White Knights naar M12

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

White Knights naar M12

Bericht door BSRuben »

Hey,

Zoals het er nu naar uitziet worden helaas de Knights niet meer de signature van wit. Er zijn veel griffins en ook soldiers zijn er veel te vinden.
Nu speel ik op dit moment een white knight deck en heb daar redelijk goed mee kunnen doen op de FNM. Nu gaan Knight Exemplar en Student of Warfare eruit en moet er dus wat anders in.

Nu zat ik te denken aan een volgende decklist:

//Lands (22)
22 Plains

//Creatures (23)
4 Gideon's Lawkeeper
3 Accorder Paladin
3 Leonin Skyhunter
4 Mirran Crusader
4 Gideon's Avenger
3 Hero of Bladehold
2 Sun Titan

//Planeswalker (4)
2 Elspeth Tirel
2 Gideon Jura

//Spells (9)
3 Honor of the Pure
4 Oblivion Ring
2 Day of Judgment

//Artifact (2)
2 Sword of Feast and Famine

SIDEBOARD

4 White Knight*
2 Norn's Annex
3 Revoke Existence
3 Divine Offering
3 Celestial Purge*

* De White Knight en Celestial Purge zijn nog niet bevestigd voor M12, mochten ze niet meer legal worden doe ik er tegen die tijd wel iets anders in.


De bedoeling is om zo snel mogelijk een aanval op te bouwen met de creatures. De nieuwe Gideon's Lawmaker kan voor 1 mana een creature tappen en powered daarmee meteen de Gideon's Avenger. Deze laatste kan best wel sterk worden en zal daarom tegen veel removal aanlopen. Daarom is de weg weer vrij om met Hero of Bladehold de laatste klap uit te delen. De planeswalkers kunnen helpen met tokens maken of Gideon Jura die zich zichzelf opoffert om een massale tegenaanval te kunnen doen (als de creatures hem aan moeten vallen, worden ze getapped en zal Gideon's Avenger dus ook weer sterker worden).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door Dragonheart »

Het deck ziet er op zich vrij aardig uit. Ik heb de volgende opmerkingen:
- Honor of the Pure is ook nog niet bevestigd voor M12.
- Day of Judgment lijkt me minder handig in een deck dat zo op creatures gebaseerd is.
- Elspeth Tirel is een redelijke zwakke planeswalker in een aggresief deck.
- Het zwaard is op zich best lekker, je speelt helaas geen instants om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Misschien is White Sun's Zenith wat.
- 22 land kan, maar is met je huidige curve een tikkeltje riskant.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door BSRuben »

Honor of the Pure staat al tussen de spoilers op MtGSalvation, die zijn vaak wel betrouwbaar. Op dit moment vind ik Elspeth wel goed werken, vooral met de Honor of the Pure erbij.
Misschien dat de White Sun wel een idee is, hoeveel land raadt je aan?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door Dragonheart »

24 lijkt me wel een goed idee. Misschien dat je dan wel landen wil spelen die iets meer doen dan voor mana tappen. Ik denk daarbij aan Tectonic Edge en Dread Sanctuary (beide niet meer legaal als M11 uitroteert). Ik begrijp niet helemaal waarom je perse nu al wil verzinnen hoe je deck er dan uitziet. Bij de rotatie van M11 zal Innistrad legaal worden. Het zou zo maar eens kunnen dat dit zoveel verandert dat je hele deck zinloos wordt. Ik denk dat het met die rotatie in gedachten hoe dan ook een goed idee is om te kijken naar updates van Block Constructed decks zoals in Nagoya.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door BSRuben »

Innistrad? Nagoya? Explain plz! :O
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door pi »

Dat is de naam van de eerste set in het nieuwe block. De andere is een stad, ik vermoed zomaar een stad waar een groot block constructed tournooi is gespeeld.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door Dragonheart »

Zoals Pi al zegt. M11 roteert uit wanneer Innistrad legaal wordt. Dit zal dus invloed hebben op de manier dat decks dan gebouwd worden. Nagoya is de naam van de stad waar de laatste Pro Tour gehouden is. Deze was o.a. Block Constructed. Bij een rotatie worden in eerste instantie vooral decks van het vorige block gespeeld eventueel geupdated met wat nieuwere kaarten. Na de volgende rotatie verwacht ik daarom veel Tempered Steel en Puresteel Paladin deckjes. Waarschijnlijk ook wat Tezzeret v2 en Consecrated Sphinx deckjes. Dit aangevuld met een monorood en een vleugje zwart.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: White Knights naar M12

Bericht door ixo »

tjah, maar je hebt 2 a 3 maanden de tijd om even te genieten van het tijdelijke deck, dat doe ik ook met mijn deck.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door Dragonheart »

@Ixo
Dat is natuurlijk prima. Maar dan hoef je ook geen moeite te doen om M11 eruit te laten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: White Knights naar M12

Bericht door ixo »

aye inderdaad, my thoughts :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door BSRuben »

Ik wist niet dat er alweer een nieuw block aan zat te komen, dus dan is het inderdaad makkelijker om gewoon door te spelen met mijn huidige deck. Ik heb nu in mijn Knight Deck (wat niet helemaal af is) nog plek voor 2 kaarten. Die had ik eigenlijk al vergeven aan Elspeth Tirel maar ik begrijp dat er misschien een betere keuze is? Gideon Jura of White Sun's Zenith?
Ik speel een deck zoals daarboven alleen dan met Student of Warfare, Knight Exemplar en Journey to Nowhere.

Klopt het dat als ik bijvoorbeeld 5 open mana en een Mirran Crusader heb met een Sword of Feast and Famine ik in de First Strike step van de combat phase mijn 5 mana kan tappen, dan de damage doen met Crusader, mijn landjes allemaal untappen en mijn opponent laten discarden, dan voor 10 mana White Sun's Zenith casten, dan damage doen met Crusader in de normal damage step en uiteindelijk weer al mijn landjes untappen?
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: White Knights naar M12

Bericht door remmer »

nee want mana verdwijnt tussen steps
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door BSRuben »

Je gebruikt zo toch al je mana in de First strike step? Je tapped alles, doet schade, untapped en cast dan aan het einde van de First Strike step.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: White Knights naar M12

Bericht door Donnie Darko »

Volgens mij klopt jouw logica, Ruben. Maar ik ben niet super goed bekend met alle regels
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: White Knights naar M12

Bericht door pi »

Combat begint als je de step in gaat. Er is geen moment voor spells en abilities, ik neem dus aan land tappen ook niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie