegt: 99%
dat betekent dat je 100 of 200 magicers kent waaarvan er 1 of 2 hyves hebben :P (flauw he)
op hyves staat dat er al ruim 6.5 miljoen leden zijn. dat lijken me niet allemaal bejaarden, mensen met dubbele accounts, gamehaters etc. ik denk dat er best magicers zijn van wie je het gewoon niet weet. ik zelf loop er ook niet mee te koop dat ik graag mijn hyves gebruik om foto's van chickies te bekijken (shit zei ik dat)
Okay 99% is dan wel overdreven, maar van de 10 man waar wij meestal mee magicen heb alleen ik een hyves. (niet dat ik er wat mee doe ofzo :P), dus dat is dan 90% :lol:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

van alle anderemagiccers die ik ken heb ik van 0% de hyves, dus ik kom zelfs tot 100% heeft geen hyves met mijn kennis :P.

Anyway. Probleem van het op nedermagic plaatsen is in mijn ogen dat je een groot deel van de mensen ook niet te pakken krijgt. In de buurt van de 80% kom je zeker niet. Ook zit je weer aan iemand anders vast, hetgeen je invloed beperkt. Wil je het goed doen, dan doe je het zelf. Ik denk dat als je aan nedermagic gaat hangen je het nedermagic publiek trekt. Dit is publiek dat de tekortkomingen van nedermagic accepteerd. Alle anderen krijg je er dan waarschijnlijk niet in, want nedermagic zorgt wel voor duidelijke meningen de ene of de andere kant op.

Als je echt wat wilt bereiken dan maak je zelf iets waar andere sites naartoe linken. Overigens biedt David zijn database voor het ruilen al de fuctionaliteit die je wilt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je initiatief lijkt op eerste gezicht erg nuttig. Ik denk dat dit voor veel mensen ook zo is.

In mijn geval kom ik echter tot de volgende bedenkingen:
- Wanneer ik wil spelen is het niet handiger 1 van de plekken in de buurt te bezoeken waar regelmatig gespeeld wordt?
- Wanneer ik thuis wil spelen is het niet leuker om met mensen te spelen die ik al ken?
- Ga ik echt reizen om mensen op te zoeken die op een dergelijke lijst staan?

Wanneer ik dan lees dat dit initiatief mogelijk gedragen gaat worden door nedermagic, dan vind ik dat jammer. Dit is niet zo zeer omdat ik nedermagic een slechte site vind. Het heeft meer te maken met het publiek dat de site trekt. Dit zijn over het algemeen mensen die minder serieus bezig zijn met magic. Dat zijn niet de mensen die ik op wil zoeken.

Dus vraag ik me af: wat ga je doen voor de serieuze speler?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Dragonheart verwoord mijn problemen met koppelen aan nedermagic duidelijker denk ik. Ik ben dan wel casual speler, maar het is voor mij ook niet leuk om een multiplayer potje te gaan spelen met 4 niet heel serieuse (vaak beginnende) spelers, aangezien dat niet echt een uitdaging is. Ik win dan al snel door ervaring en hoeveelheid kaarten. Dat is inderdaad meer het soort mensen dat nedermagic trekt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hyves klinkt zo als een ziekte :P

ik zou het zeker fijn vinden om te weten of er nog mensen bij mij in de buurt wonen die magic spelen, en inderdaad wel een beetje actief, en op de hoogte van de regels enzovoorts.

ik heb zelf geen hyves, maar het lijkt mij wel een idee om daar je email en woonplaats te zetten, kun je gemakkelijk zien of er mensen in de buurt wonen die ook willen kaarten.
zou trouwens ook leuk zijn om mensen van het forum eens te ontmoeten op prereleases ofzo, helaas kan ik niet vaak naar dergelijke toernooien omdat er geeneen een beetje in de buurt is.... :cry: ga wel eens naar den bosch maarja..

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

@Pi:
Over Nedermagic ben ik het met je eens, maar ja baat het niet dan schaadt het niet dat ik er deelneem aan een systeem, mocht het daar van de grond komen. Verder hou ik mijn hyve aan voor míjn regio. Een eigen systeem heeft inderdaad zijn voordelen, maar dat kan ik zelf niet ontwerpen.
Als je er serieus in bent om zelf iets te ontwerpen, juich ik dat natuurlijk toe. Ene Daniël zou met je willen samenwerken. (zie hier: http://magic-the-gathering.hyves.nl/for ... e_systeem/

@Dragonheart:
Kleine moeite om lid te worden als er een regiohyve voor Nijmegen zou zijn toch? Baat het niet dan schaadt het niet. Je bent niet verplicht mensen met een ander nivo te ontvangen. En met het concept REGIOhyve hoef je nou juist níet ver te reizen.
En voor wat nedermagic betreft: ook daar zijn ervaren en minder ervaren spelers, zoals overal.

@A2thej_b: geef eens in je profiel aangeeft waar je woont ;)
Ik ken iemand in het dorpje Zeeland, oostelijk van Den Bos.
Mocht je juist ten zuidoosten wonen is Tilburg ook bereisbaar en kan je lid worden van de Tilburg Hyve
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb simpelweg de tijd niet om het te bouwen. Maar als iemand die dat wel zou kunnen als ie echt wil kan ik je wel tips geven over hoe het te bouwen.

Ik zou overigens niet per se lid worden van een Amsterdam hyve, maar als het een Amsterdam - Multiplayer iets zou zijn misschien wel. Ik denk dat hetzelfde voor Dragonheart op gaat, maar dan precies in de andere richting, aangezien die juist heel fanatiek tournooispeler is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

er moeten ook weer niet teveel regiohyves komen, elk moet een uniek karakter hebben, anders worden ze opgeheven door hyves zelf.
Als je lid zou worden van een amsterdam hyve, zou je daar natuurlijk een thread kunen wijden aan multiplayer, dan heb je hetzelfde resultaat.
voor toernooispelers zijn er geen hyves nodig, er zijn al zat andere sites waar ruim aandacht wordt besteed aan toernooien op nivo.
craprotation
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Klinkt als een probleem waar Frappr handig voor is. Dan kun je precies zien waar bij jou in de buurt mensen zijn die zich aangemeld hebben bij een bepaalde groep. Er is zelfs al een Magic groep: http://www.frappr.com/magicthegatheringplayers/map
Alleen staan er nog geen Nederlanders op maar dat kan natuurlijk veranderen als het een beetje aandacht krijgt. Maar zorgen dat je leden krijgt is een probleem van iedere implementatie van dit idee.
Plaats reactie