Elvish Overthrow

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Elvish Overthrow

Bericht door RobinH »

Dit is mijn elven deckje, snel veel mana en tokens:

Creatures:
Elvish Archdruid x4
Essence Warden x4
Llanowar Elves x4
Lys Alana Huntmaster x4
Overbeing of Myth x4
Immaculate Magistrate x4
Leaf Gilder x4

Enchants:
Blanchwood Armor x4

Sorcery/Instant:
Journey of Discovery x4
Glimpse of Nature x4

Lands:
Forest x20

Ik zit met het probleem dat ik te snel mijn hand uitgespeeld heb, nog suggesties uit extended format daarvoor?
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ehm ik snap overbeing of myth niet als je snel zonder hand zit.

Leaf gilder is ook niet echt nodig volgens mij

Wellwisher ipv Essence warden

En veel tokens krijg je ook niet echt.

Ik heb mijn elven deck nog niet getest, zit net inelkaar maar zal de decklist is even posten morgen.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik heb zelf ook een Elven deck. Ik gebruik daar Regal Force om mijn hand bij te vullen. Ik zou sowieso Overbeing the Myth eruit halen, dat werkt gewoon niet in dit deck, ook niet met Regal Force. Kaarten die erg goed werken om veel mana te creëren zijn Heritage Druid en Nettle Sentinel.

Dat werkt namelijk als volgt. Je kan de ability van de Druid meteen gebruiken, en je kan dus elke elf die je neerlegt meteen gebruiken om mana mee te maken. Als je een nieuwe groene kaart neerlegt mag je de nettle sentinel weer untappen. Als je er een paar hebt liggen kan je dus echt heel veel mana creëren. Het zal dan ook niet zoveel moeite kosten om die Regal Force neer te leggen. Althans dat is mijn ervaring.
Luck never gives, it only lends
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Bericht door RobinH »

@Lord of the Squirrel
Hoe zou jij dan meer tokens op tafel willen krijgen?
@Wilt Leaf
Ik snap het, bedankt
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

wilt-leaf liege, de ability van heritage druid is geen spell he. Dat is een activated ability, dus nettle sentinel untapt dan niet.

Ehm ik heb nu even weinig tijd, hij staat hier al ergens op het forums de combo die ik gebruik. Ik post morgen mijn deck even met uitleg
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

lord of the squirrel schreef:wilt-leaf liege, de ability van heritage druid is geen spell he. Dat is een activated ability, dus nettle sentinel untapt dan niet.

Ehm ik heb nu even weinig tijd, hij staat hier al ergens op het forums de combo die ik gebruik. Ik post morgen mijn deck even met uitleg
De volgende elf die je met de mana speelt is wel een spell. Bovenstaande is vrij bekende synergie, een tijdje geleden was een elf deck dat daar omheen draaide erg goed in extended.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

lord of the squirrel schreef:wilt-leaf liege, de ability van heritage druid is geen spell he. Dat is een activated ability, dus nettle sentinel untapt dan niet.

Ehm ik heb nu even weinig tijd, hij staat hier al ergens op het forums de combo die ik gebruik. Ik post morgen mijn deck even met uitleg
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat als je een nieuwe groene spell speelt je de nettle sentinel weer mag untappen. Kortom als je met Regal Force je hand hebt aangevuld, kan je elke keer dat je een groene spell speelt de sentinels untappen. En weer opnieuw tappen voor mana, en ook de zojuist neergelegde elf. Kortom je kan zo soms echt waanzinnig veel elven spelen in één beurt.
Luck never gives, it only lends
Plaats reactie