Grappig deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Grappig deck

Bericht door R »

Hi,

Ik dacht laat ik jullie eens deelgenoot maken van een (in mijn mening) leuk cq. grappig multiplayer deck rond de kaart Mirror-Sigil Sergeant. Het deck is gebouwd als Vintage deck (dus de Vintage cardpool en banned/restricted lists).
Het deck is niet bijzonder sterk en belangrijker: oogt ook niet bijzonder sterk. In mijn ervaring is dit juist in multiplayer erg belangrijk om te overleven. Mocht het de kans krijgen kunnen er best wel veel tokens gemaakt worden die allemaal 3/3+flying of 4/4+trample zijn en stuk voor stuk zelf ook weer tokens genereren. Oke, genoeg gezever, het deck:

Artifact (7)
4x Azorius Signet
2x Guardian Idol
1x Sol Ring

Creature (16)
3x Chronozoa
4x Mirror-Sigil Sergeant
3x Lost Auramancers
2x Soul Warden
4x Vesuvan Doppelganger

Enchantment (9)
1x Debtor's Knell
4x Paradox Haze
2x Privileged Position
2x Rhystic Study

Instant (4)
3x Enlightened Tutor
1x Mystical Tutor

Sorcery (4)
4x Chronomatic Escape

Land (20)
4x Azorius Chancery
4x Glacial Fortress
4x Hallowed Fountain
2x Mistveil Plains
2x Mystic Gate
4x Tundra

Ik vind het een leuk deck om mee te spelen omdat men het niet altijd aan ziet komen. Verder is het geen deck dat iedereen ineens afmaakt.

Vragen en op-/aanmerkingen zijn altijd van harte welkom.

Gr.R.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

Ja dat ziet er wel lachen uit :P hou wel van tokens maken die van zichzelf ook telkens een kopie maken, Mirror-Sigil Sergeant en Followed Footsteps is echt grappig.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou vesuvan doppelganger hard overwegen. Merk op dat je op deze manier vesuvan doppelganger tokens kan opbouwen als je die combineert met de sergeant of de zoa omdat de kopieer ability overgenomen wordt bij het maken van de kopie. Maak ze bv even een upkeepje allemaal soul warden voor heel wat levens (mag ik btw auriok champion aanraden?).

Mogelijk zijn de 2 suspend kaarten beter als creatures, ik zou tradewind rider overwegen voor de blauwe (stel je een legertje tradewinds voor!). De witte is moeilijker te vervangen, maar ik vraag me af of hij echt nodig is?

Je hebt niet zo heel erg veel gekleurde mana nodig, misschien zijn de signets ietsje beter als guardian idols of zou je wat mishra's factory's kunnen spelen (denk weer aan combineren met de doppelganger :))?

mazzel

pi

p.s. ik heb al eens zitten denken over de zoa, doppelganger combinatie en hoe leuk die zou zijn :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Wat een prachtige ideëen! De Vesuvans zijn echt magistraal (en dan heb ik gelijk een doel voor ze, want ze staan al veeel te lang op m'n lijstje om een deck mee te bouwen). Geniaal!
De Champions zijn (natuurlijk) bekend, maar ik kies toch steeds voor de Wardens merk ik. In mijn playgroup gebruikt men weinig removal en de removal die gebruikt wordt gaat men niet snel verspillen aan een soul warden. Daarnaast speelt men vrij veel 1 cc critters en dan is een soul warden op beurt 1 een optie die ik graag hou.

De Reality Strobe is een van de weinige 'removal' kaarten die het deck heeft en past natuurlijk erg goed bij meerdere upkeeps, maar ik denk dat die eruit gaat voor wat Vesuvans.
De Tradewinds worden echt gehaat in m'n playgroup, dus dat lijkt me niet wijs, maar ze zijn natuurlijk een keertje leuk als verrassing :evil:

Vwb de Idol en de Factory: ik begrijp niet goed hoe dit werkt.. tegen de tijd dat je prioriteit krijgt tijdens je upkeep om de kaart in een beest te veranderen liggen de triggers van de vesuvans toch al op de stack en heb je dus al een target moeten kiezen dat legal was?

Gr.R.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy

sowieso lijkt het me handig om non-creatures te hebben die creatures worden om zo je verdediging iets te verbeteren (bij mij vliegt er iig best wat mass removal in de rondte). Verder is het dacht ik zo dat eerst de trigger op de stack gaat (en je de volgorde van triggers bepaalt) voordat je een target aan moet wijzen. Ik denk dat je in reactie er een creature van kunt maken. Ik weet overigens niet helemaal zeker of je dan wel een geanimeerde vesuvan doppelganger/assembly worker overhoudt, of dat je dan een mishra's factory hebt die je ook nog kan animeren voor 1 mana.

David, hellup! ;)

Er is btw een enchantment dat je extra upkeeps geeft, paradox haze, die best leuk kan werken. Voor de reality strobe zou je ook aan capsize kunnen denken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Verdediging verbeteren is idd nooit verkeerd, maar ik acht het in dit deck niet heel erg nodig.. de Chronomantic Escape doet wat ie moet doen en is een stuk leuker en origineler dan een standaard Propaganda ;)
Vwb de regels weet ik het ook niet zeker, dus wie het weet mag het zeggen.
De Paradox Haze zit al in het deck, dat is zo ongeveer de reden dat het nu al best leuk werkt: Meerdere upkeeps =
meerdere vanishing counters van zoa of Lost Auramancers af
meerdere Sergeants in play/on the battlefield
meerdere time counters van de suspend spells af

Met 3 upkeeps (dus 2x Paradox Haze) en 1 Chronomantic Escape suspended kan niemand mij meer aanvallen, mits natuurlijk de escape niet gecountered wordt. En met meerdere Escapes (op de goede manier suspended)en twee upkeeps werkt dit idem.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik had de haze even over het hoofd gezien.

Kwa verdediging, het kan nooit kwaad om er meer van te hebben. Je mana ziet er nu uit alsof je wel heel veel kleur er uit krijgt terwijl je kaarten niet zo heel intensief bepaalde kleuren mana nodig hebben. Ik zou dat als een mogelijkheid zien om net eventjes iets meer er uit te persen zonder dat het ten koste gaat van het deck. Mijn suggestie zou zijn om een van die kaarten die ik noemde eens te proberen.

(Ik heb een klein beetje een afwijking dat ik altijd erg op de manabase van een deck focus, meestal ook omdat als mensen iets vergeten het dat wel is. Zodra de manabase goed is ga ik eigenlijk pas echt goed naar de rest kijken).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Grappig.. ik focus meestal ook op de manabase, maar dan als laatste stap in het maken van het deck.
Wat acht jij de ideale manabase voor dit deck? Ik zit te denken aan:
4x Azorius Chancery
4x Glacial Fortress
4x Hallowed Fountain
2x Mistveil Plains
2x Mystic Gate
4x Tundra

Mogelijk moet Flooded Strand er nog bij, maar ik vraag me af of het handig is want die vindt alleen de Tundra, Fountain en Mistveil Plains momenteel. En Nimbus Maze is natuurlijk ook een optie, maar dan vindt ik persoonlijk Glacial Fortress beter.
Ik verwacht dat jij meer manlands speelt, maar daar ben ik niet zo van. En landjes die tapped in play komen kan imo wel, maar dan maximaal 8 in een deck, anders wordt het te traag.

Ik heb trouwens wat wijzigingen aangebracht in het deck. Zal de gewijzigde decklist in de OP zetten.

Gr. R
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie heel veel gekleurde mana waar je ook best weg kan komen met wat neit gekleurde mana. Als je echt zeker wilt zijn van je kleuren, ja, dan is iets als bovenstaand wel aardig (ik zou btw dual, fetch, shock, karoo, anderen gaan in volgorde van wat ik zou spelen). Ik denk alleen dat je niet zoveel behoefte daaraan hebt met je deck, jouw deck wil veel mana, maar het hoeft echt niet zo erg gekleurd te zijn. Voor mij ziet dat er uit als een mogelijkheid voor wat manlands, of token bakkers of land destruction of zoiets.

Ik had btw de idol ipv de signets gedaan en misschien nog ff 2 extra landjes er bij, want 20 is niet heel veel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je moet inderdaad zodra de Vesuvan triggert aan het begin van de upkeep al een target kiezen. Dit is voordat iemand priority heeft gekregen tijdens de beurt. R heeft dus gelijk dat het niet werkt met een manland.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

En op het moment dat je 2 upkeeps hebt, en in de eerste bouw je je Mishra's Factory om tot Assembly Worker? In je tweede upkeep heb je én een wandelend landje én een Vesuvan om te activeren..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dat werkt natuurlijk wel ja.
Plaats reactie