New

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Pinkie
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 14, 2011 11:12 am

New

Bericht door Pinkie »

Hallo,

Van het weekend wees een kennis me op het spel Magic
Toevallig stond er gisteren bij het winkelcentrum een standje die Magic intro of startpakketjes uit te delen (een pakketje met 30 kaarten + uitleg en CD rom)
Ben meteen maar op zoek gegaan naar meer info en zo kwam ik hier terecht.

Ben dus echt nog een hele erge newbie, maar hier in Den Bosch zit gelukkig de Dobbelsteen waar ze ook Magic verkopen en spelen. Dus daar ga ik deze week eens langs.
Wat raden jullie me aan om te kopen? Ik heb nu een groen starterpakketje en heb een bon om nog een gratis starterpakketje en een booster van Magic Scars of Mirrodin op te halen.
Maar ik vroeg me af wat ik daarnaast kan kopen om een soort eerste probeerdeckjes te maken. Ik heb een Magic Deck Builder Toolkit gezien en die lijkt me wel leuk (en niet al te prijzig) en ook een starter 2000 demo deck maar ergens anders las ik dat je beter tweedehands kaarten kunt zoeken.

Ook las ik ergens over een Encyclopedie. Die lijkt me heel handig om meer over de verschillende series te weten te komen. Is dat een Encyclopedie die met elke nieuwe serie vernieuwd wordt of bestaat die uit verschillende delen waarbij er steeds een nieuw deel bijkomt?

Ik ben niet echt van plan om de kaarten ook echt te gaan verzamelen, dat lijkt me een onmogelijke opgave aangezien er al meer dan 17.000 kaarten zijn. Maar ik wil wel een soort ruil database opbouwen om altijd mijn deck te kunnen blijven verbeteren.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: New

Bericht door ixo »

event decks zijn kant en klare decks en zijn goed gevult.

verder is een paar boosters ook goed, ik zou ook vooral die gratis decks halen en eventueel een starter deck.


als beginner is alles wel welkom.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: New

Bericht door pi »

Ik zou niet voor die starter 2000 kit gaan, da's al heel oud en er zit vrijwel alleen prut in. De beste deal krijg je meestal als je de verzameling van een stoppende speler over neemt. In het algemeen is een starter deck de oude naam voor een tournament pack (een begrip dat op zichzelf al weer oud is, wizards verkoopt die niet meer), als je die ergens tegen komt zal dat waarschijnlijk niet heel nuttig zijn voor je. Ik vermoed dat ixo een preconstructed deck bedoelt en dat kan een goed idee zijn, het is waarschijnlijk handig om er een te nemen die in ieder geval ook groen er in heeft omdat dat dan lekker samen gaat met je start pakketje.

Er zijn websites die de informatie afdekken die je in een encyclopedie zou vinden. Er staat bijvoorbeeld al vrij veel op wikipedia.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: New

Bericht door Valentijn »

Ja, denk dat het goed is te beginnen met een event deck. De New Phyrexia event decks hebben beide een aantal waardevolle kaarten en laten goed een thema in een deck zien. Ik zou het deck aanpassen wanneer je kan en meedoen met Friday Night magic. Spelers zullen we over het algemeen helpen met je deck en de vele regels en... Van verliezen kun je op het begin heel veel meer leren dan winnen. En dat zal op het begin vast wel wat voorkomen.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: New

Bericht door Jort »

Dat laatste is helemaal waar. (spreekt uit ervaring)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Pinkie
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 14, 2011 11:12 am

Re: New

Bericht door Pinkie »

Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik heb nu een pre constructed deck van Phyrexia gekocht en ben nu nog aan het kijken naar verxamelingen die worden aangeboden.
Plaats reactie