MWS Toernooi

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

MWS Toernooi

Bericht door Lolloler »

Hoi allemaal,

Namens Boosterz zit ik te denken om een MWS toernooi te organiseren, waarmee echte prijzen te winnen zijn. Nu vroeg ik me af hoe jullie, de Magic spelers, hier tegenover staan. Ik wil namelijk niet iets organiseren wat mij geweldig lijkt maar niemand anders leuk vind. Vandaar wil ik het graag van jullie horen! Ik heb enkele punten waar ik graag jullie mening over hoor.


* Zijn er mensen die interesse hebben hier aan mee te doen?

* Er moet natuurlijk een format komen, welk format lijkt jullie het leukst/makkelijkst om via MWS te spelen?

* Wat zien jullie het liefst als prize-support?

* Er moet natuurlijk een kleine ondersteuning zijn voor de prijzen. Ik zat te denken aan een kleine bijdrage van bijv. 2 euro, of als je bij Boosterz besteld krijg je een code waarmee je gratis kunt meedoen. Wat denken jullie?

* De stand wordt dmv mail doorgegeven, ondersteund met screenshots. Mocht iemand vals spelen ook via mail met screenshot, zonder screenshot is niks geldig. Goed plan?

Andere opmerkingen oid? Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Bas
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: MWS Toernooi

Bericht door Donnie Darko »

Ik zelf heb MWS nog niet werkend gekregen, dus laat staan dat ik er een toernooi op kan of wil spelen. Daarnaast heb ik dus eerlijk gezegd geen idee van hoe het in elkaar steekt en of het leuk is om via MWS een toernooi te spelen...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door pi »

Er zijn verschillende online magic programma's. MWS heeft mijn voorkeur, maar misschien niet die van iemand anders. Ik denk dat dat een eerste probleem is: je spreekt maar een subgroep aan van de al vrij kleine groep die online magic speelt maar niet via MTGO. Daarnaast is MWS voor sommige dingen niet ideaal, vampriric tutor bv is lastig om goed en eerlijk te resolven omdat je niet uit je library een kaart face down op tafel kan leggen om hem na het schudden on top te doen. Daarnaast, wat doe je als halverwege de match MWS de verbinding kwijt raakt?

Een algemene ergernis van mij bij het potjes spelen via MWS is dat steeds minder mensen de steps en phases gebruiken, aangezien die niet afgedwongen worden. Je zou denk ik een soort minimale eisen moeten beschrijven voor speelwijze / interactie. Ik vind het bv verschrikkelijk als de tegenstander de beurt opeens naar mij duwt, ik heb zijn end of turn nog om dingen te spelen en vaak wil ik die gebruiken ook.

* Ik zou interesse hebben, maar alleen met een origineel formaat en als het over langere tijd loopt. Ik verwacht geen tijd te hebben voor een avond lang magic spelen.
* Iets speciaals, heb wel ideeen, maar heb je uberhaupt intresse om iets te doen wat van de hoofdformaten op tournooien afwijkt?
* Wat mij betreft niet nodig, voor mijn part geef je iemand wat korting op de volgende bestelling of zo, tot een hoogte dat je er zelf niet echt last van heb. Ik zou niet meedoen voor de prijs.
* Zou je mij gelijk mee afschrikken.
* Waarom screenshots? Laat beide spelers mailen, als ze het niet eens zijn over de uitslag, vraag ze dan om de uitslag te bewijzen aan de hand van de game log (even kopieren na het afronden van de match). Mochten ze het nog niet eens zijn: probleem, een screenshot, net als die game log kan aan alle kanten gemanipuleerd worden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: MWS Toernooi

Bericht door ixo »

klinkt interessant, maar ook ik heb MWS niet aan de praat gekregen dus weet niet echt hoe dat iets wordt voor mij.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door pi »

Voor wie MWS niet werken krijgt:

1- Heb je windows? (Of een manier om Windows programma's onder je OS aan de gang te krijgen).
2- Heb je MWS gedownload?
3- Heb je MWS geinstalleerd?
4- Heb je de Magic MasterBase voor MWS gedownload?
5- Heb je de Magic MasterBase voor MWS uitgepakt en in de juiste folder geplaatst?
6- heb je MWS hierna opgestart en uitgeprobeerd?

Als je aan kunt geven waar je vast bent gelopen dan kan ik waarschijnlijk wel helpen het werkend te krijgen (ik gebruik MWS nu zo'n 8 jaar, sinds versie 0.73 als ik me goed herriner, ja, toen kwamen er nog nieuwe versies uit... ;)).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Daarnaast is MWS voor sommige dingen niet ideaal, vampriric tutor bv is lastig om goed en eerlijk te resolven omdat je niet uit je library een kaart face down op tafel kan leggen om hem na het schudden on top te doen.
Meneer Pi, probeer dit eens:
Shift vasthouden en kaart uit library met linkermuisknop ingedrukt naar het speelveld slepen. Hij ligt nu facedown op tafel. Shuffle. Sleep de kaart door de linkermuisknop vast te houden naar de bovenkant van de library. Voila.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door pi »

And so we learn, handig dat het niet bij de right-click opties zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door Lolloler »

Bedankt voor de input. Ik snap dat dit erg lastig gaat worden.

Misschien een ander soort contest? Heeft iemand suggesties? Alternate card contest? Deckbuilding contest? Design a card contest? Wat lijkt jullie leuk? Ik hoor het graag. Het lijkt me het leukt om iets te hebben wat vaker gedaan kan worden.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: MWS Toernooi

Bericht door ixo »

ik speel magic via skype, maar een deckbuilding contest is altijd fun!
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door Replicator »

Mij lijk zoiets wel leuk/interresant. Vandaar ook dat ik het in een vorrig toppic ook al had gevraagt.
Van mij hoeft er niet persé een prijs te zijn het spelen zelf is ook al leuk.
Iets als legacy lijkt mij wel een leuk type
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: MWS Toernooi

Bericht door Donnie Darko »

pi schreef:Voor wie MWS niet werken krijgt:

1- Heb je windows? (Of een manier om Windows programma's onder je OS aan de gang te krijgen).
2- Heb je MWS gedownload?
3- Heb je MWS geinstalleerd?
4- Heb je de Magic MasterBase voor MWS gedownload?
5- Heb je de Magic MasterBase voor MWS uitgepakt en in de juiste folder geplaatst?
6- heb je MWS hierna opgestart en uitgeprobeerd?

Als je aan kunt geven waar je vast bent gelopen dan kan ik waarschijnlijk wel helpen het werkend te krijgen (ik gebruik MWS nu zo'n 8 jaar, sinds versie 0.73 als ik me goed herriner, ja, toen kwamen er nog nieuwe versies uit... ;)).
Voorheen als ik MWS opstartte (na de stappen die je noemt te hebben gedaan) kreeg ik gewoon nog die standaard lijst van kaarten, maar nu heeft ie iets van 17 000 kaarten en de meeste gewoon met plaatje :)

Nu doet hij het blijkbaar wel normaal, alleen nog verder uitvogelen hoe het verder werkt.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door pi »

Zie, ik kan alles oplossen ;). Laat maar weten als je een potje wil proberen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: MWS Toernooi

Bericht door Jibz »

@pi: los eventjes op dat ik niet weet wat ik waar neer moet gooien om de plaatjes te krijgen :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: MWS Toernooi

Bericht door pi »

Preferences -> Image View -> Setup pictures Directories

Het maakt niet uit waar je ze neer zet als je MWS maar vertelt waar ze staan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: MWS Toernooi

Bericht door Elvoz »

Ik vind een toernooi een leuk idee! Liefst EDH, dan kan ik mijn deck testen :D
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Plaats reactie