wat was je eerste pakje?

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Magic is voor mij begonnen met revised. Mijn vrouw kwam met een stukje in de krant aanzetten over een verzamelkaartspel Magic the Gathering, en dat leek me wel wat. Ik werkte in Utrecht, en heb toen of bij de Joker of bij wat toen The Cave heette (werfkelder vlakbij de Joker) een starter gekocht. Ik weet niet meer wat er in zat, maar al snel was mijn topkaart een Force of Nature. Als ik die maar op tafel kreeg dan was het pleit beslecht. Als de ander geen Royal Assassin had tenminste...

Het magicen kwam pas echt goed op gang toen we met Sinterklaas (1995 denk ik) een aantal starters aan diverse familieleden kado gaven. Vrienden werden erbij betrokken, en voordat we het wisten hadden we een hele interne competitie, met wisselbokaal en alles.

Het is moeilijk meer voor te stellen, maar bij gebrek aan internet hadden we geen idee wat rare of duur was of wat er uberhaupt in de set zat. We speelden met ante en zonder sleeves, wat wel te zien is aan mijn oudste kaarten. Kwam er een dubbellandje uit een booster dan vonden we dat maar niks, wat moest je ermee. Snel wegruilen die handel.

Ik zal jullie de hele geschiedenis van de 15 volgende Magic jaren besparen met al zijn ups en downs en revivals. En ook een paar jaar een complete stop; na de nieuwe look van de 8e editie die we allemaal waardeloos vonden. Met Shadowmoor kwam de comeback, en nu zijn er weer familietoernooien met een jongere generatie erbij...
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Schitterend verhaal :)

Leuk dat je zo makkelijk een eigen competitie op gang kreeg.
Zou dat zelf ook wel willen. Spelen met mensen die je alleen kent van het magicen is leuk maar met familie en vrienden is het toch anders.
Merk binnen mijn omgeving toch net iets te veel weerstand wat betreft de kosten en de tijd die in het spel gaan zitten.

Binnenkort ook maar wat m11 intro packs uitdelen. Hopelijk wakkert het een vuurtje aan :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Dank je wel Elvish. Wat die bezwaren van kosten en tijd betreft, tja daar zit natuurlijk wel iets in... Ik speel zelf af en toe ook wel een sanctioned toernooi, maar ik heb onlangs besloten geen constructed meer te spelen. Een beetje competitief deck kost al gauw een paar honderd euro, zeker sinds de introductie van de Mythic rarity. Dan is af en toe sealed of draft spelen veel goedkoper.

Hoe dan ook, succes met je pogingen om in eigen kring Mtg te promoten!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

casual constructed is op zich zo duur als je wilt. Maar inderdaad, tournooien spelen is duur. Probeer anders eens proto met mensen die niet zo veel uit willen geven:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=1986

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik speel nog wel casual constructed hoor, alleen sanctioned constructed niet meer. Het meest frustrerende eraan was ik nog vergeten te noemen; tegen de tijd dat je eindelijk je dure deck paraat hebt hebt rouleren er weer sets in/uit en kun je opnieuw beginnen.
Leuk verhaal over proto, had er nog nooit van gehoord. Wie weet gaan we dat nog wel proberen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat is de reden dat als ik ooit tournooien zou willen spelen ik voor de eternal formats ga, dan blijven je kaarten tenminste bruikbaar.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

onslaught (en onslaught celestial assault deck)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Druid of the Axe
Advanced
Berichten: 32
Lid geworden op: di jan 10, 2012 9:13 pm

Re: wat was je eerste pakje?

Bericht door Druid of the Axe »

Poe...

Volgens mij begon ik met een Mirage starter deck en was mijn eerste booster Ice Age.

Ik denk het wel, want mijn favoriete forest zijn de Mirage forest. Je kan maar een voorkeur hebben....
Zeijden
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 20, 2012 10:05 am

Re: wat was je eerste pakje?

Bericht door Zeijden »

Wow! nostalgie ten top!
Mijn aller eerste pakje dat ik kocht wat een starter pack van Portal
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: wat was je eerste pakje?

Bericht door Demonics »

volgens mij was het een starter 4th edition, en ice age daarna (als je nadenkt, zijn het wel bagger sets geweest... 4th/iceage/homelands, chronicles,fallen empires, enz)
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
blackerlotus
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 18, 2012 3:53 pm

Re: wat was je eerste pakje?

Bericht door blackerlotus »

Homelands!! Dus vanaf daar kon het alleen maar beter worden ;)
Plaats reactie