Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Nee, die is het in ieder geval niet waard. Dat is namelijk 100 rares die niks waard zijn + cunning wish, waarbij je straatprijs zeker niet 15 euro voor die wish betaald, hooguit 10 en dat vind ik al veel.

Overigens, die 1/rare is niet vaststaand, ik heb alleen nog nooit een verzameling gezien die duurder was dan dat die ook interessant was. Overigens bedoel ik met rare elke rare of interessante kaart, er zijn commons van 50 euro en uncommons van over de 100 euro, dus rarity zegt niet altijd alles.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Maccius »

@ Quesred

Mijn advieszou zijn om inderdaad een standaard deck te halen en 2 of 3 losse boosters. Dan heb je een speelbaar deck en een beetje speelruimte. Wordt je ook niet overspoelt van de mogelijkheden die je ineens hebt met 10000 kaarten. Als dan na een week of 2 blijkt dat je het leuk genoeg vindt, en je genoeg andere spelers kan vinden. Dan kan je inderdaad via martkplaats of iets dergelijks een kleine verzamling overnemen.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Donnie Darko »

Hij gaat zijn gratis promocard en kleine deckje ophalen dat hij krijgt omdat hij Duels of the Planeswalkers 2012 heeft gekocht, dat is wel een aardige basis voor een mono colour deck. Daar wat boosters bij en je kan redelijk casual spelen...
Als de meeting op de 23e door gaat en Quesred is er ook bij, dan kan en wil hij wel wat kaarten van mij lenen om te oefenen...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door BSRuben »

Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar een meeting op de 23ste? Wie/wat/waar? :)
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

@ BSRuben: Check de 'Hallo' thread in de 'Algemeen' sectie ;). EDIT: Oeps, evenements natuurlijk...

@ Donnie en Maccius: Thanks voor het advies. Als het goed is krijg ik door allerlei aanbiedingen in totaal nu 3 boosters gratis en 1 promokaart (blauw). Aangezien ik nog nooit boosters heb gekocht. Als ik het goed heb kun je bij het kopen van boosters kiezen welke kleur je wil? Of is het altijd gemixt? Is het dan ook slim om misschien zo'n intropack van Mirrodin Besieged te kopen in de kleur die ik ga spelen? (60 kaarten plus een 15 kaarten booster voor 10 euro)

@ Pi: Excuses voor het langzaam off-topic glijden :P Ik start even een nieuwe thread over welke kleur ik het best kan gaan spelen...
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Donnie Darko »

@ BSRuben & Quesred: Hallo thread bevind zich in de evenementen sectie...

@ Quesred, zie voor een antwoord je eigen gemaakte thread...
Work is the curse of the drinking class
Cpl_Uhl
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 08, 2011 2:24 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Cpl_Uhl »

Na een aantal jaren het magic-en weer opgepakt. Wij spelen recreatief. Nieuwe kaarten zijn leuk. Dus voor mij liever niet de dure en rare kaarten. Nu ga ik ervan uit dat er hier meerdere mensen zijn die dozen vol met overbodige commons hebben liggen. Omdat verzend kosten niet opwegen tegen de waarde van de kaarten hoor ik graag van je als je een doos in de hoek hebt liggen en en de omgeving Dordrecht of Breda woont.

@ Pi: Excuus. Ik had gelezen dat je voorstel het bestemd was voor mensen die al langer op het forum zaten. Aangezien ik wel het zelfde zoek, leek het mij ongepast om een nieuw topic op te starten. Zal dit in het vervolg doen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Aangezien je precies zoekt wat ik aan biedt, maar blijkbaar daar toch geen interesse in hebt omdat ik te ver woon heb ik liever dat je een nieuw topic hiervoor opent.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Mithos
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Mithos »

Ik had in het topic van BanzaiCopter al aangegeven dat ik wel interesse heb in een bulk kaarten aangezien ik een startende speler ben. Ik had in eerste instantie daar gereageerd omdat ik misschien de kaarten op wilde halen en hij dichter bij woonde, maar daar heb ik nog geen reactie gekregen.

Ik weet niet of je nog steeds kaarten verkoopt, maar ik heb er dus wel interesse in (als er de kaarten niet continu vaker dan 4 keer voorkomen).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Mijn aanbieding bestaat zeker nog. Het punt is dat de aanbieding eigenlijk te goed is voor de prijs, wat ik bewust heb gedaan. Dit is namelijk ongeveer waar je met goed zoeken een verzameling voor kunt overkopen en ik zie het ook een beetje als beloning voor actieve mensen op het forum dat ze hier gebruik van kunnen maken. Het kost namelijk best wat tijd om de setjes samen te stellen en kwa waarde zit er misschien 10-20% winst op, een paar uur van mijn tijd is niet 4 euro waard zeg maar ;). Als je actief bent en blijft op het forum kun je gebruik maken van mijn aanbieding, maar met tot nu toe 2 posts vrees ik dat ik ongeveer 10 euro meer moet vragen om het enigzins interessant voor mezelf te maken.

Zoals ik het samen stel garandeer ik inderdaad dat er geen kaarten meer dan 4x van dezelfde set in zitten (hooguit reprints tussen verschillende sets, maar zelfs dat probeer ik in de gaten te houden) en dat de kaarten er nog vrij goed uit zien. Ik gooi er ook ietsje meer bij omdat ik geen zin heb om precies uit te tellen dat het er precies 2000 zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Mithos
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Mithos »

Banzai heeft toevallig ook vandaag gereageerd, en mogelijk ga ik ook al kaarten van hem halen. Ik begrijp heel goed dat het echt uitzoeken veel tijd en moeite kost, en dat je daarom wat extra vraagt voor een niet actief lid.

Toch heb ik de laatste 2 weken heb ik eigenlijk wel dagelijks dit forum gecheckt, maar de reden dat ik niet post is dat ik het gevoel heb dat ik als 'beginneling' nog over weinig dingen kan meepraten. Ik weet wel precies hoe het spel werkt, maar mijn 'kaartenkennis' is eigenlijk vrij minimaal. Ik heb nog vrij weinig overzicht in de mogelijkheden en combinaties van kaarten omdat ik de meeste simpelweg niet ken. Als ik kijk naar de verschillende samenstellingen 'Decks' sectie, dan heb ik echt het idee dat het ver boven mijn hoofd gaat. Laat staan als het over de waarde van kaarten gaat :P

Dat is ook een van de redenen dat ik geïnteresseerd ben in een bulk kaarten, door ze gewoon door te lezen hoop ik er meer verstand en inzicht van te krijgen. Maar ik zal hoe dan ook proberen waar mogelijk iets actiever te zijn, ook met reageren.

Maar ik ga nu in eerste instantie kijken of de kaarten van Banzai me verder kunnen helpen. Misschien dat ik over een week of 2 nog wel wat extra kaarten wil als uitbreiding, dan zal ik het je via een PM wel laten weten ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Ik realiseer me de paradox in het alleen aanbieden van een beginners set aan mensen die al meer ervaring opgedaan hebben, helaas is het niet anders voor nu. Op het moment dat ik klaar ben met het filteren van mijn commons zal het makkelijker worden omdat op dat punt simpelweg alles wat nieuw binnen komt naar dit soort setjes kan. Helaas is dit een jaren plan, ik moet nog 2 grote laden met bij elkaar waarschijnlijk in de buurt van de 30.000 kaarten doorwerken. Terwijl ik dat doe komen hier ook nog steeds kaarten bij.

2 weken is niet zo veel als je bedenkt dat ik over een paar maanden hier 10 jaar kom ;). Ik zou trouwens met mijn ondertussen 14 jaar speelervaring niet durven beweren dat ik precies weet hoe het spel werkt. Waardes van kaarten gaan heel veel mensen boven het hoofd hoor, zou ik me niet druk om maken :).

Je kunt altijd vragen stellen of je mening geven over nieuwe kaarten of je deck op het forum zetten, etcetera. Ik snap dat je als beginneling misschien het gevoel hebt voor schut te staan door een domme vraag of zo, maar altijd beter dat je het vraagt dan dat je het in een potje fout doet. Daarnaast, de meeste vragen zijn lang zo dom nog niet, er komen hooguit domme reacties op... Ook is denk ik de enige manier om een deck te laren bouwen het doen, wel zou je eerst even naar andere decks kunnen kijken, of eens goed in het artikelen forum duiken waar verschillende artikelen staan over decks bouwen, zoals bv deze: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=2018. Nieuwe kaarten zijn voor iedereen nieuw, dus wat vind jij zo leuk aan ze, waarom lijken ze je goed, of waarom zou je ze juist nooit spelen? In het kort, een beginner zijn zou mij niet weerhouden van posten.

Reacties verder ajb alleen over de aan-/verkoop van mijn kaarten, niet te ver off-topic gaan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie