Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door The Quizmaster »

In dit topic ga ik een to-do lijstje bijhouden voor wat er nog aan het template moet gebeuren.

Mocht je zelf puntjes tegekomen, of feedback willen geven over bepaalde style-keuzes, post deze dan ook hieronder.

[EDIT]
Heb de lijst met issues naar een Google-docs documentje verplaatst... Hier kan je deze bekijken

Alle issues hebben nu een tag (type probleem), omschrijving, reporter, status en opmerkingen bij de status..

Mocht je zelf dus iets vinden/willen/..., geef door, dan zet ik het op de lijst.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

pi.1 Ik merkte dat de reply en forward buttons als je in een PM zit half verdwijnen.
pi.2 Ik heb nu in het admin paneel een aantal van de icoontjes/buttons van je stijl handmatig moeten assignen. De icoon met ! er in lijkt zelfs helemaal niet gemaakt te zijn. Zou het waarderen als ik dit niet hoef te herhalen bij het updaten van de stijl :roll:.
pi.3 Bovenaan zet je reply/new topic/etc. buttons, misschien is het mooier als die donkere lijn over de hele pagina loopt?
pi.4 Bij zeer hoge resolutie is de overgang in de banner bovenaan links erg mooi naar de donkere achtergrond, maar rechts is er een duidelijke scheidingslijn te zien.
pi.5 Ik vind de achtergrond van de banner mooi, maar de letters van "The Magic Forums" wat minder er bij passen. Sowieso denk ik dat gecentered mooier zou zijn. Ik vind vooral de s vreemd slecht leesbaar.
pi.6 De balk helemaal bovenaan is nu helemaal ongebruikt. Het oude forum had net zo iets met een paar standaard functies daar wel in geplaatst, mogelijk kan dat handig zijn? Geweldig zou het denk ik zijn als de breadcrumbs, new posts dingen en de search daar zou belanden omdat dan het wit tussen de grote balk en de posts/topics zelf gereduceerd kan worden terwijl die teksten beter leesbaar worden doordat de achtergrondkleur daar veel meer constant is.
pi.7 Is het misschien mooier om de functies in de grote balk bijd e banner ook te centreren?
pi.8 Rechts onderaan de pagina staat de tijd afwijking ten opzichte van UTC aangegeven, maar dit is witte tekst op witte achtergrond.
pi.9 Daar boven zit een flinke balk wit, wordt die ergens voor gebruikt? Anders is de boel wat compacter zonder die.

Misschien later meer, dit was wat me nu te binnen schoot. Voor de duidelijkheid, ik vind het zo al erg mooi en veel van deze zijn meer wensen dan noodzakelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door Jibz »

1 klein dingetje, het zou handig zijn als er een extra manier was om in 1 keer weer naar de homepage te springen, behalve dat onder het blauwe plaatje verstopte stukje tekst "Board index"... Maakt het wat makkelijker om alle boards af te gaan
Verder ziet er prima uit hoor
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

Links onderaan zit ie ook ;). Je hebt gelijkt, da's ook reden dat ik die linkjes liever ergens anders zie (pi.6).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door The Quizmaster »

Eerste to-do lijstje toegevoegd. Pi, bedankt voor jouw input :) Ik ga hier zsm naar kijken.

@pi.2: Normaal zou dit door de .cfg automagisch goedgezet moeten worden.. Ik ga hier zeker nog naar kijken. Maar dit kan dus vanzelf.
@pi.3: Hoe bedoel je dit precies?
@pi.4: In huidige dev-versie al opgelost
@pi.5: Suggesties voor de letters?
@pi.6: Klinkt als een goed idee.. Ga ik mee stoeien!
@pi.7: Tegen de tijd dat 'float:middle' officieel CSS wordt, kan dat... is nu technisch gezien gewoon onmogelijk.

Ik ga proberen 1x per week een nieuwe versie te maken, waarin elke keer zoveel mogelijk issues verholpen zijn (en wss nieuwe gecreëerd).. In totaal zijn het een kleine 171 bestanden, over 1000en regels code, dus het kan voorkomen dat het vinden van hele specifieke zaken, wat tijd in beslag gaat nemen ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

pi.2: een deel was ook goed gegaan, dus dit nam ik aan, maar er misten er heel veel.
pi.3: zie de reply button boven aan deze pagina, op de achtergrond zit een donkere balk, ik vraag me af of het misschien mooi is als deze balk over de hele pagina loopt.
pi.5: niet direct, als ik tijd heb zal ik er over denken. Misschien dat het met wat meer schaduw of een donkere rand er omheen al duidelijker oogt.
pi.7: ik hoopte dat ik vroeger misschien een truc gemist had of zo. Het kan natuurlijk door het in een tabel te zetten, maar dat is bepaald niet mooi natuurlijk.

Cool! Zal ik Seb! vragen om access op de juiste folder zodat je zelf de style kunt uploaden?

Ik heb een kleine toevoeging aan je style gedaan voor de card tags, zou handig zijn als je deze standaard op kunt nemen zodat ik hem niet elke keer hoef te 'fixen'. Zal je die nog even mailen. (Kan even duren, ben pas laat thuis vandaag).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DarkSpawn
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 9:08 pm
Locatie: Doorwerth

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door DarkSpawn »

Misschien niet helemaal de goeie plaats, maar k zet m toch ff hierzo, gezien jullie toch ook een feedback willen hebben.
En in dit geval wil ik, afgezien dat ik pas hier op het forum ben, toch eventjes de complimenten geven voor de nieuwe lay-out van het forum.
Het ziet er een stuk strakker uit zo :)
GrTz Rene

Quote:"one mint can be fun, two you'd better run....."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

pi.10 groter verschil tussen card tags en gewone tekst.

Voorbeelden:
http://www.magicforums.nl
black lotus
Gewone tekst.

De card link is bijna niet te onderscheiden van de gewone tekst en de normale link wel. (Indien nodig kan ik de tags natuurlijk wat aanpassen als dat nodig is om er voor te zorgen).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door The Quizmaster »

Zou je die cardlinks een class mee kunnen geven? Maakt niet veel uit wat, als het maar wat logisch is en nog niet gebruikt ;) (.cardpopup ofzo.. )
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

Hij zit er nu in, class="cardpopup".
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door The Quizmaster »

Origineel :P
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

pi.11 De teksten topics, posts en last post op de index pagina zitten lager dan de forum naam helemaal links in dezelfde balk.
pi.12 Onderaan een post zit een link om terug te gaan naar "Top", deze loopt over de hele pagina breedte, terwijl er links een klein icoon en rechts een tekstje zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door Lolloler »

- Spoiler tags
- Center tags

:D
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door pi »

pi.13 Kijk eens naar de pop-up bij een nieuwe private message, die lijkt nog niet echt ergens op.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuwe Lay-out: To-Do en Feedbacktopic

Bericht door The Quizmaster »

Krijg je dan een popup? Lol, niet eens gezien... (vandaar waarschijnlijk)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie