Code of the orzhov

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

meer kaarten spelen zou ik niet snel doen.

Voordeel van de pit vind ik dat je steeds tokens blijft krijgen en je altijd kan blijven saccen voor meer tokens later. Husk is meer snel. Met de muse zou je misschien zombie infestation willen overwegen om je tokens mee te maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

op de pit moet ik der 2 saccen voor 1 token, toch niet echt zinvol?

en als ik die zombie infestation speel met de muse kan ik wel meer kaarten spelen anders mill ik mezelf uiteindelijk dood, we spelen meestal 2v2 en 3v3, emperor
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zie het als hergebruik van dingen die al dood gingen, bv als je er mee blocked. Maar misschien voegt hij niet zo veel toe.

Ik zou ook iets mass removal achtigs zoeken, wrath of god of damnation valt buiten je budget, maar goedkopere varianten zoals winds of rath of rout mischien niet. Als je meer creatures tegelijk opblaast heb ej meer targets for je knell.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

rout is wel leuk, vooral omdat je hem ook als instant kan spelen bij overschot aan mana, naja hijs niet extended legal, maja om m'n deck extended legal te houden is ook pointless aangezien ik toch nog geen tournaments speel.

maar over die pit, mmm is wel handig als je het met knell gebruikt, maar kan ik bv: als ik block met een token als reactie daarop hem nog saccen waardoor de damage van het attacking creature nog steeds geblocked is?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sterker, je kunt zelfs nog saccen als de damage op de stack is en dus het geblockte creature nog damage doen ook (en ja, dan is hij inderdaad geblocked ook).

Met de knell is het sowieso handig als je creatures hebt om te saccen die je een effect geven als ze in het spel komen of het spel verlaten.

Rout was meer een voorbeeld van het type effect om te zoeken er zijn zat andere, wel legale. Nu ik verder denk is waarschijnlijk kagemaro, first to suffer een stuk beter idee omdat het een creature is die je dus terug kunt halen met de knell, kunt saccen, etc. Plus die kun je timen wanneer jij wilt net zoals rout. Vraag is alleen of je genoeg kaarten in hand gaat hebben, maar dat kun je uitproberen (ik zou verwachten van wel, je wilt sowieso niet te veel creatures meteen spelen omdat je ze dan ook opblaast en sowieso wil over het algemeen een control deck graag kaarten in hand houden).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Na ja, je speelt zwart. Je kunt ook het beste multiplayer creature ever spelen (hint hint: het is een dragon spirit).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

kagemaro is idd een betere keuzen dan bv rout, meestal kan ik met 4 kaarten in m'n hand al alles wipen, en voor wat overblijft is er nog de mortify
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik weet niet of die draak wil binnen zijn budget valt Dragonheart.

@Scealon: is een kokusho, the evening star uberhaupt een optie gezien zijn prijs?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

kokusho is een hele fijna kaart ma valt idd wat buiten het budget, ik was bij nedermagic aant kijken ma promise of bunrei kon niet geleverd worden, iemand een idee voor een alternatief?
Gebruikersavatar
charlesde5de
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: vr nov 28, 2008 8:48 pm

Bericht door charlesde5de »

die is een beetje te OP niewaar?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

kokusho wel ja:P vooral omdat k meestal mp speel met 6 man:P, promise of bunrei valt wel mee, maar ik heb veel tokens nodig in m'n deck
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er zijn natuurlijk meer winkels dan nedermagic. Een alternatief weet ik niet zo snel, misschien heb je iets and Endrek Sahr? (Ben even kwijt wat er ookalweer achter zijn naam kwam). Al vrees ik dat Endrek wat te duur is in mana.

@Charlesde5de: ik ben het met je eens dat ie overpriced is in de winkel, maar, 8 euro, een prijs waarvoor ik mijne p/s ongeveer gevonden heb is in mijn ogen niet slecht voor de kaart, want hij is wel echt behoorlijk goed. Ook kijkt de ene speler anders tegen budget aan dan de ander, dus aannemen dat hij voor iemand buiten budget ligt is niet handig, vandaar dus mijn vraag eerder.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

endrek sahr master breeder, dies idd heel fijn, duurste creature die k in m'n deck heb is 6 dus dood zal hij niet gaan aangezien ik genoeg tokens sac
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoe ziet de huidige versie van je deck er uit?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

Plaats reactie