Hoe hou je oude series uit elkaar?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Hoe hou je oude series uit elkaar?

Bericht door Maccius »

Hoe zie je het verschil tussen een Legends en een Italian Legends kaart? (Zijn de italiaanse ook in die taal?)

Ben namelijk mijn kaarten aan het uitzoeken om er een hele boel weg te doen, en de waarde tussen die 2 verschilt nog al. Heb hetzelfde met arabian nights en Chronicles.

Heb bijvoorbeeld een aladdin en die is op nedermagic 7,50 of 0,75 (ik weet dat nedermagic geen goede waarde geeft, maar is een indicatie)
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Hoe hou je oude series uit elkaar?

Bericht door The Quizmaster »

Italian Legends is inderdaad in het italiaans..

Die Aladdin: Dat is het verschil tussen Arabian Nights en Chronicles, een reprint.

Als je Legends, The Dark, Arabian Nights-kaarten hebt met een witte rand, is het zeker Chronicles. Als ze een zwarte rand zijn, niet in het Engels en ook niet in het Italiaans (voor Legends), dan is het Renaissance. Die reprints zijn vrij weinig waard.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Hoe hou je oude series uit elkaar?

Bericht door Maccius »

Dank je ik had het ondertussen ook zelf gezien van die randen. (Grappig dat je daar overeen kijkt als je het verschil probeert te bepalen met de 2 plaatjes op nedermagic)

Zoals te verwachten in het meeste wat ik heb whiteborded, maar ook wel wat blackboarded kaarten.

Iemand nog tips wat hoe ik de interesante kaarten kan verkopen? Naar een winkel, via marktplaats, via dit forum? Ze zijn gesorteerd.

Daarnaast komen er nog ongeveer 30000 niet interesante commons en uncommons (wel gesorteerd beschikbaar voor de verkoop)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe hou je oude series uit elkaar?

Bericht door pi »

Jaartal + expansion symbol is het eerste voor set identificatie, dat beantwoord bijna alles, chronicles is 1995, arabian nights en antiquities hebben geen jaartal, legends en the dark 1994. Bij geen jaartal en geen symbol wordt het moeilijker, alpha heeft vreemde hoekjes en zwarte buitenrand, beta heeft normale hoekjes en zwarte buitenrand, alleen unlimited en revised is lastig, unlimited is donkerder en heeft een soort 3rd effect in de rand naast de buitenrand die revised niet heeft, beide hebben een witte buitenrand.

Voor andere talen hoef je alleen te weten dat alleen legends en the dark in het italiaans uitgebracht zijn en dat voor de rest het altijd om renaissance gaat (italian legends is nog wel wat waard, maar lang niet zo veel als normaal legends). Black bordered zonder symbol is altijd revised of 4th van die taal afhankelijk van wanneer ze begonnen zijn met magic in die taal.

Als je engelstalige, black bordered oude kaarten hebt ben ik eventueel geintresseerd in kopen, kun je me een PM met een lijstje sturen? Oud is voor mij the dark of eerder. Als je leuke kaarten black bordered, duits en zonder expansion symbol hebt kan ik daar ook misschien interesse in hebben. Een volledige lijst is trouwens ook goed, mogelijk kan ik meer vinden.

Als die 30.000 NM zijn heb ik er 120 voor over, anders minder of helemaal niets als ze te slecht zijn. Deze zet ik dan waarschijnlijk om in de setjes van 2000 kaarten die ik maak voor beginnende spelers.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie