Better Lucky Than Good

In dit forum vind je artikelen die geschreven zijn door onze leden.

Moderators: Dragonheart, Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Better Lucky Than Good

Bericht door Dragonheart »

Better Lucky Than Good

Je weet hoe die dingen gaan, je prioriteiten veranderen en voordat je het weet is iedereen die je tegenkomt beter in Magic dan jij. Niet dat ik klaag, integendeel, de geboorte van Hein Sebastiaan Borger (oftewel mijn zoon) is zonder twijfel een hoogtepunt in mijn leven. Ergens eind maart pak ik de draad weer op. Het lopende PTQ-seizoen is voor Honolulu, de plaats waar het Pro Tour gebeuren voor mij is begonnen. Het ontbreken van een verslag daarvan doet vermoeden. Desastreus is een understatement. Na dat seizoen is mijn rating pet en moet ik me dus kwalificeren voor het Nederlands Kampioenschap. De eerste poging om dit te bereiken is... uhm... epic fail anyone? Laten we het erop houden dat ik beter niet met blauwe instants kan spelen. Veel te ingewikkeld voor mij. Bij de tweede poging dus mijn Dorannetjes afgestoft en... succes! Detail: ik heb maar 3 rondes gespeeld. Natuurlijk zijn er veel fijne negatieve reacties binnengekomen nadat anderen mijn decklijst hebben gezien. Nu zou ik liegen indien ik beweer dat dit mij ervan kan weerhouden dezelfde stapel nogmaals voor een toernooi te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan.

Afbeelding

BLTG

4 Caves of Koilos
4 Gilt-Leaf Palace
4 Murmuring Bosk
4 Wooded Bastion
4 Treetop Village
2 Twilight Mire
1 Forest
1 Plains
1 Swamp

4 Kitchen Finks
4 Chameleon Colossus
3 Qasali Pridemage
3 Doran, the Siege Tower
3 Shriekmaw

3 Garruk Wildspeaker

4 Bitterblossom
4 Maelstrom Pulse
3 Path to Exile
2 Identity Crisis
2 Behemoth Sledge

SB
2 Cloudthresher
4 Thoughtseize
2 Infest
2 Hallowed Burial
2 Primal Command
1 Runed Halo
2 Pithing Needle

De plaats delict is Amsterdam. De Pro Tour waar het om gaat Austin (Texas). Samen met Tom vd Logt en Roy Thijsen vertrek ik richting hoofdstad. Het weer is eigenlijk te goed om binnen te zitten zoals wel vaker bij een dergelijk toernooi. Uiteraard hebben we beperkt getest. Tom gaat een 5 kleuren Cascade deck spelen en Roy gaat het Cascade combo-deck spelen. Aangekomen op de locatie gaan we op zoek naar extra Maelstrom Pulse. Helaas blijkt dat ongeveer iedereen deze kaart zoekt. Na enige moeite lukt het toch om het benodigde aantal te verkrijgen. Let the fun begin!

Ronde 1 - Felix B. (UR Swans)

We doen het trucje met de dobbelsteen en zoals wel vaker pakt dit in mijn nadeel uit. Ik heb geen idee wat Felix precies speelt. Het enige dat mij bekend is, is dat het iets met zwanen is. Mijn start laat niks te wensen over. Voor zover dit mogelijk is met mijn deck curve ik uit. Felix speelt de counters en is dus degene die probeert controle over de situatie te krijgen. Ik vermoed dat hij een matige hand gehouden heeft aangezien hij weinig doet om mijn beats te stoppen. Kitchen Finks en Treetop Village slaan hem samen dood en we gaan naar de tweede pot.
Mijn eerste hand bestaat uit een hoop relevante kaarten met daarbij helaas maar 1 land. Ik besluit naar 6 te gaan. Eigenlijk is het verschil met die eerste 7 klein: nog steeds maar 1 land. Ik kan hiermee wel de Thoughtseize, Pithing Needle en Path to Exile spelen. Een beetje tegen mijn gewoonte in houd ik deze hand. God straft onmiddelijk. De overige 24 landen blijken allemaal ver buiten bereik en ik word doodgeslagen door een Mutavault. Okeeeeee.
Dit keer mag ik beginnen. Weer behoren Pithing Needle en Thoughtseize bij de aanwezigen. Dit keer echter wel voldoende land. Een blijvertje dus. Ik zet de Needle op Seismic Assault en verwijder de beste kaart uit zijn hand. De mannetjes die ik vervolgens mag bouwen blijven heel en slaan hem dood. Felix geeft aan dat dit een slechte matchup voor hem is en ik denk dat ik hem daarin gelijk moet geven.

1-0

Ronde 2 - Jerko J. (5CC)

Dobbelsteen. Gooi. Verlies. Snot. Gelukkig geen mulligans dit keer en off we go. Jerko speelt in zijn tweede beurt een Vivid land en ik maak van de gelegenheid gebruik om een Bitterblossom in het spel te krijgen. Vlak daarna lukt het mij om nog een Faerie Tribal Enchantment in het spel te krijgen. Stukje bij beetje gaat het levenstotaal van mijn tegenstander de juiste kant uit. Dan gebruikt Jerko nagenoeg al zijn mana om een Mulldrifter te spelen. Ik ruik een kans en speel Identity Crisis. Hij probeert nog terug te komen van deze onaangename verrassing, maar een Chameleon Colossus die een Behemoth Sledge draagt, steekt hier een stokje voor.
In de tweede game blijkt dat Jerko respect heeft voor mijn 6 mana sorcery. In zijn eerste beurten speelt hij 1 Pithing Needle en 2 Runed Halo. De kaarten die hij hierbij noemt zijn: Qasali Pridemage, Treetop Village en Identity Crisis. Natuurlijk heb ik bij het sideboarden keihard gefaald en heb ik zowel Qasali Pridemage als Maelstrom Pulse eruit gehaald. Geheel terecht verlies ik deze pot en krijg ik de kans om mijn fout bij het sideboarden te herstellen.
Ik begin en zoals het hoort, heb ik snel meer beesten op tafel dan mijn tegenstander. Natuurlijk gaat het winnen niet zo simpel. Jerko molt hier en daar wat en speelt dan een Cruel Ultimatum. Er wordt omgeroepen dat de tijd om is en we beginnen aan de extra beurten. Dan doet de volgende situatie zich voor: Mijn tegenstander heeft een volle hand. Ik weet dat hij een Plumeveil heeft. Hij heeft drie landen untapped waarmee hij eigenlijk alles kan spelen dat niet meer dan 3 mana kost. Zijn levenstotaal is 8 en het mijne is 6. Het is mijn beurt en ik heb een hoop landen, waarvan er 1 Treetop Village heet. In mijn hand bevindt zich een land. Mijn Garruk Wildspeaker staat op 4 en ik heb ook nog een 1/1 vliegend token. Eigenlijk zie ik maar 1 optie: proberen deze beurt zoveel mogelijk damage te doen, hopen dat hij niks heeft en hopen dat mijn volgende topdeck iets doet. Kansloos is een correcte omschrijving. Dus activeer ik de Treetop Village. Er gebeurt verder niks. Ik kondig aan dat ik de ultimate ability van Garruk wil gebruiken. Mijn tegenstander speelt in response een Volcanic Fallout. Natuurlijk vind ik dat goed. Mijn token gaat stuk. Levenstotaal: 6 voor hem, 4 voor mij. Ik kijk mijn tegenstander een beetje verwonderd aan en wijs hem erop dat mijn Treetop Village (nu 6/6) hem toch echt dood maakt. Nadat de judge hem heeft uitgelegd dat de ability van Garruk na het aankondigen niet meer met een Volcanic Fallout te stoppen is, berust hij in zijn lot.

2-0

Ronde 3 - Rudy M. (BW Tokens)

Over de eerste game valt eigenlijk bijzonder weinig te vertellen. Ik verlies weer het dobbelspelletje. Hij speelt een hoop beesten. Het duurt wat langer dan noodzakelijk omdat hij om de Overrun heen speelt die ik niet in mijn deck heb. Uiteindelijk heeft Rudy toch iets te veel tokens en die doen au.
In de tweede pot heb ik de beschikking over kaarten als Infest, Cloudtresher en Hallowed Burial. Dit maakt de matchup een stuk beter. De Behemoth Sledge is ook nog steeds goed en zorgt ervoor dat ik hem makkelijk kan racen. Dit keer heb ik de vroege druk en moet hij alle zeilen bijzetten om niet snel onder de voet gelopen te worden. Helaas voor Rudy trek ik alle removal die ik nodig heb en mijn lifegainende beesten doen de rest.
De derde pot is een beetje hetzelfde als de tweede pot. Het enige dat hier nog extra opvalt, is dat Rudy best slordig speelt. Hij geeft aan dat hij al lang geen T2 meer gespeeld heeft en dat dit meer een oefening is voor het Nederlands Kampioenschap dan een serieuze poging. Je weet maar nooit...

3-0

Ronde 4 - Rens F. (BW Tokens)

Ai. Rens is altijd een lastige tegenstander om tegen te spelen en dus niet de naam waar je op zit te wachten wanneer je de pairings bekijkt. Gelukkig is er toch nog een lichtpuntje: ik win het dobbelen! We beginnen beide met 6 kaarten en zijn start is gewoon veel beter dan de mijne. Rens legt een hoop tokens op tafel en zonder sweepers is het eigenlijk onmogelijk om effectief schade te doen met dergelijke hoeveelheden kleine mannetjes. Uiteraard heb ik een paar mogelijkheden om deze situatie in mijn voordeel te veranderen, maar mijn deck besluit anders. Ach ja, Rens heeft altijd geroepen dat mijn deck zuigt en hij lijkt erop gebrand om zijn gelijk te halen.
Game 2 verloopt meer zoals ik het graag zie. Het spel heet Sweep n' Dikkie. Qasali Pridemage zorgt ervoor dat hij niet gunstig kan blokken aangezien Rens nooit zeker is dat Glorious Anthem daar blijft waar hij hem het liefste heeft. Wanneer de Dikkie dan ook nog eens een Behemoth Sledge vindt, loopt de situatie enigszins uit de hand voor mijn tegenstander.
In de laatste pot mag ik mij wederom verheugen over de aanwezigheid van een lifegain hamer. Helaas slaag ik er niet in om het aantal zielen aan de andere kant van de tafel laag te houden. Met behulp van een aantal pomp-effecten wordt het leger van kleine mannetjes aan de overkant veranderd in een massa dikzakken. Deze dikke mannen slaan zo hard dat racen plotseling geen optie meer is. Er zijn nog een paar manieren om uit deze netelige situatie te komen. Helaas voor mij besluit mijn deck dat ik het niet waard ben. Punt voor Rens.

3-1

Ronde 5 - Rene vd S. (Bant)

Minder goede worp met de kubussen. In deze eerste pot zie ik veel goedkope manamannetjes. Na het spelen van iets duurdere mannen zoals Jhessian Infiltrator is het duidelijk om welk deck dit gaat. Mijn plan is om de removal te bewaren voor de boeiende beesten zoals eerder genoemde unblockable en Shorecrasher Mimic. Bovendien lijkt het belangrijk om Finest Hour zo snel mogelijk weg te krijgen. Eigenlijk is het daarbij best handig om de tegenstander zo snel mogelijk dood te slaan. Het plan werkt nog beter dan voorzien met dank aan de pijnlanden van mijn tegenstander.
De volgende game is in wezen niet anders. Dit keer krijgt Rene een kleine aanval op poten en even lijkt het erop dat hij mij langzaam puntje voor puntje naar de 0 gaat krijgen. Dan keert het tij en knabbel ik een beetje aan zijn levenstotaal. Vervolgens komt er een dikkerd kijken en spoel ik de tegenstand van tafel. Later blijkt dat het sideboarden hier een grote rol gespeeld heeft. Terwijl ik het deck nagenoeg onveranderd laat (Identity Crisis gaat eruit voor iets willekeurigs) besluit hij een aantal van de beste kaarten tegen mij eruit te halen. Om onverklaarbare reden is besloten 3x Negate en 1x Bant Charm op de bank te laten.

4-1

Ronde 6 - Tom vd Logt (5cc Cascade)

Er zijn 52 deelnemers. Dit betekent dat er maar 6 rondes gespeeld worden voor de top 8. Een bestudering van de tussenstand leert dat bij een opzettelijk gelijkspel een van ons beiden een geringe kans heeft om buiten de top 8 te eindigen. Het alternatief is spelen en dus zeker weten dat de een mag wachten totdat de ander klaar is. Uiteraard zijn wij voor de geringere kans gegaan.

4-1-1

De ronde is lekker snel afgelopen en dus is het tijd voor een uitsmijter. Vreemd genoeg zit er geen Cascade combodeck in de top 8. Gezien het recente succes van dergelijke decks zou je dat wel verwachten. De top 8 ziet er als volgt uit:
2x GB Elves (Daan en Sven)
1x 5color Cascade (Tom)
2x BW Tokens (Joeri en Rens)
1x Wb Kithkin (Johan)
1x GW Tokens (Tjeerd)
1x Doran (ik)

Kwartfinale - Johan vd B. (WB Kithkin)

De zenuwen beginnen in deze fase toch wel een beetje op te spelen. Helaas houdt dit ook in dat de details van de wedstrijden in de finale niet helemaal accuraat kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat ik het rollen heb gewonnen. Mijn tegenstander neemt een mulligan voordat hij zijn hand houdt. Aan beide zijden van het speelveld staat na een tijdje een klein leger. Het verschil zit hem in de omvang van de manschappen. Natuurlijk zijn mijn mannetjes veel dikker. Mijn levenstotaal komt akelig dicht bij het nulpunt, maar voordat het zover is, maken mijn dikkies de zaak af. Waar een beetje vet op de botten niet allemaal goed voor kan zijn.
De tweede pot lijkt op papier akelig veel op de eerste. Ook dit keer is zijn kolom veel eerder bij 0 dan de mijne.

5-1-1

Halve finale - Daan P. (BG Elves)

Yeeh! Alweer dat rare dingetje met die stenen gewonnen. Daan houdt een hand met meerdere Treetop Village, maar geen zwarte mana producerende landen. Bij mij is er sprake van een curve met Bitterblossom, Kitchen Finks, Chameleon Colossus. Aangezien Daan niet de benodigde landen trekt, is dit wel erg snel afgelopen.
Gelukkig krijgt Daan in de tweede pot wat meer liefde van zijn deck. Hij begint met een Kitchen Finks die ruzie maakt met Doran, the Siege Tower en een Shriekmaw. Ik heb ook een Bitterblossom in het spel die iedere beurt 1 van mijn levenspunten ruilt voor een 1/1 vliegend token. Op een gegeven moment heeft Daan aan het eind van zijn beurt 6 landen untapped en een Putrid Leech in het spel. Ik heb in mijn daarop volgende beurt de beschikking over 4 vliegende tokens een Doran een Shriekmaw en een Kitchen Finks. Het vermoeden dat Daan een Cloudtresher en een Profane Command vast heeft, dringt zich op aan mij. Ik besluit om hier omheen te spelen en val aan met 3 van de tokens. De Cloudtresher komt zoals vermoed en in de beurt van Daan komt ook de rest van het vermoeden uit. Dit betekent dat ik afscheid moet nemen van mijn favoriete boom, maar ook dat ik nog leef. Uiteindelijk blijkt dat dit laatste het meest belangrijke is aangezien ik na een paar keer meppen met de beesten die ik wel heb de laatste man die staat ben. Yes, de finale!

6-1-1

Finale - Joeri W. (BW Tokens)

Joeri mag beginnen. Hij produceert een mooie curve. Kaarten zoals Spectral Procession, Ajani Goldmane en Cloudgoat Ranger passeren de revue. Aan mijn kant een paar dikke mannen. Aan zijn kant steeds meer kleine mannetjes die langzaam opgepompt worden. Aan mijn kant nog steeds een paar dikke mannen. Dit wordt hem niet.
Na boarden gaan we ouderwets voor Sweep n' Dikkie. Mijn eerste hand bestaat uit topkaarten zoals dubbel Maelstrom Puls en Infest. Daarbij zie ik als enige landen dubbel Twilight Mire. Na een korte adempauze waarin de grijze massa in actie mag komen, besluit ik dat 6 kaarten beter moet zijn. Dit keer zie ik 1 land en niks dat naam mag hebben. Grrr. Geen goed voorteken. In de volgende 5 vind ik 3 nuttige landen, een Infest en een Path to Exile. Keep. Joeri wil deze pot snel in zijn voordeel beslissen en neemt een Infest weg met een Tidehollow Sculler. Natuurlijk geloof ik in het hart van de kaarten. Mijn deck houdt ook van mij. Ik weet niet precies hoe, maar de juiste kaarten blijken precies in de goede volgorde bovenop mijn deck te liggen. Joeri kijkt schijnbaar minder tekenfilms. Of zijn deck heeft een hekel aan hem. Hij krijgt namelijk alleen maar land. Dat schijnt niet voldoende te zijn om te winnen. Dus... komt er een derde pot!
Mijn tegenstander vindt wederom dat 7 kaarten een beetje veel is om mee te beginnen. Hij houdt er 6. En ja hoor! Weer een twijfelachtige hand voor Paul. Dit keer besluit ik een gokje te wagen. Joeri krijgt dankzij een Tidehollow Sculler informatie over het risico dat ik genomen heb. Een Wooded Bastion ligt in het spel en mijn hand bevat verder: Twilight Mire, dubbel Cloudthresher, Hallowed Burial, Maelstrom Pulse, Kitchen Finks en een ongetwijfeld eveneens niet vervelende kaart. Probleem hier zijn de landen. Filteren kan ik. Helaas heb ik niks dat gefilterd kan worden. In de volgende beurt van mijn tegenstander ontdek ik dat er meer gegokt wordt aan deze tafel. Joeri speelt geen derde land. In mijn derde beurt trek ik een land. Gelukkig. Zou je denken. Natuurlijk is dit nog een Wooded Bastion. Grrr. Tijdelijk zijn we solidair in het niet spelen van landen. Dan trek ik mijn vierde land. Dit is geen filterland en dus stop ik met klagen over die ondingen. Treetop Village komt tapped in het spel, maar die ene beurt wachten kan er ook nog bij. De haat-liefde verhoudingen zijn hetzelfde als in de tweede pot. Terwijl mijn deck de benodigde mana ophoest, hobbelt het deck van Joeri een beetje achter de feiten aan. Na een zenuwslopende finale waarin ik door het oog van de naald ben gekropen, mag ik toch de felicitaties in ontvangst nemen.

Afbeelding

Achteraf kan ik zeggen dat deze overwinning haast net zo goed voelt als de eerste keer dat ik een PTQ heb gewonnen. Na mijn kleine magic-crisis ben ik serieus aan mijzelf gaan twijfelen. Het voelt goed om dan toch weer met een zelf in elkaar geknutseld deck een belangrijke wedstrijd te winnen. Het formaat voor de Pro Tour in Austin is limited plus extended. Doran will be back!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wanneer ik heb uitgevogeld hoe, zal ik cardtags en plaatjes toevoegen (David's tool doet het bij mij niet en Gatherer laat niet meer toe dat je direct naar plaatjes linkt).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

gefeliciteerd!

leuk verslag!
Het lijkt mij ook erg leuk om eens aan zo'n toernooi mee te doen, het enige waar ik weleens naartoe ga is een prerelease, hier ben ik de laatste paar keren vrij goed gefinisht.
verder speel ik thuis een beetje magic aan de keukentafel.
en uiteraard volg ik de pro tours, gp's en andere evenementen.
helaas is er niks in de buurt bij mij waar ik kan spelen. en ik kan al die dure kaarten niet betalen:P

win je trouwens nog iets met dat toernooi? of alleen een pro tour kwalificatie?

mzzl
a2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je wint naast de kwalificatie ook een vergoeding voor de vliegreis. Indien je de voorgeschreven vliegmaatschappij kiest, kost het vliegen verder niks.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

gefeliciteerd! De tags doe je met [c]Twilight Mire[/c] om Twilight Mire te krijgen. Al zou ik bijna gokken dta eht je om de automatische methode gaat? Heb je al een andere browser geprobeerd?

Leuk geschreven trouwens, blij ook dat de dikke boom nog steeds ene kans maakt :).

Ik ben ook bezig met een artikel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Gefeliciteerd!

Hoewel het natuurlijk niet aan te raden is kun je de beveiliging wel uitschakelen en dan toch mijn site gebruiken. Ik ben er vrij zeker van dat het veilig is maar ik weet nog niet waarom de waarschuwing er precies is dus ik garandeer niets. Hier is in ieder geval de deck list met tags.

4 Caves of Koilos
4 Gilt-Leaf Palace
4 Murmuring Bosk
4 Wooded Bastion
4 Treetop Village
2 Twilight Mire
1 Forest
1 Plains
1 Swamp

4 Kitchen Finks
4 Chameleon Colossus
3 Qasali Pridemage
3 Doran, the Siege Tower
3 Shriekmaw

3 Garruk Wildspeaker

4 Bitterblossom
4 Maelstrom Pulse
3 Path to Exile
2 Identity Crisis
2 Behemoth Sledge

SB
2 Cloudthresher
4 Thoughtseize
2 Infest
2 Hallowed Burial
2 Primal Command
1 Runed Halo
2 Pithing Needle
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

gefeliciteerd! De tags doe je met [c]Twilight Mire[/c] om Twilight Mire te krijgen. Al zou ik bijna gokken dta eht je om de automatische methode gaat? Heb je al een andere browser geprobeerd?

Leuk geschreven trouwens, blij ook dat de dikke boom nog steeds ene kans maakt :).

Ik ben ook bezig met een artikel.

mazzel

pi


Het gaat om de automatische methode. Met de hand kan, maar is duidelijk meer werk. Liever lui dan moe he...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Quizvraag:

In ronde 2 beschrijf ik een bepaalde situatie redelijk uitgebreid. Mijn tegenstander faalt hopeloos. Ik doe echter ook iets niet helemaal goed. Wat is dat en hoe kan het beter?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat je het snot niet weg veegde?

Je zou de village in response op Garruk's ability kunnen activeren. Maar als hij oplet laat ie dan eerst die village ability resolven en doet ie nog steeds damage tegen zowel token als village, dus dat verandert niet echt wat. Je zou een Garruk token kunnen bakken, volgende beurt 2 landjes untappen en in de laatste extra beurt overrun kunnen doen. Maar zonder meer info is niet te zeggen of dat beter is.

Andere mogelijkheden zie ik niet echt en ik ben niet overtuigd dat bovenstaande beter is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb het nog een paar keer overgelezen maar ik zie ook niet meer dan pi noemt.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

dat je het snot niet weg veegde?

Je zou de village in response op Garruk's ability kunnen activeren. Maar als hij oplet laat ie dan eerst die village ability resolven en doet ie nog steeds damage tegen zowel token als village, dus dat verandert niet echt wat. Je zou een Garruk token kunnen bakken, volgende beurt 2 landjes untappen en in de laatste extra beurt overrun kunnen doen. Maar zonder meer info is niet te zeggen of dat beter is.

Andere mogelijkheden zie ik niet echt en ik ben niet overtuigd dat bovenstaande beter is.

mazzel

pi
Toch begon je goed. Natuurlijk had mijn tegenstander kansen genoeg om Fallout te spelen voordat ik Garruk gebruikte. Hij had dan 2 damage op de planeswalker kunnen doen zodat ik niet meer kon overrunnen. Ik had daarom ook weinig reden om om die kaart heen te spelen. Maar stel dat hij het licht net op tijd had gezien dan had hij in response op het aktiveren van de Treetop alsnog het token stuk kunnen maken en Garruk 2 loyaltycounters kunnen laten verliezen. Het was dus inderdaad beter om eerst de Garruk ultimate aan te kondigen en in response de Treetop te aktiveren.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad, dat voordeel had ik me niet gerealiseerd, die ultimate ability is natuurlijk sorcery speed. Tricky allemaal :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Cardtags toegevoegd met dank aan David.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie