Modern

Vind en bespreek de laatste nieuwtjes omtrent Magic: the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Modern

Bericht door pi »

http://www.gatheringmagic.com/reviewing ... con-panel/ Zie onderaan het artikel.

Er wordt bevestigd dat WOTC meer gaat doen met het Modern formaat. Wat is dan Modern vraag je je af, nou, dat is min of meer elke kaart met een modern cardframe (er zijn uitzonderingen zoals de kaarten uit de commander decks), dus alles vanaf Mirrodin. Extended is namelijk niet erg populair als een formaat omdat het min of meer oude type 2 decks is en je dus min of meer in herhaling valt. Legacy aan de andere kant heeft een grote barierre kwa budget die voor veel spelers niet te overkomen is. Modern zou een soort tussenvorm moeten zijn.

De algehele reactie op het formaat lijkt positief te zijn, veel mensen zien het formaat wel zitten. Voor de liefhebber van zulke dingen betekent dat ook dat er geld te verdienen valt met populaire kaarten nu kopen en later met winst verkopen, of om iig te zorgen nu je kaarten te kopen zodat je later niet het dubbele betaald om ze dan te kunnen spelen. Shockduals zijn het duidelijkst, die zul je wel zo'n beetje moeten hebben als je meer dan 1 kleur wil spelen, deze zijn dus ook hard aan het stijgen, hallowed fountain bv doet nu bijna 2x zoveel op ebay als een paar maanden geleden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door The Quizmaster »

En het is zover... Philadelphia wordt Modern..

Wel jammer van de banlist ergens, aan de andere kant proberen ze natuurlijk erg hard om van Modern niet direct (ook) een broken format te maken.

Baal er nu wel van dat ik in de afgelopen maanden toch niet wat meer aandacht had geschonken aan het inslaan van de shockduals... De 'echte' duals gaan nu waarschijnlijk weer zakken, terwijl deze nog wel eventjes door zullen stijgen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door pi »

Waarom zouden de echte duals zakken? Denk eerder dat ze wat minder hard zullen stijgen, maar ik zie ze niet echt dalen.

Mystic vind ik ergens jammer ivm dat ik er binnenkort eentje van over ga hebben en daar nu een stuk minder makkelijk vanaf ga komen, maar verder is de ban denk ik logisch. Bitterblossom verbaast me, waarschijnlijk gaat dat een slechte investering blijken. Voor de rest vind ik er geen heel verassende kaarten bij zitten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door The Quizmaster »

In datzelfde artikel gaven ze ook aan, dat Legacy nu weer een stuk minder prioriteit zal gaan krijgen.. Ik verwacht toch wel, dat die hele hype die rond de Legacy-staples is ontstaan, wat af zal zwakken en daarmee de prijzen ook wat naar beneden zullen gaan.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door pi »

Ik heb dat zo niet uit dat artikel kunnen halen, welke tekst bedoel je precies?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door The Quizmaster »

Het is een kwestie van interpretatie hoor... Maar het ging om deze zin:
Modern is not intended to permanently replace any existing format. For example, we intend to run some number of Legacy-format Grand Prix in 2012.
Komt op mij een beetje over van "We hadden nu eenmaal beloofd Legacy Grand Prix te gaan doen, dus dat moeten we nu blijven doen. Maar eigenlijk vinden we het al niet leuk meer."
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door pi »

Terwijl ze juist beginnen met zeggen dat ze geen formaat willen vervangen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door pi »

Gekkenhuis, enorme stijgingen:

Grove of the Burnwillows van $5 naar $20 in de loop van het weekend.
Vendilion Clique van $10 naar $30 binnen een week.
Dark Confidant is ook maar weer wat hoger gestegen, sommige winkels vragen nu al $50+ terwijl het niet lang geleden een $15 kaart was.
Tarmogoyf zit ondertussen op $100 of zelfs meer. Eind vorig jaar zat hij op de helft.
Shockduals gaan ook absurd omhoog.

Modern is heel hard richting bijna net zo duur als Legacy aan het gaan.

Prijzen zijn overigens van winkels, ebay gemiddeldes hebben te lang nodig. Tegen de tijd dat daarin de prijzen zichtbaar worden zijn ze al weer verder doorgeschoten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door The Quizmaster »

hoe lang zou het duren, voor ze een nieuw format bedenken omdat Modern niet meer speelbaar is voor beginnende spelers, vanwege de hoge instapkosten? :lol:
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modern

Bericht door pi »

Persoonlijk zou ik als ik een online winkel heb op het moment gewoon even de stekker 'per ongeluk' uit de server trekken. De kaarten maken te gekke sprongen. Ik krijg het nog voor elkaar bijna elke keer tijdig nog een winkel te vinden die nog een enigsins redelijke prijs heeft voor kaarten die ik zou willen en die ook opeens omhoog beginnen te springen. Alleen de Cliques heb ik echt volledig gemist en dat wordt pijnlijk. Aan de andere kant heb ik een paar andere kaarten extra op de kop getikt dus met een beetje mazzel kan ik die omzetten in Cliques. Ik vind het aan de andere kant niet erg om af en toe een leuk dealtje bij winkels weg te snoepen, maar ben een beetje bang dat dit scheve gezichten op gaat leveren.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie