[Legacy] Mono-Black discard

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

[Legacy] Mono-Black discard

Bericht door DeepFreez »

Here goes:

Discard/Control
4x Hymn to Tourach
2x Inquisition of Kozilek
2x Duress
3x Blackmail
4x Surgical Extraction
3x Dash Hopes

Removal
2x Geth's Verdict
2x Innocent Blood
3x Smallpox

Acceleration
4x Dark Ritual
4x Dream Salvage

Finishers
2x The Rack
2x Quest for the Nihil Stone
3x Nyxathid

Land
20x Swamp

Sideboard
3x Infest
3x Tormod's Crypt
3x Library of Leng
2x Temporal Extortion
1x Dash Hopes
3x Hypnotic Specter

Wat vinden jullie ervan?
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door skystormer »

Ik mis een beetje Megrim Een vrij standaard discard kaart. Ik mis een beetje defense.

Denk aan bijvoorbeeld spawning pool kaarten die beestjes worden wanneer jij dat wil.
Eventueel kan ook nog smother

Ook zijn je spells zeer goedkoop dat je na een dark ritual al snel met weinig kaarten zit. Je kan een brink of madness overwegen.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door DeepFreez »

Megrim is een slechte kaart voor dit deck, veels te duur en onpraktisch in een deck waar de meeste discard in turn 1-3 valt. En als je wilt, dan is Liliana's Caress beter. De Rituals bewaar ik voor discard/draw combinaties op turn 1 of Nyxathid/Hippie. Ik zit nog wel te denken aan alternatieve landjes, had eerst 2x Mishra's Factory, maar vond het risico te groot dat ik turn 1 niks kan spelen. Smother is een goede tip, dat is inderdaad hoe het deck werkt! Ik moet nog een beetje met removal spelen, ik vind sacrifice soms veiligir dan destroying effects, maar niet altijd even toepasbaar. Brink of Madness is denk ik beetje zelfs als Megrim, te hoge CMC en komt daardoor te laat. Net als Mind Twist.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door Dragonheart »

Dash hopes lijkt me een matige kaart omdat je tegenstander kan kiezen wat de kaart doet. Innocent Blood is goedkoper dan Smallpox, maar de laatste heeft meer synergie met wat je deck probeert te doen. Het is misschien handig om als removal alleen Smallpox en Smother te spelen, maar dan 4x elk. Surgical Extraction is ook een beetje situationeel, die zie ik eerder als een sideboard kaart. Daarmee krijg je iets meer plaats voor wincondities en ik denk dat je er daar ook meer van nodig hebt. Dream Salvage lijkt op eerste gezicht een win meer kaart in dit deck. Indien je veel kaarten mag trekken dankzij die kaart, dan gaat alles toch al volgens plan en lijkt het me dat je geen extra kaarten nodig hebt. Ik denk dat je namelijk baalt als er niks te discarden meer valt en je trek dan een Salvage.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door BSRuben »

Liliana's Caress en Painful Quandary? Of zijn die (nog) niet Legacy legal?
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door DeepFreez »

Liliana's Caress had ik erin, maar voelde toch beetje zelfde al Megrim. Om echt tot zijn recht te komen moet je deze eerst spelen voordat je aan discard begint: wat een beetje onlogisch is omdat spelers vrijwel nooit 6-7 kaarten in hun hand hebben na een paar turns. Daarom vind ik The Rack en Quest for the Nihil Stone lekkerder spelen. Tja keuzes keuzes :P. Painful Quandary zou een finisher zijn met 5 mana, en dan denk ik dat er betere zijn. Denken jullie dat Unmask een plaats heeft in dit deck, of is dat zonde van je zwarte kaarten die toch al zo weinig mana kosten?
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Re: [Legacy] Mono-Black discard

Bericht door DeepFreez »

Feels quite similar however I play the deck. Wat Skystormer zegt is denk ik wel waar vrees ik. Ok leuk als je tegenstander na 2 beurten zonder kaarten zit, maar ikzelf dan ook. En de kans dat je alle goede kaarten meteen pakt is vrij klein. Defense is er inderdaad ook weinig. Hetgene wat ik probeerde te bereiken: supersnelle controle en vervolgens finishen is misschien een beetje hoog gegrepen met een mono-color non-combo deck met niet de allerduurste kaarten :P. Moet dus toch meer op end-game gaan richten. Heb het een beetje omgegooid zodat ik met zowel lege handen als creatures dmg doe:

Spells
4x Hymn to Tourach
2x Inquisition of Kozilek
2x Duress
3x Surgical Extraction
3x Smallpox
3x The Rack
4x Dark Ritual
3x Pain's Reward
3x Consume Spirit
4x Smother
2x Temporal Extortion

Creatures
3x Vampire Nighthawk
3x Hypnotic Specter
2x Nyxathid

Land
13x Swamp
2x Urborg, Tomb of Yawgmoth
2x Spawning Pool
2x Cabal Coffers

Sideboard
Moet nog even wachten...

Meer viable zo?
Plaats reactie