vraagjes.

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Crash of Rhinos
Expert

vraagjes.

Bericht door Crash of Rhinos »

ik heb een aantal vragen.
ik was net een potje 2 tegen 2 met samen 30 levens aan het spelen en we kwamen er over een aantal dingen niet uit.

1:telt prison term ook mee als je een kaart hebt die voor elke white permanent +1+1 word your control.

2:ik speelde malakir bloodwitch en had 4 vamire's krijgen sze da allebei 4 schade of allen hun 30 levens maar 1keer.
If you play magic.
You must know me.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ten eerste het heet Two Headed Giant :P

Ten tweede voor je eerste vraag, Ja, alles wat in het spel blijft is een permanent (op landjes na indien niet anders vermeld).

Op je tweede vraag, ik speel nooit 2 headed giant maar volgensmij geld je samen als 1 speler dus gaat er maar 1 x 4 damage af.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Sorry Saint, maar Landjes zijn weldegelijk permanents. Ze zijn wel kleurloos en geven dus geen +1/+1 voor alle white permanents.

Bij two-headed giant geldt voor "target player" (of in dit geval "each opponent") de volgende regel:

Om de levenspunten te berekenen, wordt het totaal gedeeld door 2, wordt de schade afgetrokken (of de lifegain erbij gerekend), en wordt het opgeteld.
In jouw voorbeeld dus:
Malakir Bloodwitch enters the battlefield. Je hebt 4 vampires + je nieuwe Bloodwitch = 5 vampires.
Each opponent loses 5 life. Dus:
Levenspunten gedeeld door 2 = 15. Opponent A heeft 15, en B ook.
Opponent A verliest 5 leven (=10), B ook (=10).
Die twee optellen, en hun levenspuntentotaal = 20.
Crash of Rhinos
Expert

Bericht door Crash of Rhinos »

oke dank
If you play magic.
You must know me.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

@fewtger oh ja ik bedoelde niet dat het geen permanents zijn, alles dat op de battlefield ligt is een permanent ik bedoelde alleen dat het niet geld als de kleur die erop staat indien niet anders vermeld :P

Over dat two headed giant ding, weet je het zeker? Ik dacht dat je samen 1 opponent was en dat het andere meer voor multiplayer zou gelden.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Dit is uit de Two-Headed Giant FAQ van Wizards 2006

How do life totals work?
Each team has a shared life total, which starts at 40 life.

How does damage, loss of life, and gaining life work with the single life total for the team?
Damage, loss of life, and gaining life happens to each player individually. The result is applied to the team’s shared life total.

Example: In a Two-Headed Giant game, a player plays Flame Rift, which reads, “Flame Rift deals 4 damage to each player.” Each team is dealt a total of 8 damage.

If an effect needs to know what a player’s life total is, what number do I use?
If an effect needs to know the value of an individual player’s life total, that effect uses the team’s life total divided by two, rounded up, instead.

Example: In a Two-Headed Giant game, a team is at 17 life when a player activates Heartless Hidegetsu’s ability, which reads, “Heartless Hidetsugu deals to each player damage equal to half that player’s life total, rounded down.” For the purposes of this ability, each player on that team is considered to be at 9 life. Heartless Hidetsugu deals 4 damage to each of those players, for a total of 8 damage. The team will end up at 9 life.

Example: In a Two-Headed Giant game, a player controls Test of Endurance, an enchantment that reads, “At the beginning of your upkeep, if you have 50 or more life, you win the game.” At the beginning of your upkeep, the player’s team wins the game only if his or her share of the team’s life total is 50 or more. The team’s life total must be 99 or more for that to happen.

Example: In a Two-Headed Giant game, a player controls Lurking Jackals, which reads, “When an opponent has 10 life or less, if Lurking Jackals is an enchantment, it becomes a 3/2 Hound creature.” If the opposing team has 22 life and 1 damage to a particular opponent, Lurking Jackals won’t become a creature. The opposing team’s life total must be 20 or less for that to happen.

If an effect sets a single player’s life total to a number, what number so I set the Team’s life total to?
If an effect would set a single player’s life total to a number, that player’s individual life total becomes that number. The team's life total is adjusted by the amount that player's life total was adjusted.

Example: In a Two-Headed Giant game, a player on a team that has 25 life plays a spell that reads, “your life total becomes 20.” That player’s life total is considered to be 13 for the purpose of the spell, so that player’s life total becomes 20 and the team’s life total becomes 32.

Nu, dit is wel na de introductie van M10, die enkele regelveranderingen meebracht. Maar ik dacht niet dat er regelveranderingen waren voor Two-Headed Giant.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Hmm zoals ik al zei ik speel nooit Two-Headed Giant, ik heb het wel gespeeld voordat het bestond lol zo'n 12 jaar terug ofzo :P maar dan met eigen regels van de groep waar ik mee speelde.

Maar goed je hebt gelijk, had ik geen idee van, 2 headed giant moet je dus met veel effecten spelen die multiple opponents aanpakken :P
Plaats reactie