Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houden

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

Paraic schreef:Ik heb voor MacOS geprobeerd. downloaden is gelukt alleen bij zip openen kreeg ik al een foutmelding. Fout 1, weet niet wat hiermee wordt bedoeld, maar goed. Jij misschien wel.
Gebruik je een Intel Mac? Het programma werkt momenteel enkel op Intel Macs
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Ik gebruik een Intel Mac.
Hokahey - Today is a good day to die
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Nieuwe test versies

Bericht door Zittergie »

Nieuwe test versies voor Linux & MAC:

Mac: http://www.zittergie.be/download/MagicKeeperMac.zip
Linux: http://www.zittergie.be/download/MagicKeeperLinux.zip

Voor Mac minimum MacOS 10.4 of hoger (enkel Intel)
Voor Linux is de nieuwe versie gecompileerd tegen de QT4PAS library die sneller is dan GTK2. De nodige library kan gemakkelijk geinstalleerd worden door install_qt4pas_libs.sh de eerste keer op te starten.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

als tie helemaal af is probeer ik hem wel :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

oke sorry had niet erg veel tijd heb aleen de eerste 3 posts gelzen maargoed here it goes
ik mis slechts 1 ding, zoals gatherer de oracle en printed vieuw heeft zou ik dat hier ook wel willen zien en eventuele rulings voor verwarende kaarten zijn wel mooi,

maargoed nu de reden dat ik post, maak het nou publiek (web based) en geef mensen de optie om hun decks te publiceren kaarten aan te bieden als ruil baar etc.
en dan om het voor jouw zelf interesant te maken ga webwinkels en dergelijke de optie geven op kaarten te bieden (zowel in koop van spelers als in verkoop aan spelers)
wat je dan ook kunt doen is decks op grond van comunity rating uit jouw kaarten laten rollen (en de optie te geven om kaarten bij een deck niet direct in side deck te plaatsen maar als optioneel dus niet escentieel voor het deck maar wel handig te stellen,
zo kun je dus door al jouw kaarten er op te zetten achterhalen welke decks JIJ het beste kunt bouwen (dus met 2 opties van ik wil een deck wat ik NU in elkaar kan zetten of ik wil een deck met mijn kaarten+ kaarten bijkopen bij de laagste bieder voor een totaal prijs onder de ** euro of enventueel dmv kans berekening welke boosters jij het beste kunt kopen.

ik denk dat je via het webwinkels laten bieden (en dus adverteren) er nog wat geld uit kan halen ook voor onderhoud servers en de tijd die jij er insteek en wieweet er zelf nog winst op maken ook.

oke mischien nog wat leuke ideën voor opties, een random hand (uit 7 kaarten dus laten genereren uit het deck) eventueel de eerste 3 draws ernaast en uiteraard de muligan optie
voor mensen die het deck in de "praktijk" willen zien werken zonder een heel potje te moeten spelen

mischien een leuke optie is een idee voor een deck builder die (nadat jij al je kaarten hebt ingevoert) jouw tips geeft voor landjes (of gewoon met auto generate de beste landjes uit zoekt op grond van kleur en positieve en negatieve effecten dat je bijvoorbeeld stelt en getapt in het spel is een -1 een extra kleur optie is een +1 meer dan 1 mana in 1 tap kunnen produceren is +2 wederom zou ik dit laten doen op grond van comunity ratings op de landjes dat je bijhoud welke kleuren het kan genereren en daarnaast comunity ratings/ hoevaak het voorkomt in top rated decks die overeenkomende kaarten hebben)

mischien een leuke kopleing (maar ik betwijfel of dit goed zal werken) is een ocr eraan hangen zodat je met een foto van je kaarten of door deze in te scannen de kaarten kan achterhalen zodat je deze neit alemaal handmatig moet invoeren (het vinden van de randen van de kaarten en vervolgens de naam lezen is niet al te ingewikeld als je vervolgens ook wilt gaan achterhalen of een kaart foil is en uit welke serie deze komt word het lastiger maar deze optie heeft wel asl voordeel dat je direct een cutout van alle kaarten kan laten maken en deze eraan kopelen zodat wederom bij ruil gekeken kan worden hoe de staat van de kaart is.

krijg er zojuist nog wel een idee bij je kunt ook nog als je voor comunity based ga de optie er in zetten om je adres (aleen postcode of regio) op te geven en de optie om te zoeken naar mensen binnen een straal van X kilomter van jouw woonplaats.

maar goed leuk initiatief ik ga zekker eens kijken als het af is :)
Afbeelding
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

@ GuardianGI:
Zitten zeker leuke haalbare ideen bij.
De optie om een Random hand uit uw hand te laten delen zat ook al in het hoofd en zal waarschijnlijk in de beta versie zitten.

Er komt ook nog een ondersteunende website waar voorstellen kunnen worden uitgewisseld. Het is zeker ook de bedoeling om gebruikers met elkaar gegevens te kunnen uitwisselen.

Ik had er graag ook (na beta) een module in gestoken om online tegen elkaar te spelen.

De prioriteit nu gaat naar foutjes wegwerken en alle opties te laten functioneren.

Volgende versie bevat ondermeer:

- Printen van gegevens
- Importeren van verzamelingen & Decks
- Vertaal module
- Controleren van Decks
- Meerdere kaarten ineens aan de collectie toevoegen
- Uitgebreide zoek opties.
- Tekstkleur aanpassen in themas

en heel waarschijnlijk:

- Automatische updates van programma en kaartendatabase

en misschien de eerste tekenen van:

- Rulings & Legaliteit

Nu nog de nodige vrije tijd :) en we zijn vertrokken.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Tijd niks meer van Zittergie vernomen...
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

Ben er nog steeds, maar helaas geen tijd kunnen vrij maken.
Moesten er mensen de windows versie willen testen, kan ik deze dit weekend online plaatsen.
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Ik heb nogmaals de OSX versie geprobeerd te openen. Ik blijf problemen houden met de .zip file.
Hokahey - Today is a good day to die
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houd

Bericht door Zittergie »

Eindelijk wat tijd gevonden voor wat updates.

@Paraic: Probeer nog eens de Mac Versie (Downloaden op http://www.zittergie.be/magickeeper)

Zie http://www.zittergie.be/magickeeper/changelog.html voor veranderingen.
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Re: Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houd

Bericht door George »

Ik zou de Windows versie wel willen testen ;-)
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houd

Bericht door Zittergie »

@George: Windows versie staat ook online
Plaats reactie