Vragen over de Knight of the Reliquary

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Vragen over de Knight of the Reliquary

Bericht door Master of Chaos »

Stel, de tegenstander valt aan met een Hill Giant en ik wil blocken met mijn Knight of the Reliquary die nog 2/2 is, omdat ik geen landjes in mijn graveyard heb. Kan ik nadat ik de Hill Giant heb geblockt, aan het eind van de declare blockers-step, mijn Knight of the Reliquary nog tappen voor zijn ability en toch nog de 2 damage doen op de Hill Giant zodat ik hem daarna met een Lightning Dart :P nog kan doden? Dus, kan ik hem wel tappen, of kan ik hem helemaal niet tappen, of kan ik hem wel tappen maar daet hij dan geen combat damage meer?
In het geval dat hij wel kan tappen en ook de combat damage kan doen, doet hij dan 3 damage ipv. 2, omdat er ondertussen door zijn ability wel 1 landje in de graveyard ligt?

Ik hoop dat iemand mijn hele verhaal kan beantwoorden, want het is best wel belangrijk voor mijn deck :D
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Je kan hem wel blokken, maar als je dan zijn tap ability gebruikt doet hij geen schade.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

lolloler hierboven heeft het fout.

Je blockt. Je krijgt priority om dingen te doen. Je tapt hem om een landje te saccen en zoeken. Hij is nu een blockende 3/3 als we bij de combat damage step aan komen. Natuurlijk heb je trouwens dat witte landje gezicht die hem protection kan geven he? ;)

Al dan niet getapt zijn heeft geen invloed op blockers als ze eenmaal als blocker aangewezen zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ik dacht ook wat Pi nu zegt, maar ik speelde tegen een toch heel ervaren speler die zelf ook Zoo speelt :twisted:
Weet iemand of er ergens een Rules-pagina is waar hier iets over staat?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Vanaf de Sixth Edition-rules, doen getapte beesten gewoon schade. Dit staat dus gewoon in de basisregels, op de magicthegathering.com-site, kan je deze makkelijk vinden.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Eventueel kun je aangeven dat je het gehoord hebt van iemand die nu 13 jaar speelt, dus die ook wel wat ervaring heeft. Ik geloof dat The Quizmaster voor wat betreft ervaring in dezelfde buurt zit.

Punt met dit in de regels opzoeken is dat er niets over in de regels zal staan. De regels beschrijven namelijk alleen dingen waar regels voor nodig zijn. Je kunt dus concluderen dat als er geen regel is die zegt dat getapte creatures geen damage doen, het omgekeerde waar moet zijn en dat ze dus wel damage doen.

Ik zou de bewijslast bij de ander leggen. Als hij een regel kan tonen waarin staat dat getapte creatures geen damage doen dan geef je hem gelijk. Wel even als eis stellen dat het uit de nieuwste versie van de regels moet komen, ik kan ook wel een 4th edition regelboekje ergens opvissen indien nodig :P.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ok, dank jullie wel :D
Plaats reactie