Halcyon Glaze

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Halcyon Glaze

Bericht door Pacifism »

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af of de kaart Halcyon Glaze summoning sickness heeft als het een creature word (als hij geactiveerd word de beurt dat je de kaart in het spel hebt gelegt).
Dus ik speel bijvoorbeeld Halcyon Glaze en gelijk daarna een Grand Architect kan ik dan gelijk aanvallen met de Halcyon Glaze ?

Groetjes,
Pacifism
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Donnie Darko »

Het maakt niet uit of hij een creature word of niet. Het gaat er bij summoning sickness om of de kaart sinds het begin van je beurt in het spel was. Aangezien dat niet het geval is bij je voorbeeld, heeft de Glaze nog summoning sickness tot je volgende beurt. Je kan hem wel tappen voor de laatste ability van de grand architect.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Jibz »

Niet helemaal correct, Donnie
Je creature heeft summoning sickness als de kaart niet sinds je vorige upkeep in jouw control ligt. Als je een creature van de ander overneemt met bijvoorbeeld Roil elemental, heeft die ook summoning sickness.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Halcyon Glaze

Bericht door pi »

Ook niet helemaal correct, een creature die je jat of speelt in je upkeep heeft nog steeds summoning sickness. Het is beter om te onthouden dat het creature vanaf het begin van je beurt onder jouw controle moet zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Pacifism »

Ok! bedankt voor de snelle reacties.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Jibz »

@pi: Is dat zo? Is er een plek waar ik de specifieke ruling kan vinden? volgens mij werd daar juist expliciet de upkeep in vermeld... Kan ernaast zitten though.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Halcyon Glaze

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Jibz »

Tis ook niet mogelijk om Pi op het gebied van regels te verslaan he? -.- Weet neit waar ik die upkeep vandaan haalde dan.
Thx iig
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Halcyon Glaze

Bericht door pi »

Het is mogelijk, zie bv recente lifeline discussie waar ik een oude ruling in mijn hoofd had. Je moet er wel wat vroeger voor opstaan :p.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Jibz »

Niet in de vakantie...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Halcyon Glaze

Bericht door altx »

Overigens kun je bij Wizards zelf sowieso altijd de meest recente versie van de comprehensive rules vinden:
http://www.wizards.com/Magic/TCG/Articl ... agic/rules
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Jibz »

ik kon die dus al niet vinden. bedankt voor de link
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Pacifism »

Ik liep tegen nog een probleempje met Halcyon Glaze op, namelijk dat ik de kaart terwijl het een creature is wil kopieeren met Phyrexian Metamorph of Clone bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan?

Blijft het een 4/4 illusion creature enchantment met flying of gaat deze ook na mijn beurt weer terug naar een enchantment.. ?

Groetjes
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Halcyon Glaze

Bericht door altx »

Pacifism schreef:Ik liep tegen nog een probleempje met Halcyon Glaze op, namelijk dat ik de kaart terwijl het een creature is wil kopieeren met Phyrexian Metamorph of Clone bijvoorbeeld, wat gebeurt er dan?

Blijft het een 4/4 illusion creature enchantment met flying of gaat deze ook na mijn beurt weer terug naar een enchantment.. ?

Groetjes
Nog leuker: Alleen de tekst op de kaart wordt gekopieerd. Andere effecten (behalve eventuele andere kopieer-effecten) worden niet meegekopieerd.

Dus de kopie wordt geen creature, maar gewoon een enchantment (of een artifact enchantment in het geval van Phyrexian Metamorph). Pas als je hem laat triggeren wordt hij een creature tot het einde van de beurt.

CR 706. Copying Objects

706.2. When copying an object, the copy acquires the copiable values of the original object's characteristics (...) The "copiable values" are the values derived from the text printed on the object (that text being name, mana cost, card type, subtype, supertype, expansion symbol, rules text, power, toughness, and/or loyalty), as modified by other copy effects, by "as . . . enters the battlefield" and "as . . . is turned face up" abilities that set characteristics, and by abilities that caused the object to be face down. Other effects (including type-changing and text-changing effects), status, and counters are not copied.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Halcyon Glaze

Bericht door Pacifism »

Wow, dat is duidelijk! bedankt altx :) ik stuur dit gelijk even door naar degene met wie ik dat potje speelde, Wij wisten namelijk niet wat er zou gebeuren, dus ik speelde het maar op een ander creature.
Plaats reactie