Zieke combo

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Zieke combo

Bericht door DeepFreez »

Een briljant deck waar ik tegen speelde via Magicworkstation. Ik kan mij alle duallands niet meer herinneren (en 3 MoXes, de gozer beweerde alle kaarten ook zelf te bezitten, behalve nog 1 dualland).

In ieder geval de combo vond ik zo goed dat ik hem hier even neerzet:

Tidespout Tyrant
Gaea's Blessing
Forbidden Orchard
Oath of Druids

Wat het basically doet is: je speelt alleen 4 Tidespouts in je deck. Zodra de tegenstander een creature inbrengt heb je een 5/5 flyer in het spel met een zieke ability. Je gebruikt de Orchard om de tegenstander steeds een token te geven, zodat je steeds op achterstand staat in creatures. Zodra je aan het eind van je library komt vind je vanzelf een Gaea's Blessing, waardoor je graveyard weer in je library terecht komt.

Verder had hij genoeg landjes om zoveel spells te spelen dat hij elke beurt al mijn landen terug kon brengen naar mijn hand dankzij de Tyrant(s). Ondertussen beuken de Tyrants er vrolijk op los.

Het enige wat ik kon doen was hopen op een Guiltfeeder (hij had op een gegeven moment 50+ kaarten in zijn graveyard). Maar ja aangezien hij toch steeds mijn landen en creatures terugbrengt naar mijn hand kon ik niks. Ik zat echt helemaal vast. Verder gebruikte hij nog anti-spell kaarten zoals Chalice of the Void met 1 coutner waardoor ik vrij weinig kon, en dus ook geen Rituals kon spelen.

Erg sterk deck moet ik zeggen. Het enige wat je zou kunnen doen is hopen hij zijn combo niet snel genoeg bij elkaar krijgt. Maar daar had hij ook genoeg library search en card draw voor. Icm MoXes en de Orchards ging het gewoon te snel.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Oath of Druids

Het klinkt gewoon als een vaag Oath of Druids deck waar 4 Tyrants inzitten ipv whatever je wil spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ja het zal vast 1 van de vele variaties zijn van deze combo. Ik vond hem in ieder geval ijzersterk. Je hebt vrij weinig aan je creatures, tenzij je zo snel bent dat je 10+ 3/3 creatures hebt liggen binnen een paar beurten, anders vangen je tegenstanders zijn 4 Tyrants de klappen gewoon op, waarbij hij ook nog 4 perms kan returnen naar je hand per gespeelde spell.

Interessante vraag trouwens, wat als alle 4 Tyrants in het spel liggen? Gaat de cyclus van "drawen totdat je een creature tegenkomt" en "shuffle your graveyard into your library" dan oneindig door? En zo ja, is het dan Remise ofzo, want in feite mag je niet meer verder spelen toch?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

blessing resolved pas na het zoeken met oath, dus gaat gewoon je hele graveyard in je library en stopt het.

Overigens is tyrant oath een bekend deck, 4 tyrants spelen is alleen een beetje vreemd, zoveel heb je er lang niet nodig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie