Helemaal nieuw!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door BSRuben »

Ik denk dat vigilance best kan werken in een elf deck. Helemaal omdat je niet hoeft te tappen om aan te vallen kun je met al je elves aanvallen en daarna in je tweede main phase nog spells etc spelen zonder dat je mana-elves al getapped zijn.
Als je Akroma's Memorial te duur vind, kun je altijd overwegen om met Copperhorn Scout te spelen.
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

altx schreef:Ik zou kritisch gaan kijken welke kaarten musts zijn in het deck en welke op zijn hoogst nice-to-have.

Een paar overwegingen:
* Elvish Piper heb je niet echt nodig. Je hebt al mana in overvloed en duur zijn je kaarten toch al niet.
* Fauna Shaman past niet helemaal in je deck, want je wilt eigenlijk helemaal geen kaarten moeten discarden.
* Oracle of Nectars: Lifegain is op zichzelf staand nooit zo heel nuttig. In plaats van proberen niet te verliezen, had je ook gewoon je winnende kaart uit kunnen spelen. ;) (En anders kun je beter Wellwisher spelen in een elfen-deck.)
* Oracle of Mul Daya: Met al die mana-elfjes heb je die niet echt nodig.
* Akroma's Memorial: Niet echt een kaart voor een elfen-deck. Elfjes winnen meestal omdat ze met veel zijn en je tegenstander ze daarom niet allemaal kan blocken. Om die paar elfjes die hij misschien nog net wel zou kunnen blocken, dan nog wat bonussen te geven, is eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen.
* Exoskeletal Armor: Past niet echt in het deck, onder andere omdat het woord Elf er helemaal niet op voorkomt. (Dan heb je meer aan een Timberwatch Elf bijvoorbeeld.)
* Bestial Menace: Past er helemaal niet in, want die heeft nauwelijks tot geen synergie met de rest van het deck.
Hey bedankt voor deze tips!

Ik was echter ook aan het overwegen er een paar Naturalize in te gooien.
Afbeelding
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

je hoeft niet alle kaarten van de tips gebruiken iets als dit kan je ook spelen kan best explosief gaan :p
creatures: 31
4x Llanowar Elves
4x Fyndhorn Elves
3x Viridian Joiner
4x Priest of Titania of Elvish Archdruid
1x Rhys the Redeemed
2x Lys Alana Huntmaster
4x Birchlore Rangers
4x Nettle Sentinel

spells/artifacts: 11
3x Elvish Promenade
3x Umbral Mantle
2x Concordant Crossroads
3x Glimpse of Nature
3x Rancor

Lands:20x Forest
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

BSRuben schreef:Ik denk dat vigilance best kan werken in een elf deck. Helemaal omdat je niet hoeft te tappen om aan te vallen kun je met al je elves aanvallen en daarna in je tweede main phase nog spells etc spelen zonder dat je mana-elves al getapped zijn.
Als je Akroma's Memorial te duur vind, kun je altijd overwegen om met Copperhorn Scout te spelen.
Then again, dan heb je al zo veel elfjes en dan moeten die arme mana elfjes ook nog mee aanvallen.

In een beetje elfen-deck heb je zo snel zo veel elfjes dat je vigilance echt niet nodig hebt.


Wat by the way ook wel leuke kaarten zijn om het aantal elfjes wat op te krikken: Lys Alana Huntmaster, Elvish Promenade of eventueel Rhys the Redeemed.



@remmer: Ondanks de hoeveelheid mana elfjes is 14 landjes (op 60 kaarten) in principe echt veel te weinig. De kans is dan behoorlijk groot dat je geen enkel landje in je beginhand hebt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

BSRuben schreef:Ik denk dat vigilance best kan werken in een elf deck. Helemaal omdat je niet hoeft te tappen om aan te vallen kun je met al je elves aanvallen en daarna in je tweede main phase nog spells etc spelen zonder dat je mana-elves al getapped zijn.
Als je Akroma's Memorial te duur vind, kun je altijd overwegen om met Copperhorn Scout te spelen.
Hey,

Deze heb ik al uit een pakje gehaald dus ;) Heb hem ter beschikking
Afbeelding
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

lols ik weet dat het weinig land is maar ik heb veel elfen decks gezien die nog minder land spelen en daar werkt het ook goed alleen moet je soms wel is een muligan nemen
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door xRnDx »

remmer schreef:je hoeft niet alle kaarten van de tips gebruiken iets als dit kan je ook spelen kan best explosief gaan :p
creatures: 32
4x Llanowar Elves
4x Fyndhorn Elves
4x Viridian Joiner
4x Priest of Titania of Elvish Archdruid
1x Rhys the Redeemed
3x Lys Alana Huntmaster
4x Imperious Perfect
4x Birchlore Rangers
4x Nettle Sentinel

spells/artifacts: 14
4x Elvish Promenade
4x Umbral Mantle
2x Concordant Crossroads
4x Glimpse of Nature

Lands:14
14x Forest
Is 14 land niet wat weinig? Ik snap dat je in dit deck met 3 land op veld al heel wat kan doen, maar
je moet toch wel min. 1 landje in je beginhand hebben. De kans dat je geen land trekt is best
reëel met zo weinig land.
Even if the sky is falling down!
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

je kan altijd wat elven of andere kaarten schrappen voor meer land als je dat wilt :p
en 1 landje heb je wel vaak in je hand en met 1 land kan je heel ver komen met elfjes
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

remmer schreef:lols ik weet dat het weinig land is maar ik heb veel elfen decks gezien die nog minder land spelen en daar werkt het ook goed alleen moet je soms wel is een muligan nemen
Van mij mag je, maar niet gaan zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb als je hebt zitten mulligannen totdat je nul kaarten over hebt... :P
Ik speel in de meeste van mijn decks al net op het randje met 20 landjes op 60 kaarten en daar moet ik al regelmatig een mulligan nemen.


@KillerRu: In plaats van Naturalize kun je by the way misschien beter Nullmage Shepherd nemen. Dat is ook elfje, is meer dan 1 keer te gebruiken en die 4 creatures tappen moet in een elfen-deck geen probleem zijn.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

ok ik heb mijn post aangepast en heeft nu 20 land

edit: heb de 14 land variant op mws getest en kill op beurt 3 of pak mijn deck erbij leeg door de glimpse of nature :D
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

Afbeelding
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

mischien nog een rancor of elvish archdruid voor wat extra mana
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

Nu is mijn hoofdrekenen niet meer wat het geweest is, maar volgens mij heb je 60 kaarten, in plaats van 59.


Nog een andere kanttekening: Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van kaarten 1 a 2 keer spelen. Je wilt in principe de kans dat je bepaalde kaarten pakt, zo groot mogelijk maken en die kaarten dus 4 keer spelen. Dan kun je pas echt een bepaalde strategie gaan spelen.

Met zo veel kaarten 1 a 2 keer is het meer welke kaarten je toevallig pakt. (Dan heb je na een paar potjes het idee dat je elk potje met een ander deck gespeeld hebt...)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

altx schreef:Nu is mijn hoofdrekenen niet meer wat het geweest is, maar volgens mij heb je 60 kaarten, in plaats van 59.


Nog een andere kanttekening: Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van kaarten 1 a 2 keer spelen. Je wilt in principe de kans dat je bepaalde kaarten pakt, zo groot mogelijk maken en die kaarten dus 4 keer spelen. Dan kun je pas echt een bepaalde strategie gaan spelen.

Met zo veel kaarten 1 a 2 keer is het meer welke kaarten je toevallig pakt. (Dan heb je na een paar potjes het idee dat je elk potje met een ander deck gespeeld hebt...)
Daar heb je inderdaad een punt... Maar ik weet dan nooit echt welke te cutten... Daarvoor was de fauna toch wel handig... Je offert gewoon klein elfje op voor 'n goede te zoeken...

En er zitten heel wat *duurdere* kaarten in wat niet echt budgetvriendelijk is weer :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

KillerRu schreef:(...)

Daar heb je inderdaad een punt... Maar ik weet dan nooit echt welke te cutten... Daarvoor was de fauna toch wel handig... Je offert gewoon klein elfje op voor 'n goede te zoeken...

(...)
Discarden is vanuit je hand he...

Dan kun je net zo goed gelijk de goede kaarten spelen. Dan hoef je ze ook niet op te zoeken.

Fauna Shaman (en zijn grote broer Survival Of The Fittest, die ze om onbegrijpelijke redenen gebanned hebben in Legacy) speel je in principe in combinatie met Madness of met kaarten die het niet erg vinden om in de graveyard te belanden.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie