discard /reanimate deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

discard /reanimate deck

Bericht door a2thej_b »

hallo,

ik dacht ik pas deze post ff aan voor mijn nieuwe deck dat ook een discard deck word.

Sinds shards of alara uit is wilde ik weer een nieuw deck maken, mij leek de shard Bant(GWU) erg leuk en Grixis(UBR). aangezien ik al een 'Bant' deck had, althans deze kleurcombinatie, wil ik een grixis deck maken.

in eerste instantie leek het me leuk om een discard deck te maken waarbij beide spelers hun kaarten wegpleurend door een cunning lethemancer en dat ik ze dan terug kon unearthen. (niet geheel onbeinvloed door het feit dat ik in mijn boosterbox deze rare 2 keer aantrof.

na wat denken en testen ben ik op deze lijst uitgekomen:

4 ravenous rats
4 merfolk looter
4 cerulean wisps
4 sedraxis specter
4 blightning
3 copse connoisseur
2 Torrent of souls
4 Makeshift mannequin
3 Agony warp
1 Sedris the traitor king
1 empirial archangel
1 hellkite overlord
1 Nucklavee

36 cards


4 crumbling necropolis
3 grixis panorama
7 swamp
6 island
4 mountain

24 land


het idee van het deck is om aan het begin van het spel de ander wat te laten discarden door ravenous rats en blightning en dergelijke. en ondertussen te zoeken naar targets voor mijn makeshift mannequin.
Hierbij gerbuik ik merfolk looter, en cerulean wisps om hem meerdere malen te gebruiken.
het lijkt me heel vet om een nucklavee te discarden en die dan met makeshift mannequin terug te halen om hiermee weer een blauwe instant (agony warp b.v.) en een rode sorcery (blightning b.v.) terug te pakken.
uiteindelijk zou het mooi zijn als ik met een hellkite overlord mijn tegenstander vermorzel.

het deck moet wel standard legal zijn.
ik hoop op wat reacties en/of tips.
intussen ga ik het ff playtesten.

mzzl
a2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

De nonbasic landjes eruit. Hebben geen toegevoegde waarde, die pendelhaven al helemaal niet. Je kan de barbed shocker vervangen door een shocker, die is goedkoper om neer te leggen en doet hetzelfde. Alleen 1/1, geen trample. Je zou ook Hymn to tourach toe kunnen voegen. Is de perfecte discard kaart.
Torrent of souls is veel te duur en heeft ook geen toegevoegde waarde in dit deck. Duress zou ook nog toegevoegd kunnen worden.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vermoed dat je het allerlaatste woord in de post even gemist hebt.

Ik vraag me trouwens wel af hoe goed dit is, volgens mij doe je behoorlijk weinig tegen decks die enchantment removal hebben? Ik zou ook wat mass creature removal overwegen, want er zal zeker wat in play komen ondanks al je discard. De shocker en discard zijn overigens een nonbo, door al het discard zal de shocker een stuk minder doen. Ik zou of voor het een, of voor het ander gaan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Uh, dit zinnetje toevallig?
ik hou het deck graag legaal in standard.
:lol:
overheen gelezen :D
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk niet dat de post veel andere allerlaatste worden had he :P.

Maar even terug naar het deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Het meeste is al gezegd: Hymn to Tourach erin voor de Stupors. Duress of Thoughtseizes erin. Ik zou zeker overwegen 4 Dark Rituals te spelen voor een snelle opening. Kaarten als Sink Hole en Smallpox zijn ook erg goed in dit soort decks. Megrim is te duur en onpraktisch, ik zou het bij de Megrims houden. Mijn Legacy mono-black discard deck ziet er als volgt uit:

Mainboard
4x Hypnotic Specter
4x Dark Ritual
4x Hymn to Tourach
4x Duress
4x Smallpox
4x Funeral Charm
4x The Rack
4x Diabolic Edict
4x Consume Spirit
4x Phyrexian Arena

Lands
16xSwamp
2x Cabal Coffers
2x Mishra's Factory

Sideboard
4x Withered Wretch
4x Library of Leng
4x Infest
3x Dash Hopes
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

DeepFreez, je bent iig even slim als Zaphod in dit geval. Kijk eens goed naar het laatste woord uit de openingspost...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

Ik heb mijn post ff geedit hoor, nieuw deckje staat er nu.

als iemand een van de volgende kaarte uit mijn deckje te ruil heeft graag want ik heb ze nog niet allemaal.

sedris, the traitor king
cerulean wisps
4 sedraxis specter
blightning
2 makeshift mannequin
torrent of souls
1 corpse connoisseur
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb 2x de specter voor je en vast nog wel een blightning. Als iets anders (un)common is wil ik ook wel even kijken, weet ze niet allemaal uit mijn hoofd. Heb ook eventueel nog 2 lethomancers voor je als je toch meer die kant op wilt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik zal ff bij jouw wants kijken of ik wat heb. de meeste kaartn die ik wil hebben hievoor zijn uncommon of common dus zoek graag nog ff verder als je denk ze te hebben. ik zal nog even over die lethemancer denken, is opzich wel leuk om ze te hebben, ligt een beetje aan hun prijs.

mzzl
a2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

Ik heb hier een nieuwe lijst,
ben me meer gaan richten op het reanimeren van grote beesten in plaats van het spelen van discard op mijn tegenstander.

4 merfolk looter
4 cunning lethemancer
4 sift
4 agony warp
3 fatestitcher
2 corpse connoisseur
4 cerulean wisps
4 makeshift mannequin
4 torrent of souls
2 hellkite overlord
1 empyrial archangel
1 platinum angel
1 reya dawnbringer

4 crumbling necropolis
2 grixis panorama
1 mountain
8 island
7 swamp

het doel is dus om een groot beest in de graveyard te krijgen en die te reanimeren. ik heb weining verdediging tegen mijn tegenstander dus het moet zo snel mogelijk gebeuren, hiervoor heb ik veel kaarten die me laten 'graven' naar de puzzelstukje. de bedoeling is dat ik win als ik eenmaal een hellkite overlord of angel in het spel heb.

ik verander de samenstelling van dit deck regelmatig, na een paar potjes.toch zal ik de huidige decklist ff wat toelichten.

merolk looter en sift speel ik om te 'graven' naar de juiste kaarten, en tegelijk de dure beesten te kunnen discarden.
cunning lethemancer helpt me ook van de dure beesten af.
de discard helpt mee ook om corpse connoisseur en fatestitcher te kunnen unearthen zodat ze goedkoper hun effect kunnen doen.

fatestitcher helpt me tegen decks met counter kaarten, de unearth kan niet gecountered worden en als ik dan een essentieel landje tap kan ik gerust mijn reanimate kaart spelen.

de cerulean wisps helpt me erg goed door vooral merfolk looter te untappen en zo met merfolk looter + de wisps 3 kaarten te pakken en er 2 weg te doen. ook kan de wisps mijn fatestitcher untappen voor nogmaals een tap of untap.

verder is de agony warp erg handig tegen een aanval van de tegenstander aangezien ik meestal 1 beestje dood met de -0/-3 en damage van een ander prevent met de -3/-0.

verder zitten er leuke sterke beesten in die ik kan reanimeren met een mannequin of torrent.


ik heb al een paar kaarten van conflux gezien (eigenlijk alle al op mtgsalvation.com) en zie zo al een paar nuttige toevoegingen zoals:

rotting rats
1B
cip: each player discards a card
unearth 1B
1/1

erg handig, waarschijnlijk vervanging voor mijn lethemancer.

en genoeg sterke beesten die alle vijf de kleuren kosten of gewoon te veel om te betalen.

heeft iemand opmerkingen of tips, speelt iemand een vergelijkbaar deck? ik wil het wel standard legaal houden.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wel jammer dat je de overlord niet kunt regeneraten of casten. Da's sowieso een beetje een probleem met reanimate decks, dat je met kaarten zit die nutteloos zijn totdat je ze kan reanimaten. Misschien is het een plan om fatties the spelen in je eigen kleuren zodat je ze in geval van nood iig casten kunt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

dat is wel een idee, alleen is de hellkite overlord wel een beetje heel erg 'off color'.
opzich is het idee dat deze beesten erg sterk zijn en als drawback erg duur zijn, door ze te reanimaten omzeil ik dit zegmaar.
om deze reden ben ik ook niet erg tevereden met platinum angel, omdat er wel mogelijkheden zijn om deze gewoon te spelen:P

het probleem met dit deck is vooral dat het niet alrijd lukt om tijdig de juiste kaarten te vinden.
alles is hier wel op gefocust, bv merfolk looter en sift, maar hierdoor ben ik nogal weerloos.
als ik bijvoorbeeld tegen een snel aggro deck speel ben ik meestal al dood voordat ik een hellkite overlord in het spel heb.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je wil een fattie in de grave (hiervoor heb je een "discard-outlet" nodig) en een reanimatie-spell. Je verhouding hierboven is dus een beetje risky. Het is idd handig om de beesten zoveel mogelijk te kunnen casten. Vivid landen en Reflecting Pool kunnen hierbij helpen. Raven's Crime is goed om je tegenstanders te laten discarden, maar je mag ook jezelf targetten. Oona's Prowler is ook een goede outlet.

Succes.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie