Rg Ball Lightning deck?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Rg Ball Lightning deck?

Bericht door R »

Hi,

Gisteren getracht een nieuw deck te maken met het idee een 1-op-1 deck voor casual Vintage.
Het deck is een relatief simpel (recht toe recht aan) deck dat als doel heeft de tegenstander eerder door z'n leven heen te helpen dan hij/zij dat bij jou doet door middel van eenmalige beesten zoals Ball Lightning en wat direct damage:

4 Ball Lightning
4 Groundbreaker
4 Hell's Thunder
4 Hellspark Elemental
2 Nova Chaser
4 Orcish Lumberjack
4 Smokebraider
4 Tinder Wall
4 Seal of Fire
4 Lightning Bolt
4 Browbeat
8 Forest
10 Mountain

Een paar testpotjes gespeeld tegen een G/W Knight deck (midrange Aggro) en alleen maar verloren.

Ik hoop dat er mensen wat ideeen hebben, want ik weet het niet zo goed meer. Ik merk dat het een flink nadeel is dat m'n creatures niet blijven liggen, maar dat is nou eenmaal het deck. Het deed me echter wel aan de volgende kaarten denken:
Breaking Point en Firespout.
Wat denken jullie, is dat wat?

Gr.R.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je speelt ground breaker en ball lightning in een deck dat het moet hebben van alleen maar basic land? Dat is vragen om problemen. Mijn eerste actie zou zijn om eens goed naar je manabase te kijken. Daarnaast is het gelijk verdwijnen van je creatures niet echt heel handig.

Verder moet je denk ik wel ff uitleg wat je bedoelt met casual vintage en is het handig om dingen aan te geven als je budget en wat je normaal tegenover je ziet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi Pi,

Bedankt voor de snelle reactie. Je opmerking over manabase is absoluut een goede, maar ik probeerde juist een deck te maken zonder direct de volgende (in mijn ogen bijna ideale) manabase te gebruiken:
4x Taiga
4x Wooded Foothills
4x Stomping Ground
2x Fire-Lit Thicket
4x Rootbound Crag

Ik had ook het idee dat zo'n soort manabase niet echt nodig was, door de alternatieve bronnen (Orcish Lumberjack, Tinder Wall en Smokebraider).

Het gelijk verdwijnen van m'n creatures is inderdaad niet heel handig, maar dat is de manier waarop die creatures gemaakt zijn. Als je bedoelt of het dan handig is dat ik er zoveel in hetzelfde deck stop, dan vind ik dat een goede vraag. Als ik die redenatie even doortrek naar wat opties kom ik uit op creatures als:
Boggart Ram-Gang
Bloodbraid Elf
Giant Solifuge

Bedoel je dat?

Over het casual vintage: m'n vrienden en ik spelen met de Vintage regels en cardpool, maar zijn nooit bereid geweest om Moxes en Lotussen te kopen (zeg de P9, Workshop, Mana Drain, Berserk, die orde van grootte dus niet). Ik heb wel alle duals, maar ik ben zo'n beetje de gekste van de bunch ;-)

Over wat ik normaal tegenover me zie: we spelen eigenlijk bijna alleen maar Multiplayer, dus dit is ook voor mij wat nieuw. Ik heb dus nog geen idee.

Ik heb wel een klein vermoeden dat mijn deck misschien helemaal niet meer van deze tijd is.. dat Ball Lightning mogelijk een beetje achterhaald is qua kracht.

Is dit duidelijker?

Gr.R.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

gezien spells met GGG en spells met RRR denk ik dat als je het wilt laten werken je het niet gaat redden met alleen basics.

Dat die creatures zo gemaakt zijn dat ze meteen verdwijnen betekent in mijn ogen dat ze niet zo handig zijn om te spelen, in ieder geval ook om de reden die jij noemt, maar zeker ook vanwege de volgende. In een deck als deze komt het vooral op snelheid aan, dingne die meteen verdwijnen komen meer overeen met instants of sorceries, daarmee moet je ze dus vergelijken. Lightning bolt doet 3 damage voor 1 mana, chain lightning ook en fireblast zelfs 4 (er zijn natuurlijk nog meer opties). Voor de ball en breaker krijg je voor 3 mana slechts 6 damage terug en ze zijn veel makkelijker geheel of gedeeltelijk te stoppen.

Ik weet niet of de creatures die jij noemt ideaal zijn, ik zou zelf eerder denken aan rogue elephant of jackal pup of zo omdat die sneller zijn. Ik zie sowieso niet helemaal waarom dingen van meer dan 3 mana nodig zijn.

Je casual vintage klinkt vergelijkbaar met wat mijn groep speelt, ik ben nog iets gekker met ook een paar van de duurdere kaarten die je noemt in mijn bezit, al speel ik die (vrijwel) niet ivm hun hoge power level vergeleken met wat de rest heeft (voor multiplayer vind ik duals spelen best kunnen, misschien een keer een nog wat duurder kaartje, maar bij 1:1 is het al een stuk relevanter wat voor kaarten je hebt, wij spelen vrijwel exclusief multiplayer, EDH vooral).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie