win in beurt 3 met x aantal spelers (kan dit)

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

win in beurt 3 met x aantal spelers (kan dit)

Bericht door GuardianGI »

oke even de combo (wil graag weten of deze zou werken):
summoninf station+krak-clan ironworks+mycosynth lattice+sludge strider
het idee: haal 2/2 token in het spel met summonings station, deze is door mycosynth een artifact en je sac em met ironwokrs voor 2 mana, die 2 mana gebruik je met sludge strider om voor de artifact die uit het spel gaat (de token die door mycosynth een artifact is) en de token die je er in leg (omdat summoning station ge-untapt is door de stervende token) er 2 levens bij te nemen en een tegenstanders 2 te laten verliezen en dit herhaal je
met wat artifact lands en moxes is dit vrij gemakkelijk in beurt 3 op te spelen (ik doe het meestal met chrome mox en vedalken engineer) ik denk dat beurt 2 ook nog net te doen moet zijn maar goed...
mijn vraag is dus werkt dit of untapt de sumoning station niet omdat de token alleen artifcat is in het spel of komen deze niet als artifact het spel in omdat ze pas een artifact worden als ze in het spel zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik weet het niet... de vraag is, is je token nog steeds een artifact als hij in je graveyard belandt... volgens mij wel maar ik weet het niet zeker
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

"All permanents are artifacts in addition to their other types." (Mycosynth Lattice) is een static ability en die geldt altijd voor permanents, met andere woorden er is geen enkel moment dat een permanent geen artifact is met deze ability.

Dus "Whenever another artifact enters the battlefield under your control" (Sludge Strider) triggert dan voor elke permanent behalve hijzelf die onder jouw control de battlefield in komt.

Verder triggert "Whenever an artifact is put into a graveyard from the battlefield" (Summoning Station) vanaf de battlefield (niet vanuit de graveyard!) en om bovengenoemde reden is het op de battlefield een artifact en dus triggert hij.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ok wisk niet thx
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Beurt 2 krijg ik dit niet voor elkaar. Met Chrome Mox is de kans op beurt 3 ook niet fantastisch groot aangezien je door je hoge artifact count weinig kaarten zult hebben die te imprinten zijn. Het is een beetje een lastigere versie van de Thopter Foundry/Sword of the Meek/Crark-Clan Ironworks combo.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Bij nader inzien... leg maar eens uit hoe je dit in je derde beurt gaat doen. Volgens mij kan dat niet.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Beurt 2 heb je normala gezien 9 kaarten als je niet begint. De combo is 4 kaarten. Je hebt er dus 5 over om 7+6+4+1WUB te genereren. Als je 5 kaarten artifacts zijn heb je 10 mana als je de ironworks eerst speelt, een vault of whispers, sol ring en een mana crypt kunnen dit beurt 1 doen dus dat klinkt als een goed begin. We hebben dan 5 mana en een ironworks (potentieel +6 mana) en 3 van de extra kaarten gebruikt. Speel mox sapphire en tree of tales voor +2 mana voor een totaal van 7 + 10 bij saccen. Stop 14WUB in je pool. Cast lattice: 8WUB, cast station: 1WUB, maak oneindig kleurloze mana met je huidige permanents just in case, cast strider: win.

Jup, ik zou het beurt 2 kunnen hoor.

Merk op dat de sapphire ook een opal mag zijn, ik wilde het even houden bij kaarten die ik zelf ook heb.

Natuurlijk is dit totaal onwaarschijnlijk en zeer makkelijk te stoppen en vraag ik me ook af wat de topic starter in gedachten had om dit mee te doen aangezien ik er toch wel vrij exotische kaarten bij moet halen en alle non-combo kaarten moet saccen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Probeer het eens met chrome mox en vedalken engineer...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Beurt 1 chrome mox, imprint een extra strider, mana crypt, speel engineer is iig het meest logische begin. Nu nog 2 kaarten om de engineer oneindig te untappen voor 0 of 1 mana per iteratie. Voltaic key + time vault is valsspelen, maar een optie. Freed from the Real behandeld met een liquimetal coating zou het iig kunnen, maar dan kom je 1 mana te kort om het op te starten. Zelfs als je daar uit zou komen (je komt dichter in de buurt door dan de ironworks te spelen, je hebt dan een kleurloos over, maar niet een blauw) dan heb je al oneindig mana zonder dat je de combo kaarten nodig hebt, dus ik vermoed dat dat niet echt de oplossing is.

Topic starter, wil je ons alsjeblieft uit de spanning halen, hoe heb jij dit beurt 2 liggen met een artificer en een chrome mox??? (Of anders tenminste beurt 3, wat me ook al behoorlijk onwaarschijnlijk lijkt zonder verdere combo's te gebruiken).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je mag de strider niet imprinten op de mox.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ah right, een atogatog dan maar, ging uberhaupt meer om dat er de juiste kleur mana uit kan komen, niet wat er onder ligt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

beurt1:
seat of the sybod (artifact land blauw) + chrome mox (w/e je maar over heb eronder)
speel daarmee vedalken engineer op (inc de imprint 4 kaarten gebruikt)

beurt2: je hebt nu mogelijkhijd tot 4 mana liggen.
je speel er een artifact land bij op dus totaal max 5 mana,
van die 5 mana speel je krark-clan ironworks en met 1 mana over sac je 2 landjes en chrome voor 6 mana, daar speel je mycosynth van op en dan met nog 1 mana over kun je vedalken voor nog 2 mana sacraficen maar kom je uiteindelijk te kort.
berut3:
maakt niet veel uit, 0 kostende artifacts voor extra mana of gewoon een landje er bij maakt niet veel uit als je die sumoning station maar op leg (zijn trouwens betere alternatieven voor als zo veel moeite doen om aan 7 mana te komen op beurt 3)
speel je sumoning station op, die gebruik je, sac je de token voor 2 mana, dit doe je 2 keer van die mana speel je sludge strider en je bent binnen.
in multiplayer beginnen dan heb je wel je drawstep op beurt 1( en dan heb je die 3e berut dus aleen nodig voor het trekken van een extra 0 kostende artifact of landje of w/e of voor untapstep maakt niet uit) ben je er precies.

maar goed is wel absoluut best case scenario, overige kaarten zou ik ook graag meer search artifact kaarten etc. hebben, maar met maar 1 artifice in mijn bzit en verder eigenlijk niet veel ga ik maar gewoon weer terug naar een control deck xD

(sorry als het taalgebruik een ramp is maar ben moe en heb de boel nog een keer herschreven kwam 1 kaart draw te kort om het in beurt 2 te doen xD)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het probleem zit hem zo te zien in de Sludge Strider en zijn gekleurde manasymbolen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik denk zomaar dat de lattice je daar helpt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Waar.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie