[c] / [card] - tags wijziging

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Wat heeft jouw voorkeur?

Manabase
5
18%
Gatherer
23
82%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

[c] / [card] - tags wijziging

Bericht door pi »

Oy mensen,

zoals sommigen van jullie al gemerkt hebben loopt manabase.com een beetje achter voor wat betreft de nieuwere series. Dit omdat David het druk heeft met andere dingen en gatherer steeds wijzigt waardoor David steeds een deel van zijn code aan moet passen om de nieuwe data te kunnen laden.

Als oplossing verwijzen we vanaf heden direct naar gatherer. Wat is het gevolg in de praktijk?

Black Lotus of Black Lotus worden nu Black Lotus, terwijl dat vroeger was Black Lotus.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de tweede versie omdat hij wat meer mogelijkheden heeft en omdat hij wat meer informatie geeft. Ook staat er geen reclame op. Ik ben alleen niet de enige die hier gebruik van zal maken, dus wil ik graag jullie mening ook hebben. Gelieve te stemmen in de poll hierboven en je mening te onderbouwen in de discussie hieronder. Indien er een duidelijke voorkeur is voor Gatherer dan laten we het zoals het nu is, maar anders gaan we terug naar Manabase als David de boel weer up-to-date heeft.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik vind Manabase best ok, maar toch geef ik de voorkeur aan Gatherer, vooral omdat daar onderin alle errata en andere extra toelichtingen er ook nog bij staan. Verder vind ik het bij Manabase jammer dat er helemaal geen plaatje van de kaart bij zit (niet dat dat heel belangrijk is, maar het oog wil ook wat... ;-)).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Ik heb de voorkeur voor Gatherer. Vind het er wat mooier uitzien en het plaatje erbij vind ik wel prettig. Dan zie je tenminste ook nog hoe de kaart gedrukt is. Alle 'oude' zooi ken ik uit m'n hoofd maar soms wil ik een kaart gewoon zien.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij manabase.com moet je ff op de naam van de kaart klikken, dan linkt ie door naar gatherer. Maar goed, dat is een klik meer ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Volgens mij werkt het linken naar the gatherer niet optimaal, of ligt dat aan mij als ik op een link klik krijg ik dit te zien,

Server Error: NullReferenceException

Object reference not set to an instance of an object.

Nu moet ik toegeven dat dit vanochtend nog niet zo was maar volgens mij was dit probleem er met manabase niet. Nu heb ik op the gatherer gestemd maar als dit probleem zich vaker voordoet moet ik hier helaas op terug komen.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kun je misschien ook vertellen hoe je dit voor elkaar hebt kunnen krijgen zodat we kunnen reproduceren? Ik vermoed trouwens dat het te maken heeft met de wijzigingen op de wizards site.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Sengir Vampire schreef:Volgens mij werkt het linken naar the gatherer niet optimaal, of ligt dat aan mij als ik op een link klik krijg ik dit te zien,

Server Error: NullReferenceException

Object reference not set to an instance of an object.

Nu moet ik toegeven dat dit vanochtend nog niet zo was maar volgens mij was dit probleem er met manabase niet. Nu heb ik op the gatherer gestemd maar als dit probleem zich vaker voordoet moet ik hier helaas op terug komen.
Die heb ik met Gatherer - helaas - wel vaker voorbij zien komen. Ik ben zelf programmeur, dus ik weet wat een NullReferenceException is. Maar het is op de een of andere manier een bug in Gatherer, want als je een kaartnaam opgeeft die hij niet kent, geeft hij netjes Card Not Found.

Je krijgt hem bij de ene kaart wel en bij de andere niet, maar hij is in die zin makkelijk te reproduceren dat als je die foutmelding krijgt bij een bepaalde kaart, je die kaart net zo vaak op kunt vragen als je wilt, je blijft toch steeds die foutmelding krijgen.

Maar als je dan weer een andere kaart opvraagt, dan werkt die meestal wel weer goed.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar heeft iemand misschien een voorbeeld van een kaart die die fout geeft?

Overigens, ja, een nullpointer had ik er ook wel in herkend.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Het was gistere bij elke kaart waar ik op klikte. Nu doen ze het wel weer allemaal
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dan vermoed ik dat het toch echt te maken had met de site die down was.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

ze zijn daar aan het werken aan een nieuwe hoofdsite, vandaar waarschijnlijk. ik heb een grote voorkeur voor gatherer!
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Ik heb op Gatherer gestemd omdat er bij mijn weten vrij vaak wijzigingen in worden doorgevoerd en als dan iedere keer David de code van Manabase moet aanpassen is dat vrij veel werk. Mocht hij daar eens minder tijd voor hebben lopen de verwijzingen weer achter oid.
Een andere optie (imo) zou www.magiccards.info kunnen zijn.
Ik vind namelijk gatherer best een zware site en door de vele updates is het niet altijd even goed bereikbaar.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zou toch op zich David´s probleem zijn? Sowieso, mocht David het niet bij kunnen houden dan kan hij altijd nog doorverwijzen naar gatherer totdat het wel weer bij is.

Ik vind de snelheid van gatherer inderdaad ook een beetje minder.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Ik ben het met je eens dat het op zich David's probleem zou zijn, maar als hij het niet bij kan houden (om wat voor reden dat ook) zie ik het toch snel ook ons probleem worden. Als hij kan doorverwijzen zoals je zegt dan is het mogelijke probleem ineens een stuk kleiner.

Gr.R.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Meestal hoef ik de code niet aan te passen maar hoef ik alleen maar op een link in mijn admin paneel te klikken. Ik hoef alleen mijn code aan te passen wanneer het formaat van gatherer verandert. Maar zolang de links die magicforums.nl op dit moment gebruikt blijven werken is het heel makkelijk om mijn website daarnaartoe door te sturen. Ik zou het zelfs zo kunnen maken dat iedereen zelf een site kan kiezen waar ze naartoe doorgestuurd willen worden :-).

Maar op dit moment reageert Sebas helemaal niet meer op email dus er is weinig te kiezen :(.
Plaats reactie