Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal assass.

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

Saint schreef:Lol is heel logisch :P maar ga maar is proberen 1vs1 te spelen en dan gewoon met open hand (en dan proberen niet vals te spelen natuurlijk lol) zo heb ik het mensen geleerd en dan na een paar dagen inenen met hand gesloten en dan kijken wat ze er tot zover van bakt :)
oki <3
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn ervaring met 2HG is sowieso dat vaak 1 hoofd dominant is, dat lijkt me voor een beginner niet zo erg leuk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het is toch ook eigenlijk een 1 tegen 1 spel waar iedere speler 2 decks heeft? Alleen is het bijna altijd zo dat een speler uit 2 mensen bestaat die overleggen maar dat zou bij 1 tegen 1 ook net zo goed kunnen.
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

David schreef:Het is toch ook eigenlijk een 1 tegen 1 spel waar iedere speler 2 decks heeft? Alleen is het bijna altijd zo dat een speler uit 2 mensen bestaat die overleggen maar dat zou bij 1 tegen 1 ook net zo goed kunnen.
Nee ik speelde het zo: 2 spelers tegen 2 spelers met dus 4 decks in totaal.
Levens (40) gemeenschappelijk en turns gemeenschappelijk maar dat is dan ook alles.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Maar er zijn toch helemaal geen beslissingen die je zelf moet nemen? Je kunt toch alles overleggen?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Lijkt me wel als je Two headed giant speelt overleg je samen je moves. tenminste als je de normale regelementen volgt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dus is het dus in essentie gewoon een 1 tegen 1 spel met 2 extra spelers die er een beetje bij zitten om te overleggen. Je zou het net zo goed 1 tegen 1 kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

1vs1 is zelfs makkelijker vooral als je het iemand probeert te leren. Kun je met open hand spelen etc. Meer uitleg geven.

Voor de exacte regels van two headed giant kun je naar de Comprehensive Rules gaan en zoeken in het document naar 806.1 dan ben je er meteen ^-^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

David schreef:Maar er zijn toch helemaal geen beslissingen die je zelf moet nemen? Je kunt toch alles overleggen?
JA tuurlijk. zucht. Maakt niet. We speelden het zo lol.
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

je declare je attackers en tapt ze.
hij mag als reactie nog zijn assassins ability triggeren(kan er daarna niet mee blocken, omdat hij de assassin moet tappen ervoor) en als hij dan je uni er mee afknalt mag hij beslissen hoe hij verder blockt met de rest.

En je talon krijgt pas tokens als er daadwerkelijk dmg is gedaan.

Daarna
Plaats reactie