Groen/Blauw (anti black?) Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door Tyury »

He allemaal,

Langetijd niet op 't forum geweest. Maar nu weer helemaal terug!

Na hier wat decks te hebben gepost kreeg ik steeds de zelfde reacties: ga spelen en vind de antwoorden voor jezelf.
Dat heb ik gedaan en ik kwam er al snel achter dat mijn vorige deck absoluut niet werkte. Ik heb alle nutteloze kaarten er uit gehaald en beetje bij beetje nieuwe kaarten besteld. Dit is wat het deck nu geworden is. Wat denken jullie?

Enchantments, intstands etc:
3x General's Kabuto
4x Whispersilk Cloak
4x Pennon Blade
1x Unsummon
1x Elixter of Immortality
3x Mind Control
3x Cancel
2x Nature's Spiral
1x Cultivate

Creatures:
2x Sage Owl
2x Sylvan Ranger
2x Llanowar Elves
2x Greater Basilisk
2x Duskdale wurm
4x Civic Wayfinder
2x Yavimaya Wurm
2x Talas Air Ship
2x Cloud Elemental

Lands
4x Simic Growth Chamber
10x Island
10x Forest

Het doel van dit deck is simpel. Creatures op het veld krijgen en ze beschermen tegen abbilities met Whispersilk Cloak of General's Kabuto. Door civic wayfinder en sylvan rangers kan ik makkelijker aan landjes komen.

Ik speel vaak tegen black decks dus daar is het eigenlijk een beetje op gericht. één van m'n vrienden gebruikt 4x Royal Assassin + nog een zwarte "destory target non black creature" waardoor ik steeds niets op het veld kan krijgen. Ik hoop dat dit deck ook tegen andere kleuren werkt. Een duskdale wurm met whispersilk cloak en generals kabuto is het sterkste wat dit deck kan doen. De grootste zwakte van dit deck is wel een anti-artifact deck.

Niet echt een vraag specifiek over dit deck. Gewoon jullie mening.

*EDIT*
Ik zie dat er van General's Kabuto geen plaatje is dus hier de beschrijving: Equipped creature can't be the target of spells or abilities. Prevent all combat damage that would be dealt to equipped creature. Equip 2 (kleurloos).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door pi »

Het probleem zat hem in de apostrof die je gebruikte. Ik weet dat onder andere Word het nodig vindt om de gewone apostrof te vervangen door eentje die er 'mooier' uit ziet. Heb je misschien je lijst gekopieerd uit zo'n soort programma?

Over je deck, natuurlijk hoef je niet alle antwoorden zelf te vinden, maar het is wel de verwachting dat je zelf actie onderneemt natuurlijk, het is uiteindelijk jouw deck :). Ik zou me denk ik vooral afvragen waarom je zoveel kaarten maar 1-2x speelt? Voor mijn gevoel is de verdeling van je landjes ook wat vreemd, het oogt alsof je groen veel sneller zou willen dan blauw. Hoe zit het verder met dingen als je budget en het formaat dat je met dit deck speelt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door Tyury »

Uhhmm Het budget is ongeveer 5 tot 10 euro, ik heb er al 20 euro in zitten en ik wil er niet nóg meer in stoppen.
Het formaat is niet zo van toepassing, ik heb nog niet gekeken welke kaarten legal zijn in welk formaat, meestal speel ik gewoon zonder formaat in de kroeg :D.

Ik speel vooral kaarten 1-2x omdat ik die kaarten niet 4x heb. Dit compenseer ik door bijvoorbeeld 4x Duskdale wurm te vervangen door 2x duskdale wurm en 2x yavimaya wurm. Ik heb nog niet met dit deck gespeeld dus het aantal landjes moet nog veranderen door ervaring opzichzelf. Er is niet echt een kleur die ik sneller wil spelen. Misschien is dat wel groen vanwege civic wayfinder. De enige reden dat de blauwe creatures er in zitten is vanwege de flying ability en de instants etc omdat ze gewoon veel te handig zijn om er niet in te stoppen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door ixo »

Pointy Finger of Doom <-- is best :P ook nog eens leuk

maar niet iedereen wil hem accepteren omdat ie niet "wit" of "zwart" bordered is. maar als het maar een fun deck is, moeten ze niet gaan zeuren, :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door pi »

Die vinger is in weze een variant op chaos orb of chaos confetti.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door ixo »

brilliante kaarten :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door Tyury »

hahaha is er ook werkelijk iemand die de kaart verscheurd? :P lijkt me een stomme actie en zonde van de kaart.

Maar dit soort kaarten zijn ook de zwakte van mijn deck, kaarten die niet targetten.

wat is jullie waardering op dit deck? wat vinden jullie er van?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door pi »

Je budget is heel erg laag, dit maakt het moeilijk om goede suggesties te doen (10-20% van je budget gaat al op aan verzendkosten). Ik denk in ieder geval dat je deck terug brengen tot 60 kaarten een goed idee is. Ook speel je best wel veel kaarten die wat doen met je creatures terwijl je niet zo veel creatures speelt. Je zegt dat de royals een groot probleem zijn, maar je speelt maar weinig wat daar iets aan kan doen. Sowieso oogt het alsof je deck weinig kan tegen een beetje creature removal: maak je paar grote beukers dood en jouw deck doet vrijwel niks meer.

Efficientere kleine creatures zouden denk ik een begin zijn, niet allemaal utility, maar ook een paar die gewoon kunnen beuken. Daarnaast zou ik de gemiddelde casting cost een beetje naar beneden brengen, je kunt wel wat meer op 4 mana gebruken (bv wickerbough elder). Kleine creatures die je speelt voor je ondersteuning online komt om dan door te zetten terwijl de ondersteuning de meest vervelende dingen van je tegenstander tegen houdt is denk ik een beter plan dan allemaal ondersteuning spelen tot je uiteindelijk iets groots neer kan gooien wat je daar na ook weer moet zien te beschermen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door Tyury »

thx =] daar heb ik wat aan!

ik zal kijken wat ik er mee kan ;).
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Groen/Blauw (anti black?) Deck

Bericht door remmer »

mischien blauw eruit gooien en wit erin doen wit heeft wel wat creatures met protectie van zwart en die ook andere creatures dat geeft zoals Obsidian Acolyte maar het heeft ook instants en enchantments die protectie geven zoals Absolute Grace wat ook nog een leuke beest is tegen zwart Crusading Knight
Plaats reactie