Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

He allemaal,

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met magic spelen en heb sinds dien gewerkt aan een groen/blauw deck. In mijn ogen is dit deck nu grotendeels compleet. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe kleur combinatie om een deck van te maken.

Ik weet allen niet goed welke kleuren te kiezen of hoe te beginnen. Ik zat te denken aan een wit/rood deck. Wit voor defence en rood voor de burn spells. Welke kleur combinaties vinden jullie goed en waarom? Welke strategieen zijn mogelijk om te gebruiken bij die combinatie?

Ik twijfel ook of ik een deckbuilder toolkit zal kopen of gewoon een introdeck. any advise?

Tyury
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door pi »

Je geld is altijd beter besteed aan het overnemen van een (kleine) verzameling. Veel meer en leukere kaarten voor je geld.

Wat vind je leuk aan je groen / blauwe deck, of wat lijkt je leuk en wil je kunnen doen met een nieuw deck?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

Mijn intresse in een groen blauw deck komt vooral door de combinatie van grote creatures van groen en handige spells van blauw waarmee ik het spel in mijn handen hou (mind control, cancel bijv).

Ik wil dat mijn nieuwe deck een heel andere strategie heeft. Bijvoorbeeld bij wit/rood: Wit voor defence en rood voor de burn spells. Misschien rood/zwart met het zelfde doel. Infect zwart + rode burn spells? Regeneration skeletons om creatures te kunnen blijven blokken en infect om de creatures van de tegenstander's creatures minder sterk te maken? En dan rood om direct de player aan te vallen. Misschien iets van pennon blade of "all creatuers get +?/+? om sterke creatures te hebben voor lage mana cost? Hoe klinkt dat?

gr
Tyury
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

Je geld is altijd beter besteed aan het overnemen van een (kleine) verzameling.
Hahaha :P In iedergeval doe je dat zelf ook, ik kwam je tegen op marktplaats. :O maar ik vind het wel veel geld, die hele set.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door pi »

Dat is een kleine verzameling in verhouding tot mijn eigen :P. Hij heeft overigens niet gereageerd op mijn bod.

Infect en burn klinkt als een slechte combinatie, eigenlijk wil je dan op poison counters mikken en dat kan burn niet. Waarom mik je trouwens uberhaupt niet op 1 strategie ipv steeds 2?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

goed punt. Ik denk omdat ik dan nog altijd terug kan vallen op de andere als de ene niet lukt.

Is het beter om op één strategie te focussen en daar binnen verschillende strategieen te maken?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door pi »

In weze doe je 2 dingen half ipv 1 ding goed. Zul je altijd net zien dat de kaarten voor het ene plan op komen dagen als je eht andere nodig hebt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

oke, ik zal er aan werken ;)

bedankt =] Ik leer hier echt ontzettend veel.

Een van mijn vrienden waar ik vaak tegen speel heeft een nieuw infect deck van een promo-tournament in een lokale winkel. Suggesties over hoe hier een deck tegen samen te stellen? welke punten moet ik op letten? Hoe moet ik zijn strategie bekijken als hij speelt?

gr
Tyury
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door pi »

Ik zou ten eerste geen deck tegen specifiek 1 deck samenstellen. In het algemeen zal zo'n deck waarschijnlijk veel creatures hebben. Een goed plan is waarschijnlijk veel creatures slopen. Als je daar een budget optie wil die bijzonder goed tegen infect werkt maar ook niet slecht tegen andere decks zou ik eens naar wave of reckoning kijken. Je zou dan zelf verder creatures kunnen spelen met een hogere toughness, met protection van hun eigen kleur of die het hartstikke leuk vinden om zichzelf een beetje damage te doen zoals mogg maniac bv, zeker met een paar en-kor beestjes zoals nomads en-kor. Creatures met protection from black of green zouden dan misschien een lichte voorkeur hebben omdat infect daar meestal in zit.

Wat zo'n deck eigenlijk nodig zou hebben is een tweede manier om iets vergelijkbaars te doen, of een goede manier om de wave te vinden. Maar goed, denk eerst eens over of je dit idee uberhaupt leuk zou vinden :).

Voor naar zijn strategie kijken, hoe verlopen zijn potjes normaal? Waarschijnlijk gooit hij wat landjes neer, speelt hij wat kleine infect creatures en werkt hij naar een paar grotere toe, maar, speelt hij misschien wat minder logische kaarten, of andere dingen om rekening mee te houden?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Help ik wil beginnen aan een nieuw deck.

Bericht door Tyury »

Hmm Ik was ook niet van plan om een deck samen te stellen tegen hem alleen, maar ik verwacht redelijk wat infect decks tegenover me te krijgen als de morrodin populairder word en ik tegen meer mensen ga spelen.

Infect lijkt me geniaal. Maar infect vs infect is nog al langdradig (heb ik gehoord). Misschien dat ik een infect deck in combinatie met whispersilk cloak of cloak of mists achtig iets wel een leuk idee is. 10 poison counters zijn niet zo veel. Dus redelijk snel gewonnen.

Low cost creatures met infect, die unblockable maken en wat zwarte reassambling skeletons er door (of iets met regeneration) voor defence.... Hmm

Dat zou dus een mono-zwart infect deck worden.

Zou dat een sterk deck zijn?
Plaats reactie