Myr antwoorden

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Myr antwoorden

Bericht door Maccius »

Een vraag over welke stappen er precies waneer gebeuren en kunnen.

Stel ik heb het volgende op tafel liggen.

2 x Myr Galvanizer
1 x Palladium Myr
1 x Myr Battlesphere
1 x Lodestone Myr
en 5 Myr tokens

De Lodestone Myr kan ik op dat moment oneindig oppompen met de 2 x Myr Galvanizer en de 1 x Palladium Myr combo. Tap alles behalve 1 Myr Galvanizer en de Palladium Myr. Tap Palladium Myr om de ability van de nog niet getapte Myr Galvanizer te betallen en untap alles weer. Herhaal totdat de lodestone een 1000000/1000000 trample is.

Die is duidelijk, maar kan ik dezelfde truuk ook gebruiken bij de Myr Battlesphere

Het gaat om deze ability

Whenever Myr Battlesphere attacks, you may tap X untapped Myr you control. If you do, Myr Battlesphere gets +X/+0 until end of turn and deals X damage to defending player.

Ik vermoed dat dit niet gaat in verband met prioriteitsproblemen, maar kan iemand me hem uitleggen.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Myr antwoorden

Bericht door The Quizmaster »

Nee, dat gaat niet. Je kan bij de Battlesphere maar 1x alles tappen. Het zit hem in het verschil tussen de activated ability van de Lodestone Myr en de triggered ability van de Myr Battlesphere.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Myr antwoorden

Bericht door altx »

Wat Quizmaster ook al aangeeft, het zijn niet prioriteitsproblemen die roet in het eten gooien, maar simpelweg het feit dat Myr Battlesphere maar 1 keer triggert, namelijk als hij aanvalt, en dat je dan dus ook alleen tijdens het resolven van de trigger de kans krijgt om alles te tappen.
Daarna triggert Myr Battlesphere die beurt niet meer, dus krijg je ook niet meer de kans dingen te tappen.

Dit dus inderdaad in tegenstelling tot de activated ability van Lodestone Myr die je naar believen steeds opnieuw kunt activeren.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie