Mono Black Discard deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

DeepFreez schreef:Nou omdat: Stel dat ik 8 swamps en 1 Cabal coffers heb (16:2 ratio in mijn deck), (...)
8 swamps? Voor die tijd wil je toch al lang gewonnen hebben? :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Tja dan moet je een Faerie, Elf of ander fast creature deck spelen :P Mono discard biedt gewoon geen alternatief dan iets extra's erbij nemen. Full discard biedt geen extra damage, ivm een tekort aan kaarten als The Rack. Wheel of Torture en Nezumi Shortfang zijn niet echt de moeite.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

9 landjes hebben en dan is 8 damage nog steeds niet genoeg, ik snap serieus niet tegen wat voor decks je speelt. ten eerste niet waarom je zoveel tijd krijgt en ten tweede niet waarom 8 damage van jouw kant na zoveel beurten niet genoeg is. Misschien kun je je tegenstanders beschrijven?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Tja, 1 hippie doet maar 2 dmg per beurt he. En het is niet alsof ik meteen 3 The Racks draw. Het duurt gewoon meestal even. Ik weet ook niet waar dat aan ligt :) Ik heb gewoon niet veel creatures, maar moet het hebben van control en The Racks. Die Guiltfeeders moet je maar net pakken natuurlijk.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

ik heb ook counter deck gehad maar werkte voor geen meter
ik denk niet dat je erg bang moet zijn voor een counter deck
is even leuk maar wint slechts af en toe

moet je echt geluk hebben dat je een combo als denizen of the deep en steel of the godhead oid op hebt liggen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat er een goede kans is dat je nog geen goed deck vol met counters hebt gezien in handen van een goede speler. Het kan serieus gemakkelijk iets zijn om bang van te worden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

heb ik ook wel gezien
ik weet dat het erg goed kan zijn
ik geef toe dat ik nog geen super ervaren speler ben zeker niet ten tijde van mijn counterdeck

maar in mijn ogen kan je erg irriteren maar zijn er gewoon betere opties dan een counterdeck
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Ik heb hier een counterdeck liggen wat erg sterk is, gebruik het wel casual single player maar je wilt echt geen force of will, force spike , counterspell, mana leak en dat soort zooi tegenover je hebben en dan doodgebeukt worden door een Morphling.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Yep heb reeds tegen een aantal counterdecks gespeelt via MWS. Meestal zijn dit decks zoals Zaphod die omschrijft. Veel dual lands ook. Ik zou zeggen dat met mijn current deck setup ik ongeveer 50% van die potjes wel win. Dikke kans echter dat de meesten die met de sterkste Counter decks spelen via MWS, deze decks zelf niet bezitten en zelf helemaal niet goed spelen.

Tegen zulke decks is een goed getimede Duress essentieel, bijv. op turn 1 als jij mag beginnen (dan nog, FoW, maja). Als je beetje een idee hebt wat iemand nog in zijn hand heeft, kan je je spells beter timen. Timing is eigenlijk het allerbelangrijkste. Ik probeer meestal mijn tegenstander lekker te maken met allerlei cheap sacrifices zoals een duress, een the rack etc. En vervolgens mijn hippie via een Ritual te spelen, of een Phyrexian Arena.

Het kan echt wel erg frustrerend zijn inderdaad. Wat ik wel merk is dat de counter decks waar ik tegen heb gespeelt vaak zo weinig creatures hebben dat ze wel mazzel moeten hebben die net te pakken. En als ze die pakken heb ik meestal wel genoeg destruction in hand. Uiteindelijk is het resultaat tegen een discard deck een beetje hetzelfde met een counterdeck. Bv. ik speel Duress, zij counteren, toch 1 kaart weg. Ik speel Hymn to Tourach, zij bv. een FoW, ook 2 kaarten weg. Uiteindelijk komen ze vanzelf op 1 of 2 kaarten terecht. Zodra je eenmaal een creature hebt liggen (of een Mishra's Factory die niet gecountered kan worden) is het een probleem voor ze lijkt het.

Mijn deck is trouwens weer veranderd. De Guiltfeeder gaat in de SB voor graveyard decks, hij is te langzaam en beetje overkill, speel gewoon 2x Drain Life. Verder heb ik toch besloten om voor de Ensnaring Bridge / Maddening Imp combo te gaan 4/4. En 4 Edicts erin gehouden. De Ensnaring Bridges zijn op zichzelf al zo goed, heeft mijn leven al vaak gered. Daarbij speel ik een setje Arena's om genoeg kaarten te pakken. Works like a charm. Heb nu alle kaarten 3 of 4x erin, behalve Mind Twist (2) en Drain Life (2).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

DeepFreez schreef:Yep heb reeds tegen een aantal counterdecks gespeelt via MWS. Meestal zijn dit decks zoals Zaphod die omschrijft. Veel dual lands ook. Ik zou zeggen dat met mijn current deck setup ik ongeveer 50% van die potjes wel win. Dikke kans echter dat de meesten die met de sterkste Counter decks spelen via MWS, deze decks zelf niet bezitten en zelf helemaal niet goed spelen.
Is inderdaad best een redelijke indicator, of mensne de kaarten zelf hebben of niet. Overigens hou ik niet van counter deck spelen, maar de eerder genoemde kaarten (en erger: mana drain) heb ik dan weer wel. Het is niet onmogelijk om zo iemand tegen te komen.

Je zou op zich misschien iets kunnen zgegen voor 4 drain en geen twist.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ja mana drain is helemaal niet meer grappig inderdaad.

Ik heb er inderdaad overna gedacht geen twists te spelen. Echter komt het bij de betere multicolored decks (of in ieder geval blauw) dat mensen veel draw potential kaarten spelen. Meestal valt het spelen van deze draw kaarten samen met de beurt waarop mind twist interessant wordt wat betreft je eigen mana base. Zo rond beurt 4, als de tegenstander een lege hand heeft en extra kaarten nodig heeft. Een mind twist van 5 mana is dan wel heel leuk.

Echter is 2x Drain Life een risico. Want je moet zeker weten dat hij niet gecountered wordt als je hem uberhaupt op tijd pakt. Tevens is het niet de moeite hem te gebruiken op creatures met bv. een hoge power en lage toughness (i.t.t. consume spirit). Dat is dan zonde van je drain in principe als je de mana wel hebt.

Ik weet wel dat ik een hoop kaarten over heb in ieder geval :P Maja zo leer je he, en anderen van mij hoop ik.

Ik kwam btw op MWS iemand tegen uit Hengelo (onwaarschijnlijk kleine kans ook echt). Ik kom uit Enschede, en ik ga binnenkort denk ik op een toernooitje daar kijken (21 Sept. meen ik). Ik zal zelf nooit toernooien gaan spelen denk ik, maar is altijd leuk om mensen te vinden voor het ruilen. Het is blijkbaar best een actieve zaak daar. Ik woon in Utrecht nu, dus ik heb bij de Joker ook genoeg te doen.

De deck list van de betere spelers in Hengelo was wel even schrikken: http://www.magic-hengelo.nl/resultaten/ ... klists.php

Makes me wanna :cry:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met hem 2x spelen is er een bijzonder kleine kans de twist daadwerkelijk te hebben in beurt 4.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

is mind sluice geen goede kaart voor een discard deck?
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Als je Mindslicer bedoelt: Ik snap niet dat mensen deze kaart spelen in een discard deck, wat voor 1 dan ook. Tegen de tijd dat je de mana hebt om mindslicer te spelen heeft je tegenstander als het goed is al geen kaarten meer. Wat vervolgens de kans dat je creature gedestroyed wordt weer kleiner maakt. Daarbij komt nog dat je het liefst zelf draw kaarten speelt zodat je voorsprong op je tegenstander groter wordt, een belangrijk onderdeel van elk discard deck. Als je vervolgens je eigen hand moet discarden omdat je creature toch dood gaat ben je deze voorsprong weer kwijt. Dus, nee ik ben er geen fan van.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

nope bedoel echt mindsluice, 1 mana target player discards 4 top cards of his library into his or hers graveyard. heeft ook nog conspire.

verder vindt ik Oona queen of the fae een geweldige.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie