New Deck 5 colors.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lard0s
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:39 am

New Deck 5 colors.

Bericht door Lard0s »

Hey allemaal,

ik heb een booster open gemaakt en daar zat Progenitus in dus ik dacht laat ik daar is een deck mee gaan maken.

Decklist:
Lands:
4 x Swamp
4 x Mountain
4 x Plains
5 x Island
4 x Forest

4 x Rupture Spire
1 x Seacide Citadel
1 x Exotic Orchard
1 x Arcane Sanctum
2 x Bant Panorama
1 x Grixis Panorama
1 x Esper Panorama

Creatures:
4 xGrixis Illusionist
1 xGiltspire Avenger
4 xRhox War Monk
4 xSkyward Eye Prophets
1 xProgenitus
1 xMaelstrom Archangel
1 xElvish Piper
2 xZombie Outlander
2 xFusion Elemental
1 xNacatl Outlander
2 xGoblin Outlander
1 xValeron Outlander
2 xRhox Bodyguard
1 xGwafa Hazid, Profiteer

Spells:
4 xharrow
3 xShard Convergence

Verder heb ik nog de kaarten waar ik over twijfel
3 xUnstable Frontier (Leuk tegen elfjes bijv. Forestwalk)
2 xAcient Ziggurat
Paragon of the Amegsha
Mana Cylix
Kaleidostone
Obelisk of Grixis
Esper Charm
Bant Charm
Dragonsoul Knight
Shambling Remains
Jhessian Balmgiver

Ik zou graag willen weten waar jullie zouden beginnen om dit deck te verbeteren. Op het moment is mijn mana wel redelijk in orde qua kleuren wat ik op tafel kan krijgen. Ik zit er aan te denken om er wat Tutors in te doen om bijvoorbeeld Maelstrom Archangel of Progenitusop te zoeken zodat wanneer ik de mana heb, hem meteen neer te leggen.

Alvast bedankt,

Groetjes
Allard.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik tel 32 land?? Ik zou sowieso meer op bepaalde kleuren proberen te focussen dan deze min of meer gelijke verdeling. Ook speel je weinig kaarten die echt de 5 kleuren nodig hebben. Ik zou eerder progentius + natural order proberen in een bijna helemaal groen deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lard0s
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:39 am

Bericht door Lard0s »

Ja klopt.. het is wel aardig land gericht allemaal. Maar ik wil wel echt 5 kleuren spelen. Ik heb er wel aan gedacht om Natural order te gaan spelen. Maar ik heb besloten dat die prijzen me echt te duur zijn.

Ik wil wel echt naar een deck toe waar je voor veel kaarten alle kleuren nodig hebt. of in ieder geval meerdere..

Ik heb dit deck in elkaar gezet met de kaarten die ik had. Dus ik ben een beetje op zoek naar kaarten die het een beetje voor me kunnen winnen behalve progentius. Ook naar kaarten waar ik echt wat aan heb, niet alleen verdedigend voor in het begin van het spel. (die 2/2 protection beesten)

Ook speel ik nu Fierce Empath om Progenitus op te zoeken.

Tips welkom :D

groetjes,
allard
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar je land ziet er niet echt of het geschikt is om 5 kleuren vanaf te spelen. Je zult denk ik echt dingen moeten gaan spelen die je meerdere kleuren leveren wil je ene beetje ene goed deck krijgen. Met panorama's, andere shard landjes, ravnica block's karros en ruptured spires kan dat heel gemakkelijk. Er is echt geen reden om met zoveel basics te spelen in een 5 kleuren deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lard0s
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:39 am

Bericht door Lard0s »

Hmm, ja en dat scheelt ook wat ruimte in mn deck. Dus stel ik doe 2 of 3 van elke kleur er in, komt het dan al meer in de buurt?

Edit: Ja ik ga er denk ik toch voor om een groen deck er van te maken. en dan te spelen met Tooth and Nail

En dan met behulp van elves en andere groene kaarten aan mana komen. lijkt me verstandiger en makkelijker om Progenitus in het spel te krijgen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je wilt vooral van je gelijke verdeling af als je het 5 kleuren wilt blijven houden. Je wilt dan 1 hoofdkleur, waarschijnlijk groen en wat kaarten met een hogere manacost (en geen dubbele mana van dezelfde kleur) in andere kleuren.

Tooth is inderdaad ook een optie, alleen zou ik me dan sterk afvragen of er niets beters is om op te zoeken, er zijn namelijk genoeg 2 kaart combo´s met creatures (mephidross vampire en triskelion voor een hoop dooie creatures of kiki-jiki, mirror breaker en pestermite) en ik kan me ook wel ergere dingen dan een progentius voorstellen (2x sundering titan bv).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

je speelt teveel landjes :P
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

Jhessian Balmgiver is wel handig
Dragonsoul Knight is wel handig

Mana Cylix
Kaleidostone
Obelisk of Grixis zijn flut

edit: sorry dat ik 2 post achter elkaar heb,, foutje
Plaats reactie