Scourglass + Boggart Shenanigans + Mudbutton Torchrunner

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Scourglass + Boggart Shenanigans + Mudbutton Torchrunner

Bericht door Elvish Preshley »

Een multiplayer potje.
Speler A, B en C

Speler A activeert een Scourglass.

Is alles tegelijk kapot of bepaald iemand de volgorde waarin alles kapot gaat?

Hoe en wie bepaald de volgorde van de triggered abilities zowel speler A, B en C hebben iets doet met graveyard triggers. Active player Non active player las ik ergens, maar in multiplayer zijn dit er meerdere.

Speler B bijvoorbeeld:
Heeft een Mudbutton Torchrunner die volgens mij sowieso zijn damage doet.
Maar hij heeft ook een Boggart Shenanigans in het spel. Doet dit nog iets, of is dit dan al kapot door de Scourglass?
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

1) Alles gaat tegelijk kapot. Triggers gaan inderdaad in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler, dan van de volgende (niet-actieve) speler, dan weer van de speler daarna, enz. enz.

2) Alles ziet elkaar naar de graveyard gaan, dus Boggart Shenanigans triggert inderdaad nog doordat Mudbutton Torchrunner ook in de graveyard terechtkomt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

altx schreef:1) Alles gaat tegelijk kapot. Triggers gaan inderdaad in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler, dan van de volgende (niet-actieve) speler, dan weer van de speler daarna, enz. enz.
De NAPs volgen elkaar gewoon op in de volgorde waarin de beurten ook verlopen?
altx schreef:2) Alles ziet elkaar naar de graveyard gaan, dus Boggart Shenanigans triggert inderdaad nog doordat Mudbutton Torchrunner ook in de graveyard terechtkomt.
Hm, gevoelsmatig klopt dit niet helemaal maar ik geloof het graag :P Vreemd dat kapotte dingen nog triggeren.

Bedankt voor je reactie :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Elvish Preshley schreef: De NAPs volgen elkaar gewoon op in de volgorde waarin de beurten ook verlopen?
Yup.
Elvish Preshley schreef: Hm, gevoelsmatig klopt dit niet helemaal maar ik geloof het graag :P Vreemd dat kapotte dingen nog triggeren.
Toch klopt het ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie