Inhoud Fire and Lightning premium deck eindelijk bekend

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Inhoud Fire and Lightning premium deck eindelijk bekend

Bericht door wizardofoss »

Elf dagen voordat het deck verkocht mag worden is eindelijk bekend geworden wat we voor een Fire and Lightning kaarten kunnen verwachten. De meest waardevolle kaarten: Chain Lightning, Grim Lavamancer, Figure of Destiny, Ball Lightning en Price of Progress. Verder oa 2x Mogg Fanatics, 2xJackal Pup, een playset Lightning Bolt, een Pillage, Fireblast en een Browbeat. Nog 3 rares: Hammer of Bogardan, Jaya Ballard, Task Mage en Reverberate.

Is dit een slorige 30 euri waard? Ik moet zeggen dat ik wel in verleiding wordt gebracht. De Lavamancer en Figure of D. waren voor gisteravond nog helemaal niet uitgelekt, dat zijn wel mooie aanwinsten. Ik heb niet zoveel met foil, maar een stapel foil mountains en 4 glimmende bolts vind ik toch ook wel leuk.

Ik vind het deck in ieder geval meer waar voor je geld dan het premium Sliver deck. Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik denk dat het zeker zijn geld waard is, gezien de prijs die je zou betalen als je die kaarten los gaat kopen.
Heb zelf in zijn algemeenheid niks met rood en heb ook niks met foil, voor mij is het dus sowieso niks. De Figure of Destiny is natuurlijk wel erg tof, al was het maar als pimpkaart voor mijn witte kithkin deck.

Ben hem al voor 23eu online tegengekomen bij een nederlandse shop trouwens.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Da's wel een hele mooie prijs 23 euri. Bij welke shop was dat?
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Eltee's Lair Het is niet zo'n mooie shop maar vaak wel vrij goedkoop. Heb er ooit eens wat boosters van oude sets gekocht voor iets van 2eu per booster :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Als je kijkt naar de non-foil prijzen van de kaarten die er in zitten is het het makkelijk waard. Figure, lavamancer en lightning zijn de kosten ongeveer waard, de rest is throw in... Alleen beetje vreemde samenstelling: 4 bolts, maar verder vrijwel alles 1-2x? Zou er bijna 4 kopen om een deck van te bouwen, maar dan heb je zoveel over.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik denk dat je wel een beetje moet oppassen dat je de waarde niet te optimistisch inschat. Het op de markt komen van producten als deze kan de prijs van de kaarten erin soms omlaag brengen. Een goed voorbeeld is het Elspeth versus Tezzeret duel deck. Elspeth was vroeger een stuk duurder dan het hele duel deck, nu geeft niemand nog maar een tientje voor de kaart.

Zo'n premium deck is wel een stuk duurder dan een duel deck dus misschien zal het vaart zo'n niet lopen met de devaluatie van de kaarten, maar als je denkt ik verkoop de duurste kaarten dan heb ik de rest gratis dan kun je van een koude kermis thuis komen.

Dat gezegd hebbende vind ik het nog steeds wel een aantrekkelijk deck; voor pakweg 23-25 eur wil ik er best 1 hebben. Lastig is alleen dat daar pakket-verzendkosten bij gaan komen bij de meeste webshops. Ben je toch weer aardig wat geld kwijt. Misschien wel meer dan wanneer je het zelf ophaalt bij een spellenspeciaalzaak.
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. :twisted:
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Vergeet niet, in het geval van Elspeth, dat het dueldeck net uitkwam, op het moment dat Elspeth uit Standard roteerde.. Ik denk dat dat laatste meer met de prijs deed dan dat dueldeck.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Aan de andere kant zijn de non-foil versie van prerelease foils vaak wat goedkoper dan je zou verwachten. Tuurlijk zal er invloed zijn, maar de prijs is vrij laag voor een hele hoop goeie kaarten. Als je de kaarten niet al hebt zou ik het zeker overwegen zo'n deck te kopen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik heb er inmiddels 1 besteld, bij spellendump. Met een beetje geluk wordt ie vandaag bezorgd. Is een beetje mijn vaste shop tegenwoordig, als je ergens een lagere prijs ziet dan kun je ze dat melden en dan doen ze een bod, meestal net iets lager. Ze doen alleen niet aan single card verkoop.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Nog niks binnen :( . Mailtje van spellendump: op weg naar het postkantoor een aanrijding gehad => vertraging...

Iemand anders wel al in bezit van het premium deck? Klopte de inhoud? Ik lees op een MTGSalvation forum dat kopers afwijkingen van de gespoilde decklist aantroffen; sommige kaarten extra erin, andere ontbrekend.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ik heb er een geopend (voor iemand anders :P ) en ik geloof dat de spoiler wel klopt. De art is trouwens echt heel mooi!
De enige reden waarom ik hem niet koop is de prijs (31,99 euro bij een lokale winkel) in verhouding met het aantal kaarten wat ik ook echt in een van mijn decks zou gebruiken (Alleen Figure of Destiny en Chain Lightning)
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Blij dat het klopte. Bijna 32 euro zou ik ook te duur vinden. Ik heb spellendump gemailed dat het deck voor 23 euro te krijgen is (nog bedankt voor die tip Elvish Presley!) en toen kreeg ik een aanbod van 22,50, waar ik op in gegaan ben. Met nog spulletjes erbij kwam ik boven de 50 euri => geen verzendkosten. Best een goede deal dacht ik.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Enig idee wat voor extra kaarten er in zaten? Als het kaarten zijn die normaal niet in het deck zitten kunnen dat leuke rarities zijn en een goede prijs vangen. Zijn het kaarten die toch al in het deck zitten, maar dan vaker dan boeit het natuurlijk wienig (al is het misschien leuk dat je dan 2 chain lightning hebt of zo).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Iemand had 2x grim lavamancer + 2x price of progress + 2x fireblast ipv 2x spark elemental + FOD + jackal pup. En schijnbaar maar 59 kaarten.
Misschien op papier meer waard, maar ik zou er toch niet blij mee zijn.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Nah, da's niet zo'n erg boeiend verschil nee.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie