Hypnotic Specter

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Hypnotic Specter

Bericht door RobinH »

Als ik met Hypnotic Specter een plainswalker aanval, heeft mijn tegenstander dan het recht om met een ander monster te blokken? En moet die tegenstander dan een kaart discarden of niet?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Hij heeft sowieso het recht om te blocken.

Jij kiest of je de speler of zijn Planeswalker aanvalt. Als er schade doorkomt, gaat dat dan dus ofwel naar de speler of naar de Planeswalker. (Onthoud dat een Planeswalker géén creature is.)

Val je de speler aan en komt er schade door, dan verliest hij zo veel levens. Dat is bekend. Val je zijn Planeswalker aan en komt er schade door, dan verliest de Planeswalker zo veel loyalty.

Hypnotic Specter zegt "Whenever Hypnotic Specter deals damage to an opponent (...)". Logisch geredeneerd zeg ik dan: Als hij schade doet aan een Planeswalker, is dat dus niet aan een opponent (want dat is de speler zelf), dus hoeft die speler dan ook geen kaart te discarden.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Bericht door RobinH »

Ok, en dan nog een -noob- vraag, ik blok een Glory Seeker met een Wall of Bone krijgt glory seeker dan damage gelijk aan walls power of toughness? (gaat ie dood of niet)
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

altx schreef:Hypnotic Specter zegt "Whenever Hypnotic Specter deals damage to an opponent (...)". Logisch geredeneerd zeg ik dan: Als hij schade doet aan een Planeswalker, is dat dus niet aan een opponent (want dat is de speler zelf), dus hoeft die speler dan ook geen kaart te discarden.
Hmmm. Ik weet niet of ik dit logisch vind.

David?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

RobinH schreef:Ok, en dan nog een -noob- vraag, ik blok een Glory Seeker met een Wall of Bone krijgt glory seeker dan damage gelijk aan walls power of toughness? (gaat ie dood of niet)
Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?

Als een 2/2 geblockt wordt door een 1/4, dan krijgt de 2/2 één schade en de 1/4 krijgt twee schade.

Waarom zou dat nu niet zo zijn?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou ook neigen naar dat een planeswalker niet een opponent is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik heb het niet precies in de regels kunnen vinden maar wel in Q&A Planeswalkers. Daar staat dat je met CoP: Red geen damage kunt preventen op planeswalkers aangezien de CoP "You" zegt en dat is dus niet hetzelfde als "Your Planeswalker". Ik denk inderdaad dat het veilig is om dit ook in bovenstaand geval toe te passen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik zocht eigenlijk de definitie van opponent, maar dit komt het dichtst in de buurt:
200.3 - A player is one of the people in the game. The active player is the player whose turn it is. The other players are nonactive players.

200.3a - In a multiplayer game between teams, a player's teammates are the other players on his or her team, and the player's opponents are all players not on his or her team.
Maar ik denk wel dat je kunt stellen:

opponent => player => one of the people in the game
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Bericht door RobinH »

ok
Plaats reactie