[EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hey,

en weer een nieuwe lijst:

// Deck file for Magic Workstation (http://www.magicworkstation.com)

// Lands
1 [MM] Tower of the Magistrate
1 [DS] Blinkmoth Nexus
1 [OD] Deserted Temple
1 [SOK] Miren, the Moaning Well
1 [AQ] Mishra's Factory (2)
1 [MOR] Mutavault
1 [TSP] Academy Ruins
1 [WL] Winding Canyons
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [SC] Temple of the False God
15 [ZEN] Island (1)
1 [FUT] Tolaria West
1 [UL] Faerie Conclave
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
1 [WWK] Halimar Depths
1 [WWK] Dread Statuary
1 [WWK] Eye of Ugin
1 [ROE] Eldrazi Temple
1 [AL] Soldevi Excavations
1 [TSP] Vesuva
1 [MM] Saprazzan Cove
1 [MI] Flood Plain
1 [MI] Bad River
1 [M11] Mystifying Maze

// Creatures
1 [TE] Tradewind Rider
1 [MR] Solemn Simulacrum
1 [PLC] Chronozoa
1 [SC] Shoreline Ranger
1 [CHK] Keiga, the Tide Star
1 [M10] Sphinx Ambassador
1 [ON] Callous Oppressor
1 [AN] Old Man of the Sea
1 [PLC] Body Double
1 Clone
1 [SOK] Sakashima the Impostor
1 [LRW] Shapesharer
1 Vesuvan Doppelganger
1 [TSP] Vesuvan Shapeshifter
1 [MOR] Vendilion Clique
1 [US] Gilded Drake
1 [MR] Duplicant
1 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir
1 [LRW] Mulldrifter
1 [FUT] Epochrasite
1 [RAV] Drift of Phantasms
1 [LE] Willbender
1 [ROE] It That Betrays
1 [ROE] Artisan of Kozilek
1 [ROE] Sphinx of Magosi
1 [WWK] Thada Adel, Acquisitor
1 [ROE] Ulamog, the Infinite Gyre
1 [SH] Volrath's Shapeshifter
1 [M10] Djinn of Wishes
1 [ON] Riptide Shapeshifter
1 [CHK] Jushi Apprentice
1 [EX] Keeper of the Mind
1 [M11] Stormtide Leviathan
1 [ROE] Lighthouse Chronologist

// Spells
1 Braingeyser
1 [MOR] Mind Spring
1 [US] Stroke of Genius
1 [DS] Sword of Fire and Ice
1 [DS] Sword of Light and Shadow
1 [BOK] Umezawa's Jitte
1 [JU] Keep Watch
1 [ON] Blatant Thievery
1 [FD] Vedalken Shackles
1 [ZEN] Rite of Replication
1 [DK] Dance of Many
1 [MR] Loxodon Warhammer
1 [TE] Capsize
1 [VI] Desertion
1 [FD] Acquire
1 [MM] Bribery
1 [SOK] Overwhelming Intellect
1 [CFX] Traumatic Visions
1 [RAV] Muddle the Mixture
1 [CHK] Journeyer's Kite
1 [CHK] Sensei's Divining Top
1 [TE] Scroll Rack
1 [M11] Crystal Ball
1 [P3] Capture of Jingzhou
1 [P2] Temporal Manipulation
1 [TE] Time Warp
1 [MI] Mystical Tutor

// Sideboard

SB: 1 [P3] Sun Quan, Lord of Wu

Ik heb vooral een beetje het gevoel dat de creatures die niet zeg maar huge zijn, underpowered zijn. Veel creatures zou ik nooit met een clone willen kopieren zeg maar. Aan de andere kant vind ik het best moeilijk om goede creatures te vinden in blauw, met name goedkope creatures die best ok zijn, zijn zeldzaam.

Een oplossing die ik zie is meer goedkope carddraw zodat ik meer land pak en sneller aan de mana kom voor duurdere creatures, maar dan ben ik de eerste paar beurten redelijk open (en ben er denk ik niet klaar voor om een timetwister te gaan kopen). Ook zou ik graag aardig wat creatures in het deck houden omdat dat beter werkt met de generaal. Syg, river cutthroat zou best wel ideaal zijn voor het deck, maar dat staan de formaat regels helaas niet toe.

Dit zal wel de eerste versie zijn die ik daadwerkelijk ga spelen. Alle kaarten zijn ondertussen aangeschaft, waarbij een laatste paar nog binnen moeten komen vanuit amerika. (Blijkbaar is een summer versie van de mishra's factory of een engelstalige capture of jingzhou best lastig...)

Ik twijfel nog over de eye of ugin long term is ie best goed, short term doet ie niks. vergelijkbaar verhaal voor eldrazi temple.

Anyway, iemand commentaar of suggesties?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
royal assassin
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 7:28 pm

Bericht door royal assassin »

misschien is control magic ook geen slecht idee
Trained in the arts of stealth, royal assassins choose their victims carefully, relying on timing and precision rather than brute force.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goede suggestie. Het probleem van zulke kaarten is dat 1 disenchant op een verkeerd moment zorgt dat je het creature ook weer kwijt bent. Ik zie bribery en acquire als betere kaarten omdat die 1x hun ding doen en er dan niks achterblijft om te slopen om te zorgen dat het creature terug gaat naar de eigenaar.

Toch moet ik misschien nog even iets meer over de control magic denken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Andere kaarten die overnemen zonder enchantments zijn Gather Specimens, Memnarch, Govern the Guildless, Keiga, the Tide Star en Roil Elemental
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kleine update:

// Lands
1 [MM] Tower of the Magistrate
1 [DS] Blinkmoth Nexus
1 [OD] Deserted Temple
1 [SOK] Miren, the Moaning Well
1 [AQ] Mishra's Factory (2)
1 [MOR] Mutavault
1 [TSP] Academy Ruins
1 [WL] Winding Canyons
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [SC] Temple of the False God
15 [ZEN] Island (1)
1 [FUT] Tolaria West
1 [UL] Faerie Conclave
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
1 [WWK] Halimar Depths
1 [WWK] Dread Statuary
1 [WWK] Eye of Ugin
1 [ROE] Eldrazi Temple
1 [AL] Soldevi Excavations
1 [TSP] Vesuva
1 [MM] Saprazzan Cove
1 [MI] Flood Plain
1 [MI] Bad River
1 [M11] Mystifying Maze

// Creatures
1 [TE] Tradewind Rider
1 [MR] Solemn Simulacrum
1 [PLC] Chronozoa
1 [SC] Shoreline Ranger
1 [CHK] Keiga, the Tide Star
1 [M10] Sphinx Ambassador
1 [ON] Callous Oppressor
1 [AN] Old Man of the Sea
1 [PLC] Body Double
1 Clone
1 [SOK] Sakashima the Impostor
1 [LRW] Shapesharer
1 Vesuvan Doppelganger
1 [TSP] Vesuvan Shapeshifter
1 [MOR] Vendilion Clique
1 [US] Gilded Drake
1 [MR] Duplicant
1 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir
1 [LRW] Mulldrifter
1 [FUT] Epochrasite
1 [RAV] Drift of Phantasms
1 [LE] Willbender
1 [ROE] It That Betrays
1 [ROE] Artisan of Kozilek
1 [ROE] Sphinx of Magosi
1 [WWK] Thada Adel, Acquisitor
1 [ROE] Ulamog, the Infinite Gyre
1 [SH] Volrath's Shapeshifter
1 [M10] Djinn of Wishes
1 [ON] Riptide Shapeshifter
1 [CHK] Jushi Apprentice
1 [EX] Keeper of the Mind
1 [M11] Stormtide Leviathan
1 [ROE] Lighthouse Chronologist

