4 dingetjes: Tapping, colors, counter & regenerate

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

4 dingetjes: Tapping, colors, counter & regenerate

Bericht door Jibz »

Ik zet hier even vier vragen in één bericht, anders moet ik veel te veel topics tegelijk in de gaten houden :P Komen ze
1. Kan je bij een kaart als lullmage mentor ook met behulp van een untap ability of iets als freed from the real 7 keer dezelfde merfolk creature tappen?
2. de meeste artifacts zijn colorless. mistvein borderpost heeft wel een deels gouden achtergrond, net zoals sanctum gargoyle een witte heeft. Is de borderpost dan wel multicolored en de gargoyle wit? Is van belang bij kaarten als kithkin rabble.
3.Bij de kaart Deathrender staat "put a creature from your hand into play" is deze creature dan te counteren met bijvoorbeeld counterspell?
4. Ik weet dat indestructible zijn niet helpt tegen moeten sacrificen, maar helpt regeneraten daar wel tegen? deze vraag naar aanleiding van augur of skulls, die als het niet helpt wel een vreemde combinatie van abilities heeft.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

1. volgens mij niet aangezien het effect triggered en je deze eerst af moet ronden, je speelt geen instants/interrupts dus untappen met freed from the real zou na deze ability resolven (kan het fout hebben hoor)

2. Ja, de castingc cost kleuren zijn de kleuren van het permanent indien niet anders aangegeven, mistvein is dus blauw/zwart en sanctum is wit.

3. Nee dit kan niet een spell is wat dan ook (behalve een land) dat gecast wordt, als het er eenmaal ligt zijn het geen spells meer (zie hier voor referentie: http://answers.yahoo.com/question/index ... 057AAIHzP4 ).

4. snap niet precies wat je hiermee bedoelt, wat heeft indestructable te maken met augur of skulls? Als je bedoelt dat als augur indestructable is en hij gesacced meot worden door een ability van je opponent dan kun je hem regeneraten, als je hem zelf sacced voor zijn ability kan dit naar mijn mening niet.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

1) Het tappen van de Merfolks is de cost van de ability (het gedeelte voor de dubbele punt). Je kan niet reageren op/tijdens het betalen van de cost. Dus nee, je kan niet dezelfde Merfolk nog een keer tappen.

2) De kleuren van een kaart worden bepaald door de mana symbolen in de mana cost. Mistvein Borderpost is dus inderdaad blauw/zwart. De reden dat veel artifacts kleurloos zijn, is omdat die dan alleen colorless mana in de mana cost hebben.

3) Een creature vanuit je hand op de battlefield leggen is wat anders dan het casten van een creature spell. Dus nee, is niet te counteren met een counterspell. Omdat de ability van Deathrender een triggered ability is, is hij wel te counteren met een kaart als Stifle.

4) Nee, regeneraten werkt alleen tegen lethal damage en destroy effecten. Sacrificen is dat niet. Nee, ook niet als een opponent je het laat doen. Hoezo zou het een vreemde combinatie van abilities zijn? Zie het niet als een combinatie, maar gewoon als twee verschillende abilities met ieder zijn eigen doeleinde.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

*4. ik bedoelde ook destoyen (via een omweg door de indestructable) niet saccen xD regeneration werkt uberhaupt niet bij sac effects van geen enkele speler.

Verder stond er eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als ik al zei ^_^ in die link staan nog een paar ability counters zoals stifle.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ok bij 2t/m4 wel wat ik verwachtte
vreemde vind ik, waarom hebben ze dan soms een gouden achtergrond, soms een hybrid achtergrond. Bijv de borderpost heeft geen half zwarte half blauwe achtergrond terwijl hij toch maar uit twee kleuren bestaat.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Gekleurde artifacts hebben een goud achtige kleur en normale hybride creatures hebben een verloop kleur, in oudere series is het soms niet helemaal duidelijk omdat WoTC het toen net introduceerde en ze zelf ook nog geen idee hadden wat ze er mee wilden :P

Over het algemeen moet je gewoon nar de mana cost kijken, als hij blauw, groen en zwart kost is hij blauw, groen en zwart indien niet anders aangegeven (bijv. This card is Blue)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie