Soldiers thema deck in de maak

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Soldiers thema deck in de maak

Bericht door TranQuil »

Misschien heeft een enkeling het hier en daar al gelezen, maar ik zit er aan te denken om weer te beginnen. Nou leek het mij leuk om een thema deckje te maken om mee te spelen. Ik verwacht niet dat het mega sterk zal zijn, aangezien ik uit de roulatie ben geweest en niet weet wat er allemaal er is, maar denk dat het simpel genoeg is om er gewoon lol mee te hebben.

Als jullie advies hebben hoor ik het natuurlijk wel graag, want de meesten van jullie weten wel wat er zoal beschikbaar is. Ik moet het doen met wat ik kan vinden en moet zeggen dat ik nog niet echt een overzichtelijke website heb gevonden.

Anyway hier zijn de kaarten die ik in gedachte had:

Lands (aantal: 20):
4x Glacial Fortress
8x Plains
8x Island

Creatures(aantal: 19):
2x Ajani Goldmane
3x Captain of the watch
4x Elite vanguard
3x Rhox Pikemaster
4x Veteran Armorsmith
4x Veteran Swordsmith

Spells(aantal: 21):
3x Cancel
3x Essence Scatter
3x Negate
4x Honor of the Pure
3x Silence
3x path to exile


totaal 60 kaarten

Het idee is simpel... zorgen dat ie niets echt door/neer krijgt met alle counters, en met mijn soldaatjes die elkaar op pompen een wals van vlees, bloed en staal vormen.

Even voor alle duidelijkheid... Ik verwacht hier geen toernooi mee te winnen. Het is meer een recht toe recht aan simpel fun deck om het weer op te pakken. Geen van de kaarten in mijn bezit dus zal wel ff duren, maar misschien kan ik wat anders aan pakken. Ik vraag mij af of de verhoudingen wel kloppen, of de gekozen planeswalker wel het geschiktst is(is er een voor soldaten?), etc etc.

Tips/Advies is altijd welkom.

Hou er rekening mee dat ik type 2 wil spelen. Dus coreset + laatste 2 blokken.
Ik wil geen super dure kaarten er in. Het moet dus redelijk goedkoop blijven. Kom niet met kaarten over de € 30,- ofzo.

Het is en blijft een oude hobby dat ik weer wil op pakken.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

Doordat een aantal series binnenkort uit t2 gaan heb ik alleen even het laatste blok bekeken, volgende opties:

elspeth, knight-errant
knight-captain of eos
martial coup
Ranger of eos
valiant guard

daarnaast zijn er ook nog wat soldiers met exalted, maar dan moet je meer op exalted gaan concentreren gok ik. Ook goed te doen in t2 overgens.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Hoi Tranquil,

Wellicht werkt Sleep beter in jouw deck dan Time Warp.
Hij is net even goedkoper, maar daarnaast geeft het je de mogelijkheid om twee keer aan te vallen terwijl jouw tegenstander's creatures allemaal tapt zijn. (ook een uncommon, dus dat scheelt ook meteen geld)

De Ajani's werken erg goed in combinatie met de witte weenies. Ik denk dat ik de Silences eruit zou halen om vervolgens van elke soldier-kaart 4 te kunnen spelen ipv 3.

Ik geef je hier ook nog een aantal opties die mogelijkerwijs in dit deck zouden passen, en wel T2 legal zijn. Je hebt nu geen removal, en moet het alleen hebben van je counterspells. Wellicht past Path to Exile daarom ook goed in je deck.

Path to Exile
Meddling Mage
Baneslayer Angel (wel wat duur)

En uit de nieuwe komende serie:

http://forums.mtgsalvation.com/attachme ... 1252680998

Misschien is het sowieso handig om even de nieuwe serie af te wachten, voordat je een deck bij elkaar koopt/ruilt/spaart. Wellicht zitten er hele leuke kaarten bij voor je deck. Maar goed
het hangt ook een beetje af van je portemonnee. :)
Luck never gives, it only lends
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Deck aangepast... Wat denken jullie van deze soldier/beat down deck?
Meeste heb ik al, maar de wat zeldzamere kaarten word nog aan gewerkt. Het is redelijk succesvol op MWS.

Lands (aantal: 20):
4x Glacial Fortress
8x Plains
8x Island

Creatures(aantal: 20):
2x Ajani Goldmane
3x Captain of the watch
4x Elite vanguard
3x Rhox Pikemaster
4x Veteran Armorsmith
4x Veteran Swordsmith

Spells(aantal: 20):
3x Cancel
3x Essence Scatter
4x Honor of the Pure
3x Negate
4x Silence
3x Path to Exile

Moet alleen nog een side deck er voor verzinnen. Zwakte waar ik tegen ben gelopen is protection from white creatures. Permanent removal is ook iets waar ik merk problemen mee te hebben. Sommige decks werken met vele enchants en als ik ze niet weet te counteren kan ik ze helaas niet meer weg krijgen.

Daarnaast mis ik erg de oude counterspells. Soms heb ik een negate in mijn hand, maar dan komt ie met een creature. Of een Essence scatter, maar ineens een spell.
Plaats reactie