// Spells
1 Braingeyser
1 [MOR] Mind Spring
1 [US] Stroke of Genius
1 [DS] Sword of Fire and Ice
1 [DS] Sword of Light and Shadow
1 [BOK] Umezawa's Jitte
1 [JU] Keep Watch
1 [ON] Blatant Thievery
1 [FD] Vedalken Shackles
1 [ZEN] Rite of Replication
1 [DK] Dance of Many
1 [MR] Loxodon Warhammer
1 [TE] Capsize
1 [VI] Desertion
1 [FD] Acquire
1 [MM] Bribery
1 [SOK] Overwhelming Intellect
1 [CFX] Traumatic Visions
1 [RAV] Muddle the Mixture
1 [CHK] Journeyer's Kite
1 [CHK] Sensei's Divining Top
1 [TE] Scroll Rack
1 [M11] Crystal Ball
1 [P3] Capture of Jingzhou
1 [P2] Temporal Manipulation
1 [TE] Time Warp
1 [MI] Mystical Tutor

SB: 1 [P3] Sun Quan, Lord of Wu

Alleen de Jace moet nog even binnenkomen.

Over de kaarten die Fewter voorstelt:

Gather Specimens,

Zelden zul je hier 2 creatures mee pakken. 6 mana is dan best wel veel, voor 7 heb je al blatant thievery of memnarch. Wat zou je eruit halen hiervoor?

Memnarch,

Voor 7 mana en dan nog een hoop extra investering zonder dat ik hem erg goed kan beschermen twijfel ik een beetje over hoe goed deze kaart zal werken. Uit de kaarten die je noemde is dit degene die ik het meest overweeg.

Govern the Guildless,

Ook weer erg duur. 8 mana om gegarandeerd een creature te jatten, voor die hoeveelheid kan ik zo ongeveer beter zelf casten.

Keiga, the Tide Star,

Ik speel haar al, goeie kaart, goeie stats.

Roil Elemental

Gaat veel te makkelijk dood.

In het algemeen vraag ik me af waarom ik 6-7 mana kaarten zou willen spelen hiervoor als ik ook voor 2-5 mana creatures kan jatten of kopieren. Ik vind het sowieso niet erg als mijn tegenstanders de creatures houden, kunnen ze er lekker anderen mee gaan pesten.

Sorry voor de late reactie trowens, heb op de een of andere manier je reactie gemist.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

uhm 2 dingen wat is EDH (war staat de term voor?:P
en in je equipment lijstje miste ik sythe if the wretched (aangezien je het over creatures stelen had)
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Elder Dragon Highlander, in het kort, kies een generaal, op je kaarten mogen alleen manasymbolen van die kaart zijn kleur(en) voorkomen. Je deck bouw je verder volgens highlander regels, dus alles wat normaal 4x mag slechts 1x. De generaal begint buiten het spel en mag je vanaf daar spelen voor zijn casting cost +2*X, waar X het aantal keer dat je hem al zo gespeeld hebt, Sun Quan kost dus 4UU, dan 6UU, dan 8UU, etc.

Die scythe is een goeie suggestie. Zeker een overweging waard.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

haha ok dankje, mogt standaart magic beginnen te vervelen(niet waarschijnlijk maar goed) zal ik die optie zekker eens in de groep gooien dan xD
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb gelijk een scythe meegenomen in een bestelling.

Ik kan EDH aanraden, erg leuk. Onderschat niet hoe goed zulke decks kunnen zijn. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik ook een normale multiplayer pot kon winnen met zo'n deck, met alleen de generaal regel ingesteld en dus niet de normale 40 levens (ja, had ik in de uitleg gemist).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

woensdag voor het eerst het deck gespeeld:

Beetje opbouw in de eerste beurten en mijn plannetje kon starten. in beurt 3 gooide ik mijn volrath's shapeshifter neer. Een 0/1, wie is daar nou van onder de indruk..? Nou de sen triplets speler wel als je de volgende beurt een it that betrays discard, auwch. Dat leverde een reflecting pool en een stoneforge mystic op, leuk, lekker ff zoeken naar sword of light and shadow :). Volgende beurt maar eens de lin sivvi, defiant hero aangevallen, met als resultaat een plains en een umezawa's jitte, note: geen eigen jitte spelen! Ik speelde nog een vedalken shackles er bij en jatte ook nog lin sivvi elf.

Ik vond dat ik wel lekker ging zo, maar helaas dacht de triplets speler daar een tikkeltje anders over, beacon of unrest op de it. Aww, nu was mijn shapeshifter weer een 0/1 :(. Sterker, hij had ook nog een lightning greaves, dus de it kwam ook nog eens meteen even bij mij buurten! Dat was niet zo goed voor de kaarten aan mijn kant!

Volgende beurt riptide shapeshifter gediscard en de volrath's shapeshifter gesacced voor "leviathan". Stormtide leviathan vond het wel leuk om mee te doen en hield de it op afstand. Volgende beurt ethersworn adjundicator gejat met de shackles en aangevallen met de leviathan. Toen time warp gespeeld en in de extra beurt aangevallen met de leviathan en adjundicator, dat was een flinke hap uit de triplets! Zeker met de sword en jitte er bij om eventueel dingen terug te halen, levens te gainen en voor zwitsers zakmes te spelen.

Triplets deed een hoop spelen, en... Eigenlijk niet veel meer. Ik val hem precies voor zijn laatste 14 levens aan, geen idee wat zijn plan was! It is weer in mijn yard en ik speel de volrath's shapeshifter opnieuw, denkend dat ik er lekker voor sta.

Helaas, lin sivvi speelt een rout, die ik had moeten counteren, maar dat bedacht ik te laat :( iets te veel bier gecombineerd met dat ik met de meeste van mijn decks blij met mass removal ben. Niet getreurd, gewoon opnieuw opbouwen, heb een volle hand, een stroke of genius, verschillende soorten library manupulation, moet kunnen. Riptide shapeshifter pakt beide equipment op en begint het afmaak werk. Lin sivvi gooit een maze of ith neer, dat was niet de bedoeling! Dan toch maar de shapeshifter saccen voor een eldrazi... En toen was helaas de tijd op, het was duidelijk dat het potje nog lang ging duren en hoewel mijn positie best goed was kan lin-sivvi heel explosief zijn. We besloten het een remise te noemen, uiteindelijk waren het 2 decks van mij, dus ik won sowieso! ;)

Steel hellkite van Scars of Mirrodin maakt een goeie kans in het deck te komen. Verder moet ik nog kijken hoe de set zich ontwikkeld. Misschien zitten er wel genoeg goeie artifact creatures in om het deck daar meer op te baseren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vandaag weer een paar potjes.

Wat doe je als je tegenstander voor callous oppressor "avatar" zegt? Jup, een beetje bang zijn. De avatar of woe volgde de beurt er op. De boel gaat rond, ik speel niet veel. Avatr sloopt de opressor in de beurt voor mijne, ik speel daarna teferi en sakashima, die de avatar kopieert :). Guess what died next?

Ander potje nam ik 4 beurten achter elkaar met de 3 time warp effecten en een beetje hulp van een mystical tutor. Dat was flink wat damage die uiteindelijk laatste beurt gedaan werd.

Nog een ander potje lukte het helaas niet om met shapesharer de ander zijn mirror entity een kopietje te maken van diezelfde speler zijn zur. Helaas, dan maar de entity atten, Sun Quan droppen en aanvallen voor heel veel.

Veel lol gehad, en het deck voelde vrij sterk aan. Crystal ball deed vooral goed zijn best. Er waren een paar kaarten waar ik minder enthousiast over ben, maar eerst nog wat meer testen voor ik een conclusie trek. Ik zie een mogelijk pad om in te slaan in de vorm van timetwister achtige kaarten aangezien wat dit deck uiteindelijk wil het droppen van zoveel mogelijk land is. Ik denk ook dat een paar mass removal spells een goed idee zou zijn, ik heb eigenlijk net wat te weinig om me goed te verweren tegen artifacts en enchantments.

Ik won 3 van de 3 btw.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dilemma:

Er zijn in ieder geval 4 kaarten die sorceries uit mijn yard terug kunnen halen, er zijn in ieder geval 3 blauwe tutors die ze behoorlijk kunnen zoeken. Er zijn nog wel wat meer kaarten die me meer beurten kunnen geven en ook zijn er best wat manieren om oneindig beurten te gaan. Daarnaast heeft blauw een aantal hele leuke kaarten die me veel kaarten laten pakken voor weinig (zoals eerder genoemde timetwister die ook nog eens heel leuk alle gebruikte beurten neem kaarten terug brengt naar mijn lib voor hergebruik. Blauw heeft dan ook nog een hoop card filtering.

Ik denk dat het goed mogelijk is om dit om te toveren in een deck dat relatief weinig, maar wel heel goeie beesten speelt en dan te mikken op wat leuke dingen neer gooien, generaal er bij en dan een paar extra beurten nemen voor de win. Zelfs zonder een oneindige combo toe te voegen denk ik dat dit zeer efficient kan zijn. Het voelt alleen eigenlijk wat te sterk aan voor mijn groep / EDH. Er is maar heel weinig wat je kunt doen tegen extra beurten nemen anders dan de spells counteren en counters zijn best een slecht idee in multiplayer.

Ik weet zeker dat dit niet is hoe EDH voor de meeste spelers werkt. Veel vaker is het coole dingen doen en lol hebben, niet hoe kan ik zoveel mogelijk winnen. Punt is dat voor mij het bovenstaande is hoe ik coole dingen doe, niet de meest bijzondere effecten spelen, maar kleinere effecten combineren met een hoop synergie door het deck heen (ja, 100 kaarten highlander en ik ga mikken op synergie waar veel het al moelijk vinden om dat in een normaal deck te doen... ;). Potjes winnen is bijzaak, maar meestal wel het bewijs dat de verzonnen strategie werkt en daarom belangrijk.

Het dilemma is dus, ga ik het deck wel in deze richting upgraden?

Daar komt bij dat de investering in een twister natuurlijk behoorlijk groot is, dus zou lullig zijn om er dan niks mee te doen (al wil ik uiteindelijk wel een keer de P9 compleet hebben en de twister is sowieso de enige die mag in EDH).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nieuwe lijst:

// Lands
1 [MM] Tower of the Magistrate
1 [OD] Deserted Temple
1 [AQ] Mishra's Factory (2)
1 [TSP] Academy Ruins
1 [WL] Winding Canyons
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [SC] Temple of the False God
16 [ZEN] Island (1)
1 [FUT] Tolaria West
1 [UL] Faerie Conclave
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
1 [WWK] Halimar Depths
1 [WWK] Dread Statuary
1 [AL] Soldevi Excavations
1 [TSP] Vesuva
1 [M11] Mystifying Maze
1 [CFX] Reliquary Tower
1 [ON] Riptide Laboratory
1 [ZEN] Magosi, the Waterveil
1 [MI] Flood Plain
1 [MI] Bad River
1 [ROE] Evolving Wilds
1 [TSP] Terramorphic Expanse
1 [SHM] Moonring Island
1 [SOK] Miren, the Moaning Well

// Creatures
1 [MR] Solemn Simulacrum
1 [ON] Callous Oppressor
1 [PLC] Body Double
1 Clone
1 [SOK] Sakashima the Impostor
1 Vesuvan Doppelganger
1 [TSP] Vesuvan Shapeshifter
1 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir
1 [ROE] Artisan of Kozilek
1 [ROE] Sphinx of Magosi
1 [WWK] Thada Adel, Acquisitor
1 [M10] Djinn of Wishes
1 [ON] Riptide Shapeshifter
1 [M11] Stormtide Leviathan
1 [ROE] Lighthouse Chronologist
1 [SOM] Wurmcoil Engine
1 [SOM] Steel Hellkite
1 [ROE] Echo Mage
1 [SC] Mischievous Quanar
1 [RAV] Drift of Phantasms
1 [TE] Tradewind Rider
1 [CHK] Jushi Apprentice
1 [SOM] Grand Architect
1 [ON] Aphetto Alchemist
1 [AN] Old Man of the Sea
1 [M11] Scroll Thief
1 [WL] Ophidian
1 [US] Gilded Drake
1 [EX] Dominating Licid
1 [UD] Thieving Magpie
1 [P3] Lu Xun, Scholar General
1 [LE] Willbender

// Spells
1 [DS] Sword of Light and Shadow
1 [ZEN] Rite of Replication
1 [TE] Capsize
1 [FD] Acquire
1 [MM] Bribery
1 [CHK] Journeyer's Kite
1 [CHK] Sensei's Divining Top
1 [TE] Scroll Rack
1 [M11] Crystal Ball
1 [P3] Capture of Jingzhou
1 [P2] Temporal Manipulation
1 [TE] Time Warp
1 [MI] Mystical Tutor
1 [WWK] Jace, the Mind Sculptor
1 [SOM] Mimic Vat
1 [TSP] Walk the Aeons
1 [PT] Personal Tutor
1 [LG] Recall
1 [BOK] Umezawa's Jitte
1 [MR] Loxodon Warhammer
1 [VI] Desertion
1 [RAV] Muddle the Mixture
1 [DS] Sword of Fire and Ice
1 [RAV] Followed Footsteps
1 [US] Stroke of Genius
1 Braingeyser
1 [DK] Dance of Many

// Sideboard
SB: 1 [P3] Sun Quan, Lord of Wu

Dit deck kan niet oneindig gaan, als ik ga goldfishen is 1000+ beurten nemen wel redelijk mogelijk. In de praktijk moet ik daarvoor zoveel verschillende kaarten voor in het spel of hand hebben dat dat niet zo realistisch is, maar aan de andere kant is 5 beurten achter elkaar nemen niet verschrikkelijk gek.

Er zijn vele kaarten die dit deck wel (en consequent) oneindig laten gaan, de generaal is dan totaal niet relevant meer. Lu Xun die er nu ook in zit zou dan bv beter zijn voor de extra kaarten. Ik heb besloten dat oneindig beurten me in ieder geval een stap te ver is, Timetwister gaat er dus hooguit in zijn eentje in (want dan kan het niet oneindig zijn), maar hoogstwaarschijnlijk gewoon niet.

De wijzigingen aan het deck mikken vooral op creatures spelen / jatten / kopieren voor ik Sun Quan op kan leggen en meer synergie met de extra beurten nemen. Ik heb het aantal landjes wat opgehoogd omdat ik daar problemen opmerkte: 6 mana is wel behoorlijk veel voor een generaal en het deck heeft hoe dan ook vaak genoeg te doen met veel mana.

Ik blijf het gevoel hebben dat het deck te veel mikt op beurten nemen, maar dat wanneer je dat niet doet de blauwe creatures niet sterk genoeg zijn. Ziet iemand een oplossing die beter kan werken?

Veel meer control lijkt me wel een redelijke, maar ik wil geen deck vol met counters en ik vraag me af of mono-blauw wel genoeg andere mogelijkheden biedt (Stone, Disk, All is Dust, en dan?).

Suggesties meer dan welkom! :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Mss iets kleins... maar grand architect + pili-pala?
Met die mana kan je wel iets doen niet? :D
Mss Kira the great glass spinner?

grtz
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Jawel, maar ik wil juist niet oneindig gaan en de pili-pala is slecht zonder de architect er naast.

Kira heb ik overwogen, maar ze maakt de equipments wel een beetje vreemd. Misschien zou ik haar wat meer moeten waarderen, ze zou wel goed genoeg kunnen zijn om dat op de koop toe te nemen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie