Counter

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Counter

Bericht door Fewtger »

Negate heeft "Counter target non-creature spells".
Betekent dit dat Cancel zowel tegen creatures als tegen spells werkt?

Is het dan raadzamer om 4 maal Cancel te hebben, dan 4 maal Unsummon en 4 maal Negate? (Aangezien Negate en Unsummon goedkoper zijn, en dat is toch wel mijn doel.)
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Counterspell werkt tegen creatures en spells. Is dus per definitie beter dan Negate alleen niet meer legaal in de meeste jongere formaten zoals Extended en Standard.

Ik heb geen idee waar je laatste opmerking op slaat.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ben je niet een beetje appels met peren aan het vergelijken?

Want counteren (een kaart die op de stack ligt, naar de graveyard sturen) is heel wat anders dan een creature die al in het spel is, terug naar iemand zijn hand sturen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ah, het is dan goed mogelijk dat ik appels met peren vergelijk, sorry.
Mij ging het erom dat het creature van het veld verdween (aangenomen dat ik unsummon ook meteen mag spelen, nadat mijn tegenstander hem opgeroepen heeft).

Ik probeer gewoon mijn deck zo goedkoop mogelijk te houden, en ik had gedacht mijn 3-mana-kostende cancel te verwisselen voor een 1-mana-kostende unsummon
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Het punt is dat je alleen maar kan counteren op het moment dat het creature in het spel zou komen. Een beurt later kun je het creature niet meer counteren (als hij al in het spel is). Dan kun je hem alleen nog maar terugsturen naar zijn hand.

(Maar inderdaad kun je andere kaarten dan creatures evt. ook counteren, terwijl terugsturen alleen maar op gaat voor creatures.)

En aan de andere kant, counteren zorgt ervoor dat de kaart naar zijn graveyard gaat (en niet naar zijn hand), terwijl als je een creature terug stuurt naar iemand zijn hand, hij die de volgende beurt gewoon weer kan spelen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

Het valt te zien wat je ermee wilt bereiken. Je kan geen spells "counteren" of wat dan ook, buiten dan creatures zelf, met unsummon.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Nog een vraagje over betreffende Cancel dan;

creatures die opgeroepen worden, komen op de stack, toch? Is het dan mogelijk om een creature te counteren, als het creature het volgende heeft:
"This creature can't be the target of spells"?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, het is nog geen creature zolang het niet in het spel is.

Dit is anders met "Can't be countered by spells or abilities".

Je hebt het nu over 3 mana counter. Ik neem aan dat je dus Cancel bedoelt?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

!!! Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde al de gehele tijd Cancel.

Ik zal meteen mijn andere berichten aanpassen.
Plaats reactie