10 jaar forum!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10 jaar forum!

Bericht door pi »

Oy,

Lang, lang geleden, ongeveer 10 jaar, om precies te zijn, was er een jongetje die graag zijn eigen Magic forum wilde hebben. Dit jongetje had gelukkig ook wel wat technische kennis en zie daar, 10 jaar geleden, op een mooie zondag in maart, werd het forum geboren.

Hij werd Naaitsabes.com gedoopt en gestaag kwamen steeds meer mensen bij hem op bezoek. Ik zelf ontmoete hem voor het eerst op 1 april dat jaar en hij is sindsdien onderdeel gebleven van mijn leven.

Naaitsabes.com groeide gestaag, maar die naam, die was het toch niet. Mensen snapten niet goed wat ze konden verwachten, een “Naaitsabes”, wat is dat? Ondanks dat bleven de bezoekers gelukkig gestaag toestromen. Dat Magic is toch wel erg leuk om over te praten!

In februari 2005 vond er dan toch een verandering plaats. Naaitsabes.com werd omgedoopt in Magicforums.nl, veel duidelijker toch? Ik was toen al een tijdje Administrator en ik kan je vertellen dat de verandering niet zonder slag of stoot ging, we kregen toen namelijk ook een nieuwe forum layout en wat andere leuke dingen die natuurlijk allemaal niet gelijk wilden werken.

Dat jongetje dat het forum opgericht had werd groter en voor Magic was er niet zo veel tijd meer. Gelukkig, voor ons, was zijn technische kennis alleen maar uitgebreid en had hij ergens in de tussentijd besloten om maar eens in de webhosting te gaan. Zo’n forumpje, ach, zoveel bandbreedte gebruikt dat niet, die laten we gewoon lekker doordraaien. Sab! droeg zijn rol aan mij over, maar achter de schermen bleef hij af en toe nog een beetje mee doen en heel belangrijk, het forum hosten! Bedankt Sab!

In september 2010 ging dit nog een stapje verder, ik kreeg een account op de webserver en kan nu ook files wijzigen. We begonnen te werken aan een nieuwe layout. ‘We’, maar eigenlijk deed The Quizmaster het meeste werk. Hij heeft de huidige layout gebouwd, die niet lang nadat we de rechten kregen online kwam te staan en waar je nu tegenaan kijkt.

Kortom, het forum bestaat 10 jaar! :mrgreen:

Dit was zo’n beetje de historie van het forum in vogelvlucht. Ik heb me er altijd goed vermaakt, lol gehad, interessante discussies gevoerd, geruild, mensen geholpen, etc. Bezoekers komen en gaan, sommige herinner ik me graag, anderen liever niet. In ieder geval hebben we met zijn allen het forum gemaakt zoals het nu is. Iedereen dus bedankt voor de afgelopen 10 jaar!

Even wat statistiekjes, op het moment dat ik dit schrijf, een paar dagen vantevoren, hebben wij:
- bijna 42.000 posts.
- bijna 4200 topics.
- 2 Attachments :roll:.
- een 113 MiB grote database.
- gemiddeld 12 nieuwe posts per dag.
- gemiddeld 1 nieuw topic per dag.
- gemiddeld 1 nieuwe gebruiker elke 3 dagen.

In verband met het 10 jarig bestaan van het forum lijkt het me leuk om een soort wedstrijdje te organiseren. Natuurlijk moet deze wedstrijd iets met Magic te maken hebben en verder natuurlijk ook een link met het forum hebben. Nou is het forum natuurlijk vooral een plek om te socializen en daarom is je uitdaging als volgt:

Verzin een zo sociaal mogelijk deck.

Wat in deze context sociaal is moet je zelf verzinnen. Een goede uitleg van waarom jouw deck nou precies zo sociaal is zal waarschijnlijk een heel goed idee zijn. In ieder geval zal na 10 april bepaald worden door middel van stemming wie het meest sociale deck gebouwd heeft. Ik zal uit mijn eigen collectie een aantal leuke prijzen beschikbaar stellen.

Als je mee wilt doen plaats je een decklist in het decklist forum en post je hier een link naar dit deck. Je mag met zoveel decks meedoen als je wilt, maar ik weet niet of veel decks insturen een goed idee is. Ik ga zelf ook een deck insturen, maar ik doe sowieso voor spek en bonen mee. Alleen decks gepost na het plaatsen van dit topic komen in aanmerking.

Ik hoop dat jullie leuke decks verzinnen!

Bedankt!

Mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 10 jaar forum!

Bericht door Jibz »

Wauw, dat is best een achievement :) Gefeliciteerd iedereen!
Mocht Sab! hier nog iets van te horen krijgen, ook even een bedankje van mij, random forumgebruiker.

Zal kijken of ik ook iets kan bedenken voor de wedstrijd, maar ik ben niet erg goed in decklists opstellen, dus verwacht niet te veel :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Ik ben zo vrij geweest Sab! op de hoogte te stellen ;). Hij vond het een leuk verhaaltje en wenst ons succes verder.

Stuur vooral wat in :). Ik moet even de tijd hebben om de toelichting bij de mijne te schrijven dan plaats ik die ook.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 10 jaar forum!

Bericht door Jibz »

Even ter bevestiging: Het deck hoeft niet an sich goed te werken, zolang je maar kan verdedigen dat het een sociaal deck is, right?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Uiteindelijk is je doel zorgen dat mensen op jouw deck stemmen ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Laat ik anders vast verklappen dat ik een EDH Group Hug deck aan het bouwen ben met Edric als generaal.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
tommyken
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 05, 2012 9:59 pm

Re: 10 jaar forum!

Bericht door tommyken »

van harte gefeliciteerd, tien jaar begint al te tellen. Had ik er tien jaar geleden al maar bij :D Alles sinds veel geluk verder met decks en ik met het bij leren :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Dank :). The Quizmaster en ik zijn er ook bijna vanaf het begin bij, scheelt minder dan een maand, hij kwam hier net een paar dagen voor mij voor het eerst.

Maak ook vooral zelf een deck om in te zenden.

Ik ga binnenkort kijken wat ik beschikbaar wil stellen als prijzen, ik ben vrij zeker dat er in ieder geval een FOIL Unhinged Island op het spel zal staan (waarde +/- 20 euro).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
tommyken
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 05, 2012 9:59 pm

Re: 10 jaar forum!

Bericht door tommyken »

Ben ik voor aan het bestuderen, heb nog niet echt een idee hoe eentje ik zou samenstellen :D Maar anderen gaan voor, aangezien ik maar pas hier op deze magic wereld terecht kom.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Je hebt best nog wel een tijdje. ;)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Mijn inzending, een Edric, Spymaster of Trest grouphug deck:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=4741

Laat ik eerlijk zijn, het bouwen is 3 dagen voor de openingspost begonnen, maar ik doe toch alleen maar voor spek en bonen mee.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Ok, vandaag is de laatste dag voor inzendingen, iemand?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: 10 jaar forum!

Bericht door Lampi »

Helaas te weinig tijd om snel wat te fixen, in ieder geval gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10 jaar forum!

Bericht door pi »

Bedankt :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 10 jaar forum!

Bericht door Jibz »

Oei, het is mij totaal ontschoten, ik geloof niet dat ik kan verdedigen dat mijn geposte Demon deck zo sociaal is :P Behalve natuurlijk dat de creatures die ik voor ze sac heel sociaal zijn tegenover mij, hun controller, dat ze de demons ervan weerhouden damage op mij te doen xD
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie