Oneindig tokens

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ProfessorChaos
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 08, 2011 4:25 pm

Oneindig tokens

Bericht door ProfessorChaos »

heey,

ik ben een edh deck aan het maken , vooral met tokens en ik was aan het denken voor een zalige combo, maar dan heb ik een groen/rood/zwart creature nodig die mij een groen mana geeft telkens als ik een ander creature leg. bestaat zo'n kaart ??

de combo gaat zo:

Eerst speel ik ant queen, dan mag ik voor 2mana (1groen) een token leggen
dan speel ik dat creature voor mana , als dat bestaat en kopieer dat met heat shimmer dan krijg ik terug 2 mana en dan kan ik dat doen tot in het oneindige

Bestaat zo'n kaart en is zo'n combo niet gebanned ??

ps: mijn commander is rood/groen/zwart dus ik mag geen andere kleuren gebruiken
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

carnival of souls, essence warden en phyrexian altar houdt je mana en tokens constant. Leg er een doubling season naast en je gaat er op vooruit kwa tokens en met een gekopieerde warden kwa leven.

Eartcraft + squirrel nest is alleen veel simpeler.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ProfessorChaos
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 08, 2011 4:25 pm

Bericht door ProfessorChaos »

mag dat wel die earthvraft en quirrel nest ?? voor die tokens te tappen moet je toch een beurt wachten met summoning sickness , of niet ??
ProfessorChaos
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: za jan 08, 2011 4:25 pm

Bericht door ProfessorChaos »

als da zo is geef ik ze gewoon allemaal haste met Mass Hysteria :p
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Earthcraft zegt "Tap an untapped creature you control: Untap target basic land."

Zo'n ability heeft geen last van summoning sickness. Summoning sickness is alleen van toepassing bij aanvallen en bij tap-abilities met het tap-symbool (en untap-abilities met het untap-symbool).

Als er geen tap-symbool staat, maar het woord "tap" gewoon uitgeschreven is, dan hebben ze dus geen last van summoning sickness.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Stel je zo voor dat de craft het is die eist dat ze tappen. Zelf hebben ze zoiets van whatever, dat kunnen we nog helemaal niet, maar die ability doet het. Dus kan het,
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

pi schreef:Stel je zo voor dat de craft het is die eist dat ze tappen. Zelf hebben ze zoiets van whatever, dat kunnen we nog helemaal niet, maar die ability doet het. Dus kan het,
Apparte uitleg, maar helemaal waar. :P
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Zeg maar het woord tap betekent "zwart tappen" en een tap symbool betekent een controle of ze wel wettelijk gemachtigd zijn te tappen
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik had ff toe moeten voegen aan het einde "Dus kan het omdat het de craft is die ze tapt, niet zijzelf.". Maar ik vind het al heel wat dat ik na mijn verjaardagsfeestje om half 5 's nachts nog iets enigzins zinnigs kon posten :P.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie