Misschien niet super zwaar, maar toch

Is er een ruil misgelopen? Meld hier eventuele 'Bad Traders'.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Soulreaver
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: wo aug 07, 2002 12:32 am
Locatie: Groningen

Misschien niet super zwaar, maar toch

Bericht door Soulreaver »

Ik wilde, enkele kaarten van mij, ruilen met Pi.
Hij deed mij een voorstel dat ik niet acceptabel vond en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Daarop kreeg ik de volgende reactie:

Oy,

ik ga bij een eerste bod niet meteen een precies eerlijk voorstel doen, voor
hetzelfde geld heb ik wel mazzel, mijn idee is altijd dat je een paar keer
heen en weer bied, en dat je zo uiteindelijk naar elkaar toe werkt (of dat het
inderdaad echt niets wordt, maar die conclusie zou ik iig niet uit een eerste
voorstel trekken).

Momenteel heb ik nog 1 ander iemand voor de hoppers en doppelganger, maar het
lijkt er op dat die wel eens serieus kon zijn en er aardig wat voor over heeft.

Ik wou je vragen om mij een tegenvoorstel te doen dat jou wel eerlijk lijkt
(mogelijk met hoppers en doppelganger, maar weet dat iemand anders ook hierop
aan het bieden is, en dat die mogelijk meer bied, maar vooral dat die eerder
was). Ik wou je vragen om hierbij rekening te houden met dat ik de genesis en
megeta heel graag wil, de unl icy wat minder graag wil, en dat de rest me niet
heel veel uit maakt.

Laat het me weten,

mazzel
Ik laat het aan iedereen verder zelf over om te oordelen, maar ik ga zowiezo niet meer ruilen met deze persoon.

Laterz
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hierover heb ik het volgende naar Soulreaver gemeelt, maar aangezien ie alsnog besloot dit online te zetten en dit niet zelf toevoegde aan zijn post zet ik dit nu ook dus hier neer.

Even voor de duidelijkheid, eerst mijn voorstel voor de ruil:

----------------------------------------------
Jouw:

mageta, the lion
genesis
3 Shadowmage Infiltrator
icy manipulator ( unl, is ie echt ZO slecht? Dan kan ik hem niet bepaald hoog meetellen, kun je misschien een scan laten zien?)

mijn:

cunning wish (foil)
browbeat (foil)
nimble mongoose (foil)
illusionary mask (unl, fine)

---------------------------------------

nu mijn reactie via e-mail naar Soulreaver:

---------------------------------------

Oy,

heel veel mensen van wie ik online voorstelen krijg werken zo, en erger. Maar goed, ergens zit ik een beetje fout, okee, maar zeg eerlijk, zou jij een eerste voorstel naar boven afronden of naar beneden bij twijfel? Ik twijfelde omdat ik de prijs van de mask niet zeker wist en zorgde dat ik met mijn bod eerder in mijn voordeel zat dan in mijn nadeel zat, kun je me dat kwalijk nemen? Ik had zelf niet het idee dat mijn voorstel zo ver uit de buurt was als jij denkt, ik had zelf ook even rondgekeken online en vond een gemiddelde prijs van iets meer dan 30 dollar voor illusionary mask, terwijl ik weet hier lokaal niet meer dan 13 euro te krijgen voor een finkel.

Wanneer ik ruil zorg ik er in eerste plaats voor dat ik geen verlies maak, een beetje winst is daarbij mooi meegenomen, maar tegen veel winst zeg ik ook nee, zo ben ik niet, daar heb je me misschien toch echt verkeerd begrepen.

Ik had misschien mijn opmerking iets ander moeten verwoorden, namelijk uitleggen wat ik net hierboven zet, dat ik twijfel over wat een eerlijk voorstel zou zijn, en dat dit naar mijn idee aardig in de buurt zou komen, hoewel misschien wat in mijn voordeel en dat ik nieuwsgierig was wat jij daar van dacht. Maar in principe was mijn idee achter wat ik nu zei hetzelfde.

Ik hoop dat als je per se mijn opmerking online wilt zetten je ook meteen dit antwoord er bij zet, en mocht ik je hier mee overtuigd hebben dat ik het misschien toch goed bedoeld had, hoop ik dat we misschien toch onze ruil voort kunnen zetten.

mazzel

---------------------------------------

Geef jullie menig zou ik zeggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Soulreaver
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: wo aug 07, 2002 12:32 am
Locatie: Groningen

reactie

Bericht door Soulreaver »

Het gaat er nou niet om of de deal eerlijk was of niet..
Het gaat om de eerste regel tekst die jij terug mailde..
ik ga bij een eerste bod niet meteen een precies eerlijk voorstel doen
Dat was voor mij wel een teken.. je hebt je nu toegelicht dus dat is wel prettig.
Maar ik zie toch af van de ruil

Laterzz
Prinslam
Expert
Berichten: 66
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 9:40 am

Bericht door Prinslam »

Ik wil Pi toch niet bestempelen als een "Bad Trader".
Dat hij wil ruilen en daarbij "winst" wil maken is zijn goed recht, daar ben je ook zelf bij.

Je gaat accoord of niet, het is maar net waar je de waarde aan geeft.

De prijzen van die kaarten zijn toch zo verschillend dat je ze soms (vaak) goedkoper kan kopen dan ruilen aangezien bijna iedereen voor een kaart die €5,00 kost bij bv nedermagic een andere kaart van €5,00 terug wil.
Maar goed ik vind het zelf wel leuk om te ruilen aangezien ik ook een hoop kaarten heb waar ik niets mee doe en als ik deze dan kan ruilen voor kaarten welke ik kan gebruiken vind ik het allang best.

Tot slot wil ik nog wel even zeggen dat ik al tweemaal eerder met Pi heb geruild en dat hij de kaarten vlug (lees andere dag) en goed verstuurd.


Ps. Wanneer reageer je op mijn mail Soul..?
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

ik vind dat je hierom iemand niet een bad trader mag noemen, pi wou (logisch) in zijn voordeel ruilen, als oplettend persoon zou je dan een tegenbod moeten doen waarbij jij misschien weer een beetje in het voordeel raakt. en zo naar het goede bod toewerken
ik denk niet dat je een bad trader bent als je tot een bod komt in jouw voordeel, dat is gewoon stom van de ander

een bad trader vind ik iemand die zijn kaarten niet opstuurt of veel te laat
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Soulreaver
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: wo aug 07, 2002 12:32 am
Locatie: Groningen

MIsschien mijn fout

Bericht door Soulreaver »

Ik heb geen zin in eindeloze discussies over wat een eerlijke ruil zou zijn.. Ik kan de meeste kaarten gelukkig ook wel ruilen hiero in groningen en daar is iedereen uit op een gelijke ruil omdat je elkaar toch in de ogen moet kunnen kijken na afloop.
Hier interesseert het blijkbaar niemand dat een newbie zo af en toe flink genaaid wordt door prof.. stelt me wel een beetje teleur.
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

ik ben ook wel eens flink genaait hoor
ik wist toen nog helemaal nix van de prijzen van een kaart af
ik had toen een avatar of wil+Meddling Mage voor een archangel uit visions, hij zij dat het een goede ruil was en de waarde een wel gelijk was (NIET DUS)

sinsdien probeeer ik de waarde van elke kaart een beetje te weten zodat dat nooit meer kan gebeuren, en ruilen over internet vind ik ook handig doordat je gewoon tussen het gesprek door de waarde kan opzoeken
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

gelukkig kam ik ook voor een paar uncommens aan de mage, die persoon wist ook nix van de prijzen af

(liegen over de waarde vind ik wel een bad trader, alleen op internet kan je het contoleren)
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Soulreaver
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: wo aug 07, 2002 12:32 am
Locatie: Groningen

Reactie op

Bericht door Soulreaver »

Xanatos schreef:ik ben ook wel eens flink genaait hoor
ik wist toen nog helemaal nix van de prijzen van een kaart af
ik had toen een avatar of wil+Meddling Mage voor een archangel uit visions, hij zij dat het een goede ruil was en de waarde een wel gelijk was (NIET DUS)

sinsdien probeeer ik de waarde van elke kaart een beetje te weten zodat dat nooit meer kan gebeuren, en ruilen over internet vind ik ook handig doordat je gewoon tussen het gesprek door de waarde kan opzoeken
En deze ervaring heb je als POSITIEF ervaren?? waarschijnlijk niet. Ik speel nu 8 jaar magic (sinds The dark) en weet wel redelijk van de prijzen af. Maar als iedereen hier voorstellen doet die alleen maar in hun eigen voordeel zijn dan kom je toch nergens alleen dat je af en toe iemand erbij hebt zitten die er echt geen ruk van weet. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat is wat je wilt..
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

ik zeg dat je moet middelen, je levert gewoon allebij iets in tot jullie allebij het een redelijke ruil vinden

p.s. ik heb dat trauwmatisch ervaren

p.s.2 irritant die dezelfde avatars
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Prinslam
Expert
Berichten: 66
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 9:40 am

Bericht door Prinslam »

"Maar als iedereen hier voorstellen doet die alleen maar in hun eigen voordeel zijn dan kom je toch nergens alleen dat je af en toe iemand erbij hebt zitten die er echt geen ruk van weet."



Volgens mij vertelde ik dit in mijn reply hierboven:

"Maar goed ik vind het zelf wel leuk om te ruilen aangezien ik ook een hoop kaarten heb waar ik niets mee doe en als ik deze dan kan ruilen voor kaarten welke ik kan gebruiken vind ik het allang best. "

Maar zoals ik boven ook al schreef, ik zou het ook op prijs stellen als iemand reageert op een mail.
Het was een pm mail misschien dat ik hem ook nog een keer per email moet verzenden.
Ik hoor het wel.
Wie heeft mijn laatste Corpse Dance?????
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

laat even duidelijk zijn dat ik niet eens ruil om winst te maken alsjeblieft! Ik probeer alleen maar altijd een ruil te doen die niet in mijn nadeel is.

Gforce zou hiervan voor een groot deel kunnen getuigen, laatst maakten wij een deal voor kaarten voor mijn broertje waarbij er een redelijk klein verschil in prijs was tussen zijn kaarten en de mijne, in mijn nadeel, waarbij ik door ben gegaan met onderhandelen totdat ik de deal voor mij eerlijk vond, aan de andere kant kan Gforce er van getuigen dat ik nog een city of brass van hem kreeg, en hem toen hij zei geld te willen geven ipv een city, 5 euro liet geven ipv de 6 die hij vond dat de city waard was aangezien een city hier in de buurt makkelijk voor 5 te krijgen is en ik vond dat ik hem met 6 echt te veel zou laten geven.

Ik weet dat ik lange verhalen tik wanneer ik een meeltje of een post maak, maar dat zou geen reden moeten zijn om ze niet goed te lezen. En dat is volgens mij toch een groot probleem hier (en het is niet alleen Soulreaver die ik hier van beschuldig ook al geloof ik dat hij mij tweede meeltje misschien beter had kunnen lezen aangezien dat voor het grootste deel over de uitleg van die zin ging...). Ik geloof namelijk niet dat er tot nu toe veel is gezegd wat betrekking had op die ene zin van mij die bij Soulreaver zo erg zijn nekharen overeind deed gaan staan.

Oftewijl laat ik het nog even duidelijk stellen: in hoeverre is het moreel te verantwoorden dat je iemand een voorstel doet waarvan je zelf weet dat het oneerlijk is tegenover de andere? Want dat is geloof ik het punt waar Soulreaver problemen mee had.

(let wel, ik twijfelde over de prijs en wist niet zeker of dit in Soulreaver zijn nadeel zou zijn, en dus nam ik het zekere voor het onzekere vanaf mijn kant gezien)

Ik zelf denk dat iemand best mag proberen een beetje winst te maken, zolang ie geen nee zegt tegen een eerlijke deal die de ander voorstelt. Dit komt overeen met wat ik al zei, ik ben uit op minimaal een eerlijke ruil vanaf mijn kant gezien. Bedenk trouwens wel dat een deal die bij jou lokaal helemaal eerlijk zou zijn best bij iemand anders lokaal helemaal niet eerlijk is, wat dus betekent dat niet iedereen dus altijd instemt met een voorstel waarvan jij overtuigd bent dat het 100% eerlijk is.

Als laatste wou ik nog even toevoegen dat ik net een meeltje van Soulreaver kreeg waarin hij zijn excuses aan bood en zei dat hij misschien wat voorbarig was, hoewel die zin van mij natuurlijk goed fout was. Ik waardeer dit en wil hierbij ook mijn verontschuldigingen aan hem aanbieden.

mazzel

pi

p.s. Soulreaver: je hebt nu al 2 keer iedereen hier op het forum aangevallen, terwijl op deze post tot nu toe in totaal 4 van de meer dan 100 leden gereageerd hebben, misschien is het een plan om niet iedereen aan te vallen zodat dit geen discussie wordt van jou tegen het hele forum, want dat is vast je bedoeling niet...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik ben het helemaal eens met PI. Ook zijn verhaal van de City of Brass klopt. Persoonlijk kijk ik meestal naar de prijzen op Nedermagic en dat doen veel mensen. Van PI weet ik dat hij veel naar ruil beurzen gaat en dat hij veel handeld in kaarten. Prijzen op beurzen zijn gewoon anders en lagers als in Online winkel.

Ik denk dat het probleem bij Soulreaver is dat PI gewoon niet makkelijk ruilt. En dat PI gewoon niet wil geven wat Soulreaver er voor wil hebben. Ik heb ook verschillende trades gedaan met PI en ik moet zeggen dat hij het onderste uit de kan haalt om de deal zo eerlijk mogelijk te maken. En dat is toch zijn goed recht of niet soms.

Maar als hij zegt dat hij een kaart gewoon minder waard vind en daar minder voor wil geven is dat gewoon zijn beslissing hij hoeft toch niet te ruilen. Persoonlijk vind ik de Nantuko Shade maar 4 euro max waard en meer zal ik er ook niet voor geven zo simpel is dat.

ps. ik vind het belachelijk dat het gepost word Soulreaver.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

jullie typen weer veels te lange zinnen... 8O

ik kap er weer mee... :roll:
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,
GForce schreef:Ik denk dat het probleem bij Soulreaver is dat PI gewoon niet makkelijk ruilt. GFORCE
waar, ik ben al veel mensen tegen gekomen die wel met een deal instemmen die behoorlijk in hun nadeel is gewoon omdat ze kaarten graag willen, persoonlijk ben ik er van overtuigd dat als ik de kaarten niet bij de een kan ruilen omdat ik die te duur vind ik wel een volgende vind, en dat ik dus alleen in stem met een deal die in mijn nadeel is als het gaat om kaarten die ik anders (bijna) niet krijgen kan (foil lightning bolt is een goed voorbeeld denk ik). Dit betekent dat als een ruil in mijn nadeel is ik niet in stem terwijl veel anderen dat wel zouden doen, inderdaad kun je zeggen dat ik dan niet echt makkelijk ruil.

Aan de andere kant ruil ik heel makkelijk wanneer iemand mij een voorstel doet dat ik inschat als gelijk of in mijn voordeel, is dat jou eerste voorstel, dan hebben we een deal binnen "no time".

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie