is dit een goede ruil

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

is dit een goede ruil

Bericht door linforth »

vinden jullie dit een goede ruil?

VAN MIJ
2xskithryx the blight dragon
1xmimic vat
1xsword of body and mind
1xwurmcoil engine(pre release)
VS
3x baneslayer angel
VAN HEM

ik vraag me af of na mirrodin besieged the blight dragon meer waard wordt, zelfde voor wurmcoil.

nja tips zijn welkom
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik vraag me af of Baneslayer niet steeds iets minder wordt. Ik denk niet dat de overige kaarten veel duurder gaan worden.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Wel een goeie trade toch? Tenminste qua waarde :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is de staat en de set van de kaarten?

Ik denk dat het mogelijk is dat op de lange termijn de baneslayers meer waardevast blijken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

de ruil

Bericht door linforth »

Al zijn baneslayers zijn n/m en komen uit de m11 serie.

ik dacht inderdaad ook dat baneslayer meer zijn waarde zou behouden.
kan me moeilijk voorstellen dat je hem ooit bij nedermagic ofzo voor een 10tje meepakt.

groet Thomas
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik denk dat als je veel ruilt je jouw deel wilt om nu winst te maken. Als je weinig ruilt dan wil je de baneslayers omdat die waarschijnlijk langer hun waarde zullen houden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

mimic vat gaat stijgen in prijs, meer kan ik niet zeggen of de andere meer waard worden.

baneslayers zijn wel altijd leuk geweest jah.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Op welke termijn, mimic vat is over 5 jaar een crap rare met 99% zekerheid.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het hangt denk ik vooral af van Wizards. Wordt het infect deck veel beter dan nu? Dan kan Skittles duurder worden. Wordt Baneslayer Angel gereprint in M12? Indien niet, dan zal de waarde dalen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

M10 baneslayer: 30+, M11 wordt gedrukt, baneslayer 15+, ik weet zo net nog niet of het niet reprinten de waarde laat dalen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Idd.

En of hij nu ge-reprint wordt of niet, hij is sowieso nog wel een tijdje legal in Standard.

Maar dat is mijns inziens dan ook gelijk de belangrijkste reden waarom deze kaarten relatief zo duur zijn. In andere formaten zijn ze toch een stuk minder interessant.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De prijsdaling van Baneslayer Angel is niet alleen een gevolg van de grotere aantallen die gedrukt zijn. Het ding wordt in geen enkel serieus deck meer gespeeld (standard). Aangezien T2 voor veel kaarten nog steeds de belangrijkste prijs bepalende factor is, doet dit natuurlijk weinig goeds voor de prijs. Als ze in M12 (zo op de gok roteert M11 dan ergens in de herfst uit) Baneslayer niet opnieuw drukken dan denk ik dat de prijs zeker nog verder zakt. De engel is op het randje speelbaar in extended en dat was het verder.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Mimic vat krijgt ook intresse bij legacy etc, het zal mij niet verbazen dat die prijs juist gaat stijgen om die reden alleen al.

waarom zou ie waardeloos worden?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Omdat over ongeveer 1 maand iedereen er eindelijk achter is dat het ding toch niet zo goed is.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik denk persoonlijk dat over 5 jaar (bv) er een goeie kans is dat de baneslayers elk 5-7 euro zijn, de vat als crap rare telt en de andere 3 soorten kaarten tussen 2 en 4 zullen varieren. Tenzij de sword toch beter blijkt dan hij lijkt, ik vind hem een stuk slechter dan de oudere, maar misschien alleen vanwege de naam verwacht ik dat hij de 4 euro wel houdt.

Dit is er vanuit gegaan dat magic zich op een zekere manier ontwikkeld, het kan natuurlijk dat een van de kaarten zeer belangrijk wordt in een bepaald legacy deck en dat dan de prijs pushed, zoals bv met sneak attack of show and tell. Kijkend naar de kaarten is skittles een domme beuker die draait op een keyword en die mana nodig heeft om hem echt leuk te maken: kans is klein. Wurmpie is goed, maar geen kaart die belangrijk zal zijn in zo'n deck tenzij het heel belangrijk wordt om artifacts te kunenn saccen, want dan zorgt hij voor 3. Baneslayer is ook een dom creature, maar wel de beste van de 3. De sword heeft iets meer mogelijkheden, maar is wel vooral beatdown georienteerd. Het is moeilijk voor te stellen dat er een deck hem zal spelen over de originele swords of jitte. De vat zou alleen misschien cool kunnen zijn door een combo deck, maar komt zoveel vaker voor, zijnde rare, dat de prijs toch waarschijnlijk niet heel hoog zal gaan, zelfs als hij veel gespeeld wordt. Een eventueel "overextended" formaat zou dit een tikkeltje kunnen veranderen, maar ik zou denken dat dit in het voordeel van het beste creature zou werken. Gaan voor die baneslayers dus.

Dit is natuurlijk wel allemaal koffiedik kijken, maar op zo'n termijn zet ik dus mijn geld op baneslayers.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie