Dissallow exile?

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Dissallow exile?

Bericht door linforth »

is er een kaart die het exilen van kaarten teniet doet.

oftewel die de tokens die mimic vats maakt op het veld kan houden
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wat is een mimic vats? De link werkt niet en hij staat ook niet in de magic workstation database.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Kostte mij ook even om hem te vinden...
Gatherer lag eruit en manamaze vond hem niet. Dus maar gegoogled. Hij zit in scars of mirrodin. Wat ik zou bedenken is de tokens zo exilen dat ze zsm weer terugkomen ofzo... Verder weet ik het niet
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Jibz schreef:Kostte mij ook even om hem te vinden...
Gatherer lag eruit en manamaze vond hem niet. Dus maar gegoogled. Hij zit in scars of mirrodin. Wat ik zou bedenken is de tokens zo exilen dat ze zsm weer terugkomen ofzo... Verder weet ik het niet
Als je een token exilet, kan hij sowieso nooit meer terugkomen.

Een token dat in een andere zone dan de battlefield terechtkomt, verdwijnt namelijk in zijn geheel.


Dit is 'm by the way:

Afbeelding
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

altx schreef:Een token dat in een andere zone dan de battlefield terechtkomt, verdwijnt namelijk in zijn geheel
Lol wist ik niet eens. Ik wist alleen dat het zo was als ie naar graveyard ging...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dissallow exile?

Bericht door Dragonheart »

linforth schreef:is er een kaart die het exilen van kaarten teniet doet.

oftewel die de tokens die mimic vats maakt op het veld kan houden
Nee.
(Ok misschien toch wel, je kunt de end of turn trigger stifflen)
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Weet inderdaad zo snel geen permanente oplossing. Je zou het wel een beurt uit kunnen stellen denk ik met bijvoorbeeld Trickbind ofzo. Als je die nou met een andere imprint elke beurt weet te spelen dan kan het denk ik.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

wat wil je daar mee counteren dan? het feit dat je hem moet exilen is geen triggered ability
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Jibz schreef:wat wil je daar mee counteren dan? het feit dat je hem moet exilen is geen triggered ability
Niet triggered? Ik dacht dat triggered betekende dat er iets moest gebeuren om het effect af te laten gaan in dit geval het begin van de end stap bereiken.

Maar als dat niet triggered is dan zit ik fout.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

In principe zou je sommige triggert abilities zo kunnen definieren. Maar het is niet eens een ability
Als er zou staan "that creature gains "at end of turn, sacrifice this creature"", zou er nog over te praten zijn.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

"Exile it at the beginning of the next end step"
is wel degelijk een triggered ability. En dus te counteren met Stifle of Trickbind.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

The Quizmaster schreef:"Exile it at the beginning of the next end step"
is wel degelijk een triggered ability. En dus te counteren met Stifle of Trickbind.
Dit is toch een voorbeeld van een delayed triggered ability?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

The Quizmaster schreef:"Exile it at the beginning of the next end step"
is wel degelijk een triggered ability. En dus te counteren met Stifle of Trickbind.
serieus? klinkt onlogisch...
krijgt hij dan gewoon die triggered ability?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie