Mijn lifegain deck.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Het is natuurlijk leuker om zelf een deck te bouwen, maar dit wilde ik toch even posten. Op de officiële site van Magic The Gathering staat nu een Sanguine Blood Budget deck! Wellicht kan je nog extra ideeën op doen! :wink:

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... ly/boab/54
Luck never gives, it only lends
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

Dankje, ik zal even kijken :)

heb het weer aangepast, het is nu dit geworden:

Land:
10x plains
10x swamp
1x caves of koilos
1x terramorphic expanse

Creatures:
4x goldenglow moth
4x soul warden
4x kithkin zealot
4x child of night
3x mortivore
3x deathgreeder
1x divinity of pride

Sorcery:
2x death grasp
1x diabolic tutor
1x infernal tutor
1x disentomb

Enchantments:
4x sanguine bond

Instants:
2x unmake
2x batwing brume
1x angel's mercy
1x soul's grace

een necromancer's covenantis misschien ook nog leuk hierbij.
wat denken jullie ervan?
ik heb geen onderschrift!
koef
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 12:46 pm
Locatie: boxtel
Contacteer:

Bericht door koef »

ik zou:divinity of pride vaker spelen, hiermee moet je geloof ik winnen in dit deck, dus je wilt je kans dat je hem pakt maximaal maken
Your life will set with the sun
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die kost wel 5 mana, da's best veel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Terrorthomas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 27, 2009 5:46 pm

Bericht door Terrorthomas »

Is 20 landjes niet erg weinig? Speel zelf meestal met 24 landjes en soms met 23.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

meer dan zat voor zo'n deck, allemaal lage mana kosten dus ^_^ (en het zijn trouwens 21 landjes en een fetchlandje :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik tel 5 kaarten met een manacost van 5. Kortom meer landjes spelen, echt waar. :wink: Sanguine Bond is de motor van zijn deck, dus hij wil niet te veel landdrops missen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm jah kan, of wat meer fetch landjes :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mee eens, ik zou ook meer land spelen denk ik.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

hmm.
ik heb het al wee rheel vaak aangepast. hij staat ook hier:
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=81247

deze versie is niet helemaal uptodate, heb mn kaarten nu niet bij de hand. zit 4 wall of reverence in ipv 3 bijv.

ik update het snel wel een keer.
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm landjes is zo in elk geval beter Invincible Hymn is wat duur maar als je 2 dark rituals trekt en hem snel kan spelen kan het een leuke beginner zijn maar de kans is klein en als je na eenmaal 12 beurten ofzo hem dan eindelijk trekt en hem kan betalen kun je hem nog als redding gebruiken als je life total snel dropped ook celestial mantle is vrij duur maar wederom met een ritual zou je hem snel kunnen spelen maar verder is het al beter ook ^-^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

hymn ligt eruit voor een wall of reverence, en de celestial mantle.. leuk om erin te houden maar zodra ik iets beters vind gaat ie eruit :)
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Goed idee, mana cost is namelijk wat hoog voor zo'n soort deck naar mijn mening ^-^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

Aangepast: http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=81247
ik was bezig een 1- of 2-turn kill erin te verwerken, maar het wil niet echt lukken: ik wil zoiets als

Beurt 1: Landje, suspend heroes remembered
beurt 2: landje, dark ritual, dark ritual, vampire hexmage, lotus petal, sanguine bond, sac de hexmage en speel heroes remembered.

dit is redelijk omslachtig en je moet heeeel erg geluk hebben, weet iemand iets beters in die richting?
ik was ermee bezig omdat ik merk dat het vaak té lang duurt voor er vaart in komt. als dat zo is is het zo afgelopen, maar vaak duurt het te lang/gebeurt het niet. ik ga ook enlightened tutors spelen.
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Marnix14 schreef:Aangepast: http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=81247
ik was bezig een 1- of 2-turn kill erin te verwerken, maar het wil niet echt lukken: ik wil zoiets als

Beurt 1: Landje, suspend heroes remembered
beurt 2: landje, dark ritual, dark ritual, vampire hexmage, lotus petal, sanguine bond, sac de hexmage en speel heroes remembered.

dit is redelijk omslachtig en je moet heeeel erg geluk hebben, weet iemand iets beters in die richting?
ik was ermee bezig omdat ik merk dat het vaak té lang duurt voor er vaart in komt. als dat zo is is het zo afgelopen, maar vaak duurt het te lang/gebeurt het niet. ik ga ook enlightened tutors spelen.
Ik zat even te kijken wat al die kaarten doen, maar ik heb het idee dat het sowieso niet gaat werken.

Vampire Hexmage zegt namelijk "Remove all counters from target permanent.", maar volgens mij is een kaart die exiled is, geen permanent.

Hier even de relevante regels erbij:
214 - Permanents

214.1 - A permanent is a card or token in play. Permanents stay in play unless moved to another zone by an effect or rule. (...)

(...)

214.3 - A card or token becomes a permanent when it comes into play and it stops being a permanent when it leaves play. (...) The term "permanent" is used to refer to a card or token while it's in play. (...)

(...)
"In play" is, dacht ik, hetzelfde als "on the battlefield" en de kaarten die in de removed-from-play zone zijn, zijn dus niet in play, als ik het goed heb.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie