Solo-Green deck met als doel tokens maken

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Solo-Green deck met als doel tokens maken

Bericht door fastdealer »

Edit: >voor bewerking zie onderaan<

4x Regeneration
4x Broken Fall
4x Molting Skin
4x Shape of the Wiitigo
4x Lure
4x spider climb
4x frog tongue
4x Stag Beetle
4x Mycoloth
4x Saber Ants
4x Druid's Call
4x Broodhatch Nantuko
23x forest

de bedoeling is dat je monsters hebt die door damage krijgen tokens maken en die door je regenerate dingen niet dood kunnen, en met bepaalde enchantments de tegenstander toch die monsters moet blocken.

Ook zitten er kaarten in tegen flying beesten en natuurlijk Mycoloth (moet haast wel :P) en ook zit er Stag Beetle in die sterk word als je veel monsters hebt.

Het ultieme deck dus :P 1 color-deck
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en wat nou als iemand een wrath of god speelt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

pi schreef:Oy,

en wat nou als iemand een wrath of god speelt?

mazzel

pi

Dan zijn ook hun eigen creatures dood,
dus gewoon weer hetzelfde opbouwen. (Ik heb 12 creatures erin zitten met zo'n effect en 8 die het versterken, dus :P.)

Het zou wel balen zijn, maar aangezien de tegenstander ook opnieuw moet opbouwen zal het wel lukken. Wel jammer van de tokens die ik dan al heb idd.

Waar ik denk ik meer voor moet uitkijken is Vile Requiem, Tsabo's Decree, Reiver Demon, Reign of Terror, Plague Wind, Perish

en verder nog terror, dark banishing, oblivion ring

Deze worden niet extreem veel gebruikt (op de ondersten na, maar die zijn ook het minst erg) maar het is zo goed als allemaal zwart en dat is ook mijn zwakte.

grz

Fast
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Heb je niet een beetje (heel) veel enchantments t.o.v. je aantal creatures? Ik kan me zo voorstellen dat je openingshand regelmatig bestaat uit bekant alleen maar enchantments. En alleen Broodhatch Nantuko heb je vrij snel liggen. De andere creatures zijn ook nog eens vrij duur.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb zo het idee dat ik je al dood heb, als jij nog maar net op gang gekomen bent.


Kaarten waar jij volgens mij ook niet blij van wordt, zijn o.a.: Incinerate en Puncture Blast. En creatures met wither.

En vergeet removal als Unmake niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat je wat optimistisch bent over de situatie met wrath (of eventueel over de on-kunde van je tegenstander). Wanneer je tegenstander met wraths speelt dan is de kans groot dat dit is omdat deze niet vervelend veel effect op zijn deck heeft. Hij zal dus of sneller weer opbouwen of zich uberhaupt niet erg druk maken om creatures. Sowieso, zoals altx al zei, je creatures zijn vrij duur, dus snel herstellen lijkt me niet echt een migelijkheid.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

klopt idd wel,, hebben jullie tips om het deck beter te maken dan?

grz

Fast
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je zou dus kunnen beginnen met wat goedkopere creatures spelen en wat meer creatures in verhouding tot de enchantments. Sowieso is nurturing licid best wel wat beter dan regeneration en tempting licid een betere lure.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Waarom 12 kaarten om forests te kunnen zoeken? Zo is het middel bekant erger dan de kwaal.

Haal die eruit en de kans dat je een forest pakt is gelijk stukken groter... ;-)

23 landjes in een mono-color deck is echt wel meer dan genoeg.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

altx schreef:Waarom 12 kaarten om forests te kunnen zoeken? Zo is het middel bekant erger dan de kwaal.

Haal die eruit en de kans dat je een forest pakt is gelijk stukken groter... ;-)

23 landjes in een mono-color deck is echt wel meer dan genoeg.

Het probleem is dat dingen bij mijn deck best duur zijn dus ook traag, ik wil dus meer dan 1 landje per beurt erbij ;)


Ik heb nog ff goed zitten nadenken en ben uiteindelijk als einduitslag hierop gekomen:

4x Traproot Kami
4x Cloudthresher

1x Stag Beetle
1x Mycoloth
3x Saber Ants
4x Broodhatch Nantuko
3x Stuffy Doll

22x forest

4x Nature's Lore
4x Three Visits
2x Seedguide Ash

4x Skyship Weatherlight
4x That Which Was Taken

4x Shape of the Wiitigo
4x Tempting Licid

Total kaarten=68
Total creatures=22
Total enchantments=8
Total artifact=8
Total sorceries=8
Total forests=22

Opmerking: in feite 8 teveel, maar 8 kaarten zijn ook landjesopzoekers dus dat maakt het weer goed.



Ik heb nagedacht over wat ik wilde halen en dat is het volgende:

-genoeg creatures
-enchantments om ervoor te zorgen dat creatures van de opp. met mijn token-makende-creatures vechten
-een stuk of 10 token-makende-creatures
-kaarten waarmee ik mijn creatures indestructable kan maken
-landjes-opzoek-kaarten, omdat mijn creatures vrij duur zijn
-creatures tegen flying creatures
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

fastdealer schreef:(...)
Het probleem is dat dingen bij mijn deck best duur zijn dus ook traag, ik wil dus meer dan 1 landje per beurt erbij ;)
(...)
Ik snap wel wat je *probeert* te bereiken. Ik denk alleen dat het niet helemaal uit de verf gaat komen.

Die zoek-kaarten kosten ook mana die je dan niet ergens anders voor kunt gebruiken, dus dat vertraagt weer. Als je tegenstander je die tijd gunt, heb je op een gegeven moment inderdaad veel landjes, maar van mij zou je die tijd in ieder geval niet krijgen.

En doordat je deck 72 kaarten is in plaats van 60, heb je de kans dat je landjes in je openingshand hebt en de kans dat je landjes pakt, ook nog eens kleiner gemaakt, hetgeen dus ook juist vertraagt. Zo heb je die zoek-kaarten nodig om een probleem op te lossen dat je zelf geïntroduceerd hebt... ;-)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

Ik heb ook wel een goedkopere versie, scheelt ook in de portomonee :P

4x Traproot Kami
4x Silklash Spider
1x Stag Beetle
1x Mycoloth
4x Saber Ants
4x Broodhatch Nantuko
4x Tempting Licid

22x forest

3x Nature's Lore
2x Seedguide Ash
3x wood elves
2x Mwonvuli Acid-Moss

4x Skyship Weatherlight
4x That Which Was Taken

4x Shape of the Wiitigo

total=66 cards

denk dat deze wat beter is zelfs :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

deze zit toch in dezelfde orde van grote kwa waarde? Misschien inderdaad wel beter ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Even een vraagje aan de experts:

Bijvoorbeeld die Broodhatch Nantuko: Als die 3 wither schade krijgt, mag je dan ook 3 tokens in het spel brengen?

Ik zou zelf intuïtief zeggen van wel, omdat wither, als ik het goed heb, zegt dat er wel schade gedaan wordt (je kan de schade evt. nog preventen of redirecten), maar dat die schade vervolgens omgezet wordt in -1/-1 counters.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

altx schreef:Even een vraagje aan de experts:

Bijvoorbeeld die Broodhatch Nantuko: Als die 3 wither schade krijgt, mag je dan ook 3 tokens in het spel brengen?

Ik zou zelf intuïtief zeggen van wel, omdat wither, als ik het goed heb, zegt dat er wel schade gedaan wordt (je kan de schade evt. nog preventen of redirecten), maar dat die schade vervolgens omgezet wordt in -1/-1 counters.
bijv. een beest van 3/3 met wither vecht met mijn Broodhatch Nantuko, dat wither beest doet dan idd gewoon 3 damage, alleen wordt het omgezet in -1/-1 counter (het aantal -1/-1 counters is het aantal damage dat hetdoet) Dus de Nantuko zal 3 -1/-1 counters krijgen maar hij maakt ook 3 tokens ;)

Kijk ook maar eens bij de beschrijving: "Wither (This deals damage in the form of -1/-1 counters)"

En bij de Broodhatch Nantuko "Whenever Broodhatch Nantuko is dealt damage..."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Volgens mij telt het indrdaad als damage.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie