Standard of Legacy

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Standard of Legacy

Bericht door Pacifism »

Ik vroeg mij af hoeveel van jullie Standard spelen of gewoon casual Legacy, zelf heb ik nog nooit Standard gespeelt omdat ik dan elk jaar en om de zoveel maanden wat kaarten moet gaan kopen die soms belachelijk duur zijn.

Ik zit er wel aan te denken omdat het aantrekkelijk is vanwege de mensen die echt willen winnen, hierdoor kan ik erg mijn techniek verbeteren.

Groetjes,
Pacifism
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door The Quizmaster »

Geldt competatief legacy ook?

Ik speel op dit moment Legacy, Extended en Standard. Vindt de eerste daarvan het leukst. Ben nu bezig met een goed Vintage-deck, dat toernooiwaardig is dus..

Sowieso: als je in Legacy mee wilt, zal je ook regelmatig nieuwe kaarten moeten halen.. of gewoon leuke decks wil blijven bouwen die niet iedere keer hetzelfde zijn, moet je nieuwe kaarten halen...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Standard of Legacy

Bericht door ixo »

vintage / legacy is ook wel beetje duurder om mee te beginnen. standard mag dan wel duur zijn elk jaar maar dat is makkelijker te halen dan de eerst genoemde twee

moet wel zeggen dat je met vintage en legacy langer plezier hebt van een deck. wat Quizm. zegt klopt ook, je moet blijven veranderen en investeren.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door Dragonheart »

Er wordt gezegd dat formaten als Legacy op de lange duur goedkoper zijn omdat je na een heftige beginvestering alleen nog kleine beetjes moet toevoegen. Helaas is dit niet mijn ervaring. Je deck kan zomaar obsolete worden (bijvoorbeeld door het bannen van een kaart als Survival of the Fittest) of gewoon een flink stuk matiger (zoals met Goblins door het printen van Mental Misstep).

Standard hoeft helemaal niet duur te zijn. Je moet in dat geval wel het ruilen een beetje in de vingers hebben. Indien je de kaarten die je in Standard gebruikt tijdig wegruilt, dan heb je het kapitaal al voor de volgende verandering. Er komt wellicht een nieuw uitgebreid Extended formaat dat voor de kosten zeer aantrekkelijk kan zijn (Modern).

Wat je techniek betreft zijn beide formaten prima. Het zijn toernooiformaten en daar zijn altijd fanatieke en/of goede spelers.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door pi »

Op zich gaat het ruilen argument natuurlijk net zo goed op voor de eternal formaten, als je eenmaal een deck hebt kun je het eventueel ruilen tegen een ander deck en als je een beetje goed weet in te schatten wat obsolete gaat worden dan kun je ze tijdig weg ruilen. Wat nog een extra argument is in het voordeel van de eternal formaten is dat de prijzen van kaarten stabieler zijn (zelfs als je deck obsolete wordt houden de belangrijke kaarten toch nog wel redelijk hun waarde), dus als je dat traden nog niet zo in de vingers hebt dan blijf je niet met een hoop prut zitten. Als je het echt goed in de vingers hebt kun je zelfs flinke winsten maken als ene kaart populair begint te worden, ik heb bv 8 van deze bijgekocht voor zo'n 15 euro p/s sinds begin juni omdat ik dit aan zag komen: http://blacklotusproject.com/cards/Ravn ... Confidant/

Ik ken overigens niemand die casual legacy speelt, alleen serieus legacy of eventueel casual vintage, ik zou dit dus zeker niet 'gewoon' noemen.

Zelf speel ik bijna exclusief EDH met soms bij hoge uitzondering competitief Legacy of Limited. Wat me vooral tegen staat in formaten die niet alle magic sets omvatten is dat ik zo gewend ben mijn goeie kaarten te spelen dat ik me irriteer aan de beperkingen. Iets als all common of EDH gaat wel goed, ik kan best binnen grenzen een leuk deck verzinnen, maar op de een of andere manier gaat het met maar een paar sets een stuk minder goed.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: Standard of Legacy

Bericht door Jester »

Ik ga toch voor het competatief Standard. Maar ik ben wel een nieuwe speler (sinds.. net naar het start van Besieged).

Het kost geld, maar ik hou er toch van om een soort van limiet aan kaarten te hebben om een deck mee te maken. Daarnaast speel ik natuurlijk EDH casually. Omdat het gewoon echt leuk is.. Competatief legacy zal je mij nooit zien doen.
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Standard of Legacy

Bericht door Pacifism »

Ok dan zal ik dat ruilen maar is onder de knie gaan krijgen, ruilen jullie dan vaak hier op het forum, en bedoel je met ruilen echt een kaart voor een kaart of een deck voor een deck, of verkoop je je kaarten ook wel is?
Competatief Standard trekt me namelijk wel vanwege de moeilijkheid om decks te verzinnen, ik hou wel van een uitdaging, plus het feit dat er toch aardig wat geld mee te verdienen valt. Vintage ben ik dat geval wel gewent inderdaad, ik dacht dat ik legacy speelde, maar na goed kijken is het vintage.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door The Quizmaster »

Date: October 22-23, 2011
Format: Legacy

Tournament Location

RAI Amsterdam
Hall 4 - 5
Europaplein 22
1078 GZ Amsterdam
The Netherlands



Gewoon een keer meedoen, dan kan je het pas echt goed beslissen ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door pi »

Ik ruil af en toe via het forum, anderen neem ik aan ook. In persoon is toch lekkerder ruilen in mijn ervaring, maar ook online is goed te doen, hangt er een beetje vanaf wie je tegen komt. Voor mij zijn de lekkersten om mee te ruilen normaal verzamelaars omdat die meestal net zo'n grote berg haves en wants hebben als ik en dat vaak stapeltjes zijn van een cm of meer die heen en weer gaan. Verkoop doe ik af en toe als dat zo uit komt. Verkoop is bijna altijd lastiger dan ruilen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Standard of Legacy

Bericht door Pacifism »

Ok hartstikke bedankt voor de replies! Dat legacy tournament is dicht in de buurt, denk dat ik van de partij kan zijn.
@pi : ik zal me is wat gaan verdiepen in het ruilen komende tijd, ik zal ook is dat artikel over ruilen lezen wat je geschreven hebt.

Waar kan ik op het forum een collectie te koop zetten? het gaat om zo'n 4600 kaarten.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Standard of Legacy

Bericht door ixo »

trading corner, het is wellicht handig om neer te zetten welke rares en interessante kaarten erin te zetten.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door pi »

Je kan Quesred vragen of hij interrese heeft. Anders iig trading corner en geef idd goed aan wat er in zit. Ik vind http://www.quietspeculation.com de beste en zeker meeste nuttige info voor bij het traden hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Standard of Legacy

Bericht door Quesred »

Inderdaad. Neem contact met me op, met info over je collectie en een richtprijs. Dan ben ik wellicht geïnteresseerd ;)
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Re: Standard of Legacy

Bericht door Pacifism »

The Quizmaster schreef:Date: October 22-23, 2011
Format: Legacy

Tournament Location

RAI Amsterdam
Hall 4 - 5
Europaplein 22
1078 GZ Amsterdam
The Netherlands



Gewoon een keer meedoen, dan kan je het pas echt goed beslissen ;)
Waar kan ik mij inschrijven voor dat toernooi?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Standard of Legacy

Bericht door The Quizmaster »

RAI Amsterdam
Hall 4 - 5
Europaplein 22
1078 GZ Amsterdam
The Netherlands


Daar.... De vrijdagavond ervoor, en de zaterdagochtend kan je je registreren. Het is dus niet zo dat ze maar een x-aantal plaatsen hebben. Als je je registreert, mag je meedoen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